Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
17 ianuarie 2021
1.*Cum se va face testarea pentru depistarea cazurilor de Covid-19 în școli
.....
Secretarul de stat în Ministerul Sănătății, Andreea Moldovan, a oferit o serie de explicaţii pentru ProTV, privind procedura de testare în şcoli, scrie G4Media.ro.
Autoritățile iau în calcul deschiderea școlilor în 8 februarie și au anunțat o serie de măsuri, astfel ca revenirea copiilor în bănci să nu devină un risc pentru sănătatea lor. Dacă un elev dintr-o clasă este depistat pozitiv, atunci toți colegii săi vor fi testați, a anunțat ministrul Sănătății. Iar dascălii și personalul din școli sunt incluși în etapa a doua a campaniei de vaccinare anti Covid-19.

2.* Concursul pentru inspectori școlari generali și generali adjuncți va avea loc în primăvara aceasta, anunță ministrul Educației, iar cel pentru directori de școli, în vară. „Varianta de concurs din Legea lui Daniel Funeriu era mult mai bună decât ce avem astăzi”.

3.* Toate școlile trebuie să-și creeze conturi pe platforma de vaccinare, ca să-i înscrie și programeze pe profesori și pe ceilalți angajați, potrivit unei adrese către unitățile de învățământ și inspectoratele școlare, semnată de ministrul Educației, obținută de Edupedu.ro
„Fiecare unitate de învățământ va desemna o persoană responsabilă cu înregistrarea unității de învățământ preuniversitar pe platforma alocată campaniei de vaccinare, centralizarea datelor de identitate și programarea la vaccinare a personalului angajat în respectiva unitate. Informațiile cu privire la acțiunea de vaccinare pot fi trebuie să fie accesate pe linkul https://vaccinare-covid.gov.ro/platforma-programare/”, se arată în documentul citat.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
30 decembrie
1.* Școlile trebuie să identifice și să raporteze numărul elevilor în situații de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I. Cîmpeanu: Vom stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar
.....
Ministerul Educației va dispune către toate unitățile de învățământ, prin intermediul inspectoratelor școlare, identificarea și raportarea până la 11 ianuarie 2021, a numărului elevilor aflați în situație de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I, se arată într-un comunicat de presă semnat personal de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
Astfel, se va stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar cauzat de dificultățile derulării procesului de învățământ în sistem online, a comunicat ministrul.

2.* Sondaj Salvați Copiii: 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală în ianuarie 2021, în condițiile în care 47% dintre elevi nu dețin toate resursele ca să învețe on-line
…..
Organizația Salvați Copiii România solicită deschiderea școlilor în luna ianuarie 2021, printr-un apel publicat pe pagina de Facebook. 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală…

3.* Școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, pandemia a limitat progresul școlar al acestora – raport O.F.S.T.E.D.
…..
Izolarea repetată din cauza pandemiei de coronavirus a limitat progresul elevului, impactul primei stări de urgență se resimte și acum, iar școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, se arată într-un raport al inspectoratului școlar britanic O.F.S.T.E.D. (The Office for Standards in Education, Children’s Services and Skills).

,,Să învățăm limbi jucându-ne!”

Tabără de vară la Şcoala Gimnazială ,,Szacsvay Imre”

,,Să învățăm limbi jucându-ne!”

Joi, 31 august 2017, directorul Școlii Gimnaziale ,,Szacsvay Imre" din Oradea, doamna profesor Pásztor Gabriella, ne-a invitat, în ultima zi de tabără, să vedem cum se poate învăța o limbă prin joc...

Doamna director Pásztor Gabriella, directorul adjunct, doamna prof. Tăut Eliza, și doamna prof. Tunyogi Katalin, responsabilul de proiect, au inițiat și au derulat în această vară, în cursul ultimelor două săptămâni ale lunii august, un proiect inedit, constând în două serii de tabără de câte trei zile fiecare pentru copiii școlii dispuși să învețe ceva nou prin intermediul jocurilor.
În prima serie (de săptămâna trecută), circa 120 de copii din clasele I-VII, organizați în șase grupe, pe centre de interes, după alternativa step by step (existentă în școală: nouă clase, la ciclul primar), au descoperit științele prin jocuri diverse, experiențe și experimente. În această săptămână, în cea de-a doua serie, desfășurată marți, miercuri și joi, alți 80 de copii au făcut cunoștință și cu alte limbi, tot prin intermediul jocului. La centrul de limba maternă (limba maghiară), alcătuiau cuvinte cu literele scrise pe jetoane, la centrul de limba română învățau cuvinte noi cu ajutorul ghicitorilor, la celelalte patru centre au făcut cunoștință, tot prin intermediul jocurilor și al imaginilor, cu limbile engleză, germană, franceză și daneză.  Dimineața, la ora 9.00, programul zilei începea cu înviorarea, la ora 10.30, urma momentul de mișcare pe ritm de dans, un flash mob, care se încheia cu o gustare sănătoasă: marți - pâine cu pateu, miercuri - pâine cu zacuscă, iar ieri (joi) - pâine cu unt și miere de albine, precum și un supliment de prune. Programul zilei a continuat până la ora 13.00, cu alte jocuri și cu o altă repriză de dans, prin rotirea grupelor pe la cele șase centre de interes.
Ceasul solar
O atracție aparte în curtea școlii o constituie ceasul solar pe care doamna director și l-a dorit foarte mult (ceas pe care nu îl vom mai găsi în altă școală din Oradea și județ) și pe care a reușit să-l facă anul trecut, în luna august 2016, cu concursul doamnei profesor Nicoleta Pazmany, președintele Astroclubului Meridian 0, al doamnei director adjunct, profesor Tăut Eliza și al unui student, după o săptămână de muncă susținută.
Când e soare, ceasul solar îl ajută pe copil, cu ajutorul umbrei sale, să identifice (descopere) ora solară și punctele cardinale, orizontul, ora de vară și ora de iarnă la Oradea și București; mai mult, doamna Eliza susține că ,,tot cu ajutorul ceasului solar se pot face calcule între localități, aflarea distanței longitudinale între două capitale în timp ce soarele străbate acea distanță".
Iată deci, un exemplu de bune practici în vacanța de vară: o tabără de trei zile pentru copii, în care cadrele didactice, în mod voluntar, oferă copiilor câteva ore de petrecere plăcută a timpului în aer liber, învățând ceva nou prin joc și mișcare, prin activități atractive, fără calculator, televizor, telefon și catalog...
Felicităm conducerea școlii pentru inițiativă, pe inițiatorii proiectului și pe truditorii voluntari, cadrele didactice care au coordonat cele șase centre, înviorarea și momentele de dans: Pasztor Gabriella (director și prof. de franceză), Tunyogi Katalin (responsabil de proiect), Tăut Eliza (director adjunct), Szekely Anna și Kun Ildiko (lb. română), Zahu Valeria și Alfoldi Andrea (lb. germană), Toth Anamaria (lb. engleză), Nyitrai - Tunyogi Reka și Szabo Terez (lb. daneză), Kovacs Eniko (limba engleză), Vincze Melinda (lb. maghiară și lb. română), Kiss Tunde (educație muzicală), Bica Tunde, Vanca Daniel și Tar Eva (educație fizică și fitness).
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (78 de poze), accesați Galeria foto: ,,Să învățăm limbi jucându-ne!”  

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

luni, 18 ianuarie 2021