Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Activități de prevenție în trei școli orădene

Joi, de “Ziua națională fără fumat”

Activități de prevenție în trei școli orădene

Fundația „Încrederea” (organizație neguvernamentală care luptă prin prevenție și intervenție împotriva consumului abuziv de alcool, droguri și tutun) a organizat, joi, 20 noiembrie 2008, cu ocazia “Zilei naționale fără fumat”(care se sărbătorește în fiecare an în cea de-a treia zi de joi din luna noiembrie) activități de prevenție la Grupul Școlar “Andrei Șaguna” și Colegiul Tehnic “Dimitrie Leonida”.

 Invitatul special al organizatorilor a fost Daniel Silaghi (căruia i-au fost amputate ambele picioare din cauza fumatului, făcând  cangrenă). Invitatul le-a povestit liceenilor cum a ajuns în această situație tristă. În sprijinul afirmațiilor făcute de invitatul special, organizatorii au prezetat imagini șocante (în power point) cu consecințele fumatului. Elevii au pus întrebări și au participat la un concurs cu premii.
Concurs de desene, la „Nicolae Bălcescu”
O altă acțiune, diferită de primele două, s-a ținut la Școala cu clasele I-VIII “Nicolae Bălcescu”, la clasa a V-a B (dirigintă, prof. Alina Deliman), unde s-a desfășurat un concurs de desene, cu scopul conștientizării copiilor cu privire la riscurile care le implică fumatul (activ, dar și cel pasiv).
În acțiunile lor preventive, asistenții sociali ai fundației, Ioan și Cristina Radu, colaborează excelent cu agenți din cadrul Poliției de Proximitate, în calitate de parteneri.
Fumatul – criminalul în serie care continuă să facă victime
În România, fumatul ucide anual peste 30.000 de persoane, peste 80 de persoane în fiecare zi, mai mult de trei persoane în fiecare oră. În medie, în România, fumatul ucide un om la fiecare 18 minute.
Unu din patru decese se datorează bolilor asociate fumatului. Majoritatea persoanelor care mor din cauza substanțelor nocive din tutun au vârste cuprinse între 35 și 65 de ani.
În fiecare an, apar peste 8.500 de cazuri noi de cancer pulmonar, aproximativ 85% dintre acestea având drept cauză fumatul.
Jumătate dintre românii fumători au început să fumeze înainte de vârsta de 20 de ani, iar alți 33% au început să fumeze când aveau între 20 și 25 de ani. Aproximativ 34,5% din fumătorii tineri aparțin grupei de vârstă 15 - 25 de ani.
Cea mai mare parte a fumătorilor (61,6%) fumează între 10 și 20 de țigări pe zi.
Piața estimată în 2008 se ridică la 35 de miliarde de țigarete; peste două miliarde de euro se cheltuiesc în România pe țigări.
În afara impactului epidemiologic, costurile sociale și economice produse de fumat nu sunt de neglijat. Până în 2010, OMS estimează că încărcătura economică datorată bolilor corelate cu fumatul va fi de aproximativ 500 de miliarde de dolari pe an la nivel mondial și de 165 de miliarde numai în Europa. Fumatorii lipsesc de la serviciu cu aproximativ 6,5 zile pe an mai mult decât nefumătorii, rezultând un cost semnificativ pentru economia globală.
Amintim doar câteva din bolile asociate cu fumatul: ateroscleroza, care duce la apariția cangrenei, sindromul tabagic fetal, infertilitatea, impotența, fragilitatea imunitară, cancerul, bronșita, emfizemul pulmonar, infarctul, cariile…
Monoxidul de carbon și nicotina destramă legăturile speciale dintre celulele peretului arterial, favorizând astfel ateroscleroza. Dacă obstrucția se produce la nivelul vaselor sangvine pot apărea: creșterea tensiunii arteriale, anevrismul aortei sau boala Burger (cangrena) care înseamnă pierderea în totalitate a irigației sangvine și amputarea membrului afectat. Dacă se produce la nivelul inimii, se poate declanșa infarctul miocardic. O treime din decesele prin infarct sunt atribuite fumatului.
Fumatul crește riscul impotenței cu 50%.
Un procent de 30% din decesele cauzate de cancer sunt atribuite fumatului, iar
un procent mai mare de 90% din bronhopneumopatiile cronice au drept cauză fumatul, prin asocierea bronșitei cronice ( inflamarea cronică a căilor respiratorii) cu emfizemul pulmonar (care constă în întinderea și spargerea alveolelor pulmonare).
O singură țigară fumată de femeia însărcinată crește ritmul cardiac fetal timp de 90 de minute. În timp, acest lucru poate duce la apariția sindromului tabagic fetal care se traduce prin scăderea lungimii corpului, scăderea dezvoltării normale intelectuale, emoționale și comportamentale și scăderea circumferinței capului și toracelui copilului. Nou-născuții mamelor fumătoare cântăresc cu 200 de grame mai puțin decât ceilalți.
Femeile fumătoare prezintă un grad de fertilitate cu 25% mai redus din cauza scăderii concentrației hormonilor și a substanțelor cu rol în reproducere. Inhalarea fumului de țigară afectează direct zigotul (celula primară din care se va dezvolta bebelușul) în timpul călătoriei sale prin trompa uterină. Bărbații fumători prezintă un număr mai redus de spermatozoizi în spermă, un număr mai mare de spermatozoizi cu anomalii de formă și o scădere a mobilității spermatozoizilor (lucru care scade cu 50% fertilitatea masculină).   
Fumătorii prezintă un număr de trei ori mai mare de carii decât nefumătorii… (Ioan RADU)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 08:49:27 Ora de vară a Europei de Est