Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 septembrie
Sorin Cîmpeanu a demisionat din funcția de ministru al Educației, în plin scandal de plagiat. În urmă cu câteva minute, acesta a anunțat public: ,,Am decis, din proprie inițiativă, să demisionez din funcția de ministru al educației”. ,,Cred în România Educată și voi susține Legile ,,România Educată” din calitatea mea de profesor, de rector și de senator”, a afirmat Cîmpeanu.
........................................
UPDATE Surse: Ligia Deca, consilier prezidențial, în cărți pentru ministerul Educației după demisia lui Cîmpeanu
,,Am preluat mandatul de ministru nu pentru că nu aveam ce face sau pentru a-mi trece ministeriatul in CV. Aveam și una și alta. Am venit într-un moment extrem de dificil cu dorința de a schimba lucrurile în bine”, a continuat Sorin Cîmpeanu.
Demisia lui Cîmpeanu vine la 4 zile de la publicarea în pressone.ro a anchetei semnate de Emilia Șercan care arată că Sorin Cîmpeanu și-a însușit prin plagiat – într-un curs de specialitate – 13 capitole publicate anterior în mod repetat sub semnătura altor doi profesori de la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară din București (USAMV-B). Astăzi, jurnalista a arătat că acel curs plagiat de Sorin Cîmpeanu era vândut studenților. De precizat că luni sunt programate principalele festivități care marchează începerea anului universitar.
Sorin Cîmpeanu iese prin demisie din al doilea mandat de ministru al Educației, pe care l-a început în decembrie 2020, în Guvernul Cîțu, ca membru PNL, și îl finalizează în Guvernul Ciucă, premierul fiind el însuși protagonistul unui scandal de plagiat. Cîmpeanu a mai deținut funcția de ministru al Educației în perioada decembrie 2014 – noiembrie 2015 în Guvernul Ponta, fără afiliere politică la acea vreme.
Anunțul făcut de Sorin Cîmpeanu pe pagina de Facebook:
,,Am decis, din proprie inițiativă, să demisionez din funcția de ministru al educației. A fost o șansă și o onoare pentru mine sa încep reformarea din temelii a sistemului national de învățământ.
Am preluat mandatul de ministru nu pentru că nu aveam ce face sau pentru a-mi trece ministeriatul in CV. Aveam și una și alta. Am venit într-un moment extrem de dificil cu dorința de a schimba lucrurile în bine.
Mi-am început mandatul într-o criză sanitară fără precedent și am luptat pentru ca în toată acea perioadă elevii să meargă la școală cu prezență fizică. Am militat în mod constant și am asigurat cadrul legal pentru ca finanțarea educației să crească.
În mandatul de ministru al educației am reușit schimbări care au pus bazele reformei ,,România Educată”:
1. un sistem de educație timpurie integrat, prin preluarea creșelor în sistemul de învățământ;
2. îndeplinirea jaloanelor PNRR care asigură suportul financiar atât de important pentru reforma sistemului de învățământ; am preluat mandatul cu un buget de 1 miliard euro pentru educație, iar acum educația are doar în PNRR un buget de 3,6 miliarde de euro. Până acum am contractat și sunt în derulare toate cele 1402 proiecte pentru reducerea abandonului școlar – prima rundă (1,14 miliarde lei) și toate cele 61 de proiecte pentru digitalizarea universităților românești (1,24 miliarde lei);
3. organizarea concursurilor pentru ocuparea funcțiilor de director în școli;
4. mărirea burselor elevilor;
5. recunoașterea meritelor olimpicilor prin recompensarea acestora la justa valoare;
6. rezolvarea problemei decontării integrale a navetei elevilor;
7. demararea reformării planurilor-cadru și curriculumului aferent – o schimbare atât de mult așteptată;
8. extinderea programului Masă caldă în școli de la 150 de unități la 450 de unități de învățământ;
9. introducerea învățământului dual la nivel universitar;
10. internaționalizarea universităților românești prin reglementarea diplomei joint degree;
Și multe altele………
Am elaborat proiectele Legilor ,,România Educată” și am parcurs procedura de dezbatere publică, în urma căreia am finalizat cele două proiecte, preluând foarte multe amendamente care au adus plus valoare, astfel încât aceste proiecte sa răspundă pe deplin așteptărilor și nevoilor reale ale societății.
Sunt omul care construiește și nu sunt omul care dărâmă!
Cu toții avem obligația să contribuