Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
25 oct. 2020
1.Numărul cazurilor de infectare la copii și tineri cu vârsta 0-19 ani înregistrate în ultimele 40 de zile, de la începutul școlii până acum, l-a depășit pe cel înregistrat de la începutul pandemiei până la 14 septembrie.
.....
Pe 23 octombrie 2020, vineri, a fost înregistrat un număr de 344 de cazuri de infectare cu Sars-CoV-2 la grupa de vârstă 0-19 ani, potrivit datelazi.ro. Astfel numărul cazurilor înregistrate de la începutul cursurilor în școli și a activităților în grădinițe, adică din data de 14 septembrie până acum, a depășit pentru prima dată pe cel al cazurilor înregistrate de la începutul pandemiei până la începutul anului școlar.
2. Modelul danez de învățământ, prin ochii unei profesoare din România. Cum e școala în Danemarca pe timp de pandemie. Prezență fizică la ore aproape pentru toată lumea și fără mască în sala de clasă
…..
Profesoara Laura Dachin este stabilită de ani de zile în Danemarca, unde a înființat trei școli românești. Aici vin zeci de copii ai comunității de români din Danemarca. Pentru a nu-i rupe complet de România, părinții îi trimit să învețe limba, să studieze obiceiurile, istoria sau geografia României. „E o punte de legătură și pot să facă comparații. Poate că unii se vor întoarce în România”, povestește profesoara.
3. OFICIAL Pentru toți profesorii din preuniversitar anul acesta școlar nu se fac decât cursuri de formare continuă în sistem online, iar evaluarea finală va fi tot on-line pe bază de portofoliu / Furnizorii trebuie să obțină avizul Comisiei Speciale de Acreditare din minister
.....
În anul școlar 2020-2021 nu se desfășoară activități de formare continuă în sistem față-în-față sau blended-learning, ci doar în sistem online, asta prevede ordinul nr. 5.767 din 15 octombrie 2020 privind acreditarea, organizarea și desfășurarea programelor de formare continuă destinate personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2020-2021, publicat vineri în Monitorul Oficial.
4. Răzvan Cherecheș, profesor în sănătate publică: Școlile trebuie să poată funcționa on-site cât mai mult. Ministerul Educației să reducă la 15 numărul de elevi din clasă și să introducă sisteme de ventilație cu schimb mare de aer
…..
Școlile vor funcționa tot anul viitor intermitent când în sistem hibrid, când complet online, pentru că și dacă vaccinul va fi disponibil în primăvară, el va fi distribuit și administrat populației de-a lungul anului. Avertismentul vine de la Răzvan Cherecheș, profesor și cercetător la Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca, unde conduce departamentul de sănătate publică.
5. VIDEO Monica Anisie: Programa va fi adaptată pentru învățarea online și vom anunța cum se va face evaluarea online / În privința olimpiadelor școlare, Ministerul analizează dacă se vor desfășura digital sau dacă se vor anula
.....
Ministerul Educației va modifica programa școlară, ,,pentru învățarea în sistem online”. ,,În curând vom ieși să spunem cum anume se va desfășura activitatea de predare-învățare și evaluare în sistem online. Asta înseamnă de fapt adaptarea programei. Există această posibilitate și am experimentat în primăvară această adaptare a programei pentru examenele naționale, când am modificat programa pentru examen”, a declarat ministrul Educației, Monica Anisie, la emisiunea “Viitor cu clasă” moderată de Roxana Hulpe la Știrile Pro TV.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
1. Remus Pricopie, rectorul SNSPA, un nou atac la universitarii-politiceni: E un ,,Bamboo universitar” în beneficiul educației?
-----------
Rectorul SNSPA, Remus Pricopie, lansează un nou atac la adresa rectorilor-politicieni și a universitarilor influenți și conectați politic. Într-un editorial publicat în Adevărul, intitulat ,,Menirea educației” și în care face…
***
2. EXCLUSIV Op Ed / Copiii trebuie să se întoarcă la școală, dar nu este o opțiune ca lucrurile să rămână neschimbate – comisarul european pentru parteneriate internaţionale, Jutta Urpilainen, şi Henrietta Fore, directoarea UNICEF
-------
Editorial semnat de comisarul pentru parteneriate internaţionale, Jutta Urpilainen, şi de Henrietta Fore, directoarea executivă UNICEF „Un copil, un profesor, o carte, un stilou pot schimba lumea”. Aceste cuvinte rostite…
***
3. Peste 60 de universități din Marea Britanie participă la târgul virtual de studii organizat de British Council pentru studenții europeni
--------
Elevii și studenții vor avea oportunitatea de a intra în legătură cu peste 60 de universități britanice, prin întâlniri online directe cu reprezentanții acestora în cadrul târgului Study UK Europe:…
***
4. Ce se întâmplă cu școlile și after school-urile, dacă Bucureștiul intră în roșu? Monica Anisie: Toate școlile și grădinițele rămân închise pentru 14 zile, cu ore în online
-------
Bucureștiul este la limită să intre în scenariul roșu, după un record de infectări ziua trecută (777) și o rată a incidenței comunicate cu întârziere de 5 ore. Deși încă…

,,Să învățăm limbi jucându-ne!”

