Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Tamio Vesa Nakajima - tânărul beiuşean care oferă reţeta succesului

De la „Nicolae Bolcaş”, Beiuş

Tamio Vesa Nakajima - tânărul beiuşean care oferă reţeta succesului

L-am cunoscut pe Tamio la un eveniment organizat de Muzeul Municipal Beiuş, avea 14 ani şi interpreta la pian o compoziţie proprie. M-au impresionat atunci talentul, pasiunea sa pentru muzică, dar şi seriozitatea care i se citeau pe chip. Mai apoi am aflat că este pasionat şi de matematică, pasiune pe care mama lui, Adriana Vesa, i-a cultivat-o de mic susţinându-l şi încurajându-l.

Am avut surpriza plăcută să-l descopăr un an mai târziu pe Tamio Vesa Nakajima pe băncile şcolii, atunci când am avut norocul să-l am ca elev în clasa a IX-a cu profil matematică-informatică a Liceului Vocaţional Pedagogic „Nicoale Bolcaş" din Beiuş. S-a dovedit a fi un elev eminent,  un adolescent cu o cultură enciclopedică vastă, un cititor avid capabil să poarte dicuţii pe teme de literatură română sau universală, artă, istorie, politică, filozofie, economie.
Tamio a avut şansa de a se naşte într-o familie în care lectura, muzica, arta, studiul sunt un mod de viaţă (bunicii din partea mamei ambii fiind profesori, bunica artist plastic recunoscut la nivel internaţional, tatăl dirijor şi acustician), a crescut bilingv, având norocul să călătorească alături de părinţii lui prin marile muzee ale lumii, să cunoască diverse culturi, să crească într-un mediu cosmopolit.
Câştigase deja premii la concursuri de muzică şi matematică: în primii ani de liceu a luat pentru trei ani la rând premiul întâi la concursul de compoziţie proprie ProPiano Bucureşti, în 2015 a urcat pe scena festivalului internațional „George Enescu" unde a interpretat la pian o serie de compoziții proprii, iar în clasa a X-a obţine premiul III la Olimpiada Judeţeană de Matematică coordonat fiind de diriginta lui, profesor Ecaterina Domocoş.  După  ce în primul an de liceu şi-a descoperit adevărata dragoste, informatica, sub atenta îndrumare a profesorului Mircea Rotar,  a început să se dedice studiului şi să participe la concursurile importante.
,,Important este să faci ce-ți place"
Evoluţia lui Tamio a fost una firească, bazată pe o muncă asiduă,  pe hărnicie şi disciplină, pe o curiozitate şi o seriozitate ieşite din comun, pe dorinţa de a se autodepăşi şi de a reuşi în domeniul pe care l-a ales. Pentru că Însuşi Tamio spune că: „Cel mai important lucru, atunci când vine vorba despre compoziție, informatică, orice lucru academic, nu-i cantitatea de timp depusă ci eficiența cu care o studiezi. Important este să faci ce-ți place, din toată inima și să faci țintit exact la ce vrei."
Aşa cum mărturiseşte şi Adriana Vesa, mama lui Tamio: „Tamio a muncit foarte mult, a muncit cu plăcere, şi-a păstrat timp să citească mult de la Dostoievski până la Socrate de la sistemul politic britanic până la istoria Imperiului roman, Tamio citeşte orice. Are o fire curioasă, e un om căruia îi place să citească. Atunci când eşti un copil căruia i se pune de mic în mână o carte asta devine ceva firesc."
Informatica este un domeniu pe care l-a abordat în modul cel mai serios începând cu  clasa a IX-a.
„Ușurința cu care asimilează noile informații, modul în care reușește să le implementeze într-un timp foarte rapid sunt rodul unei munci susținute, al unei minți sclipitoare și al unei discipline demne de luat exemplu", afirmă domnul profesor Mircea Rotar cel care l-a îndrumat pe Tamio în anii de liceu.
Astfel Tamio a participat începând din clasa a IX-a la Olimpiada Naţională de Informatică, reuşind să câştige în clasa a IX-a şi a XII-a medalia de bronz, în clasa a X-a medalia de argint, în clasa a XI-a medalia de aur. Tot în clasa a XI-a a obţinut medalia de argint la Balcaniada de Informatică, iar în clasa a XII-a medalia de aur la Olimpiada Central Europeana de Informatică. De asemenea în 2015, Tamio a obţinut la USA Computing Olympiad 889 de puncte la ultimul nivel - platină şi 1.000 de puncte la celelalte niveluri (aur, argint, bronz) USACO sprijinind informatica în SUA şi în lumea întreagă prin formarea şi motivarea elevilor de liceu pe toate planurile acestei discipline.
Aşa cum era de aşteptat examenul de Bacalaureat nu a fost pentru Tamio un examen dificil, iar rezultatele dovedesc asta, Tamio obţinând note de 10 la matematică şi informatică şi o medie de 9.78 fiind admis la University College, Oxford.
Proaspătul absolvent de liceu şi viitorul student la Oxford vrea însă mai mult şi în perioada 28 iulie - 4 august reprezintă România la Olimpiada Internaţională de Informatică ce are loc în Iran.
Tamio este un elev eminent, este dovada că prin  muncă şi seriozitate îţi poţi atinge ţelurile, că având sprijinul familiei, al profesorilor, al colegilor elevii noştri pot ajunge să fie recunoscuţi la nivel internaţional, pot avea rezultate remarcabile, pot deveni oameni de succes.
Prof. Veronica Popa,
Liceul Vocaţional Pedagogic „Nicolae Bolcaş", Beiuş

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 23:43:30 Ora de vară a Europei de Est