Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Acordarea titlului de Doctor Honoris Causa profesorului Ravi P. Agarwal din SUA

Vineri, la Universitatea din Oradea

Acordarea titlului de Doctor Honoris Causa profesorului Ravi P. Agarwal din SUA

Senatul Universității din Oradea a organizat vineri, 28 iulie 2017, în urma demersurilor Facultăţii de Ştiinţe, Ceremonia de decernare a titlului de Doctor Honoris Causa domnului profesor universitar doctor Ravi P. Agarwal, preşedintele Departamentului de Matematică al Texas A&M University din Kingsville, SUA.

La ceremonie au participat, alături de reprezentanţii conducerii Universităţii din Oradea - prof. univ. dr. Eugen Macocian - prorector, prof. univ. dr. Sorin Curilă - preşedintele Senatului universitar și prof. univ. dr. Sanda Filip - decanul Facultății de Științe -, prof. univ. dr. Dan Botică, preşedintele Senatului Universităţii Emanuel din Oradea, prof. univ. dr. Marin Marin de la Universitatea Transilvania din Braşov, prof. univ. dr. Mircea Balaj de la Universitatea din Oradea şi prof. univ. dr. Daniel Paşca - cancelarul Senatului Universității. Printre participanţi s-au numărat decani, membri ai Senatului universitar şi ai Departamentului de Matematică-Informatică, invitaţi din universitate şi colaboratori.
După cuvintele de bun venit rostite de prorectorul Eugen Macocian şi preşedintele Senatului Sorin Curilă, doamna decan Sanda Filip a prezentat Laudatio, evidențiind principalele realizări din activitatea didactică și științifică a profesorului Agarwal.
Profesorul Agarwal s-a născut în 10 iulie 1947 în localitatea Moradabad din India. A absolvit în 1969 un master în știinţe, la Agra University (India), iar în 1973 a obţinut titlul de doctor în matematică la Indian Institute of Technology, Madras (India). Cariera didactică și-a desfășurat-o la Madras University, National University of Singapore, Florida Institute of Technology Melbourne, Florida și, din 2011, la Texas A&M University-Kingsville.
Activitatea de cercetare a profesorului Ravi Agarwal este cu adevărat copleșitoare. Ea vizează domenii diverse ale matematicii, precum Teoria Ecuaţiilor Diferenţiale și a Ecuaţiilor cu Diferenţe, Teoria Punctului Fix, Teoria Aproximării, Inegalităţi, Teoria Optimizării etc. La sfârșitul fiecărui an, numele domniei sale apare pe lista Thomson Reuters „Highly Cited Researchers", în domeniul Matematică.
În cei aproape 47 de ani de activitate, profesorul Ravi Agarwal a publicat peste 1.400 de articole și 38 de cărţi și monografii, extrem de bine primite de specialiștii din domeniu.
Impactul cercetărilor profesorului Agarwal în literatura de specialitate este unul impresionant: peste 10.750 de citări în MathSciNet, respectiv peste 36.400 de citări și un indice Hirch de 79 în Google Scholar. Profesorul Agarwal a ţinut mai mult de 160 de prelegeri în cadrul unor manifestări ştiinţifice internaţionale de prestigiu şi a fost profesor invitat la numeroase universităţi și institute de cercetare din întreaga lume. În anul 2015, a devenit Doctor Honoris Causa al Universităţii Ovidius din Constanţa și  Profesor Honoris Causa al Universităţii Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca.
Profesorul Agarwal este implicat într-o intensă activitate editorială. Este editor-șef la patru cunoscute jurnale de matematică (Journal of Inequalities and Applications, Advances in Difference Equations, Boundary Value Problems, Fixed Point Theory and Applications) și este sau a fost editor la alte 41 de jurnale, cele mai multe dintre acestea fiind jurnale ISI. Faptul că de la începutul acestui an, profesorul Agarwal este editor al Analelor Universităţii din Oradea, fascicula Matematică, este un motiv de mândrie pentru cei implicaţi în editarea acestui jurnal.
Profesorul Agarwal a cultivat relaţii ştiinţifice strânse cu matematicieni români și cu grupuri de cercetare de analiză matematică din diverse universităţi românești. Merită menţionat faptul că doi dintre membrii Departamentului de Matematică și Informatică ai Universităţii noastre (profesorii M. Balaj și D. Pașca) sunt coautori alături de profesorul Agarwal la mai multe lucrări știinţifice. Profesorul Ravi Agarwal a instruit multe generații de studenți și cercetători și a ajutat tineri aflați la început de carieră, coordonând 13 teze de doctorat.
În cadrul Lectio magistralis susţinută de profesorul Ravi Agarwal, domnia sa a făcut o succintă prezentare a momentelor care i-au marcat cariera. În cadrul alocuțiunii sale, domnul profesor a subliniat faptul că predarea matematicii este un proces aflat într-o continuă schimbare și că dascălii care predau matematica trebuie să se adapteze la evoluția tehnologiei, utilizând  cât mai mult calculatoarele în cadrul predării. Profesorul Agarwal și-a arătat disponibilitatea de a continua colaborarea cu profesorii de la Universitatea din Oradea și i-a asigurat de întregul său sprijin pentru alte proiecte viitoare.
În final, în calitate de organizator al manifestării și colaborator al distinsului oaspete, profesorul Daniel Paşca a ținut să sublinieze faptul că profesorul Agarwal, prin activitatea sa științifică - activitate echivalentă cu cea a unui grup de 30 - 40 de matematicieni serioși - poate fi considerat o „instituție în sine". A mai amintit și faptul că în anul 2007, când Thomson Reuters a făcut publică prima clasificare a revistelor indexate ISI și a cercetătorilor care au publicații în astfel de reviste, profesorul Agarwal s-a situat pe locul 2 între toți matematicienii din lume, iar în ultimii 11 ani, domnia sa a fost în permanență între primii 10 cercetători din domeniu la nivel mondial.
Conf. univ. dr. Luminița Şoproni,
președintele Comisiei pentru Probleme Sociale și Studenți a Senatului UO
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Acordarea titlului de Doctor Honoris Causa profesorului Ravi P. Agarwal din SUA.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 23:50:33 Ora de vară a Europei de Est