Tabără de vară la Şcoala Gimnazială ,,Szacsvay Imre”

,,Să învățăm limbi jucându-ne!”

Joi, 31 august 2017, directorul Școlii Gimnaziale ,,Szacsvay Imre" din Oradea, doamna profesor Pásztor Gabriella, ne-a invitat, în ultima zi de tabără, să vedem cum se poate învăța o limbă prin joc...

Doamna director Pásztor Gabriella, directorul adjunct, doamna prof. Tăut Eliza, și doamna prof. Tunyogi Katalin, responsabilul de proiect, au inițiat și au derulat în această vară, în cursul ultimelor două săptămâni ale lunii august, un proiect inedit, constând în două serii de tabără de câte trei zile fiecare pentru copiii școlii dispuși să învețe ceva nou prin intermediul jocurilor.
În prima serie (de săptămâna trecută), circa 120 de copii din clasele I-VII, organizați în șase grupe, pe centre de interes, după alternativa step by step (existentă în școală: nouă clase, la ciclul primar), au descoperit științele prin jocuri diverse, experiențe și experimente. În această săptămână, în cea de-a doua serie, desfășurată marți, miercuri și joi, alți 80 de copii au făcut cunoștință și cu alte limbi, tot prin intermediul jocului. La centrul de limba maternă (limba maghiară), alcătuiau cuvinte cu literele scrise pe jetoane, la centrul de limba română învățau cuvinte noi cu ajutorul ghicitorilor, la celelalte patru centre au făcut cunoștință, tot prin intermediul jocurilor și al imaginilor, cu limbile engleză, germană, franceză și daneză.  Dimineața, la ora 9.00, programul zilei începea cu înviorarea, la ora 10.30, urma momentul de mișcare pe ritm de dans, un flash mob, care se încheia cu o gustare sănătoasă: marți - pâine cu pateu, miercuri - pâine cu zacuscă, iar ieri (joi) - pâine cu unt și miere de albine, precum și un supliment de prune. Programul zilei a continuat până la ora 13.00, cu alte jocuri și cu o altă repriză de dans, prin rotirea grupelor pe la cele șase centre de interes.
Ceasul solar
O atracție aparte în curtea școlii o constituie ceasul solar pe care doamna director și l-a dorit foarte mult (ceas pe care nu îl vom mai găsi în altă școală din Oradea și județ) și pe care a reușit să-l facă anul trecut, în luna august 2016, cu concursul doamnei profesor Nicoleta Pazmany, președintele Astroclubului Meridian 0, al doamnei director adjunct, profesor Tăut Eliza și al unui student, după o săptămână de muncă susținută.
Când e soare, ceasul solar îl ajută pe copil, cu ajutorul umbrei sale, să identifice (descopere) ora solară și punctele cardinale, orizontul, ora de vară și ora de iarnă la Oradea și București; mai mult, doamna Eliza susține că ,,tot cu ajutorul ceasului solar se pot face calcule între localități, aflarea distanței longitudinale între două capitale în timp ce soarele străbate acea distanță".
Iată deci, un exemplu de bune practici în vacanța de vară: o tabără de trei zile pentru copii, în care cadrele didactice, în mod voluntar, oferă copiilor câteva ore de petrecere plăcută a timpului în aer liber, învățând ceva nou prin joc și mișcare, prin activități atractive, fără calculator, televizor, telefon și catalog...
Felicităm conducerea școlii pentru inițiativă, pe inițiatorii proiectului și pe truditorii voluntari, cadrele didactice care au coordonat cele șase centre, înviorarea și momentele de dans: Pasztor Gabriella (director și prof. de franceză), Tunyogi Katalin (responsabil de proiect), Tăut Eliza (director adjunct), Szekely Anna și Kun Ildiko (lb. română), Zahu Valeria și Alfoldi Andrea (lb. germană), Toth Anamaria (lb. engleză), Nyitrai - Tunyogi Reka și Szabo Terez (lb. daneză), Kovacs Eniko (limba engleză), Vincze Melinda (lb. maghiară și lb. română), Kiss Tunde (educație muzicală), Bica Tunde, Vanca Daniel și Tar Eva (educație fizică și fitness).
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (78 de poze), accesați Galeria foto: ,,Să învățăm limbi jucându-ne!”  

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

duminică, 25 octombrie 2020

Poza zilei

Ziua recoltei

 Ziua recoltei la Liceul Teoretic German ,,Friedrich Schiller"!

Vom reveni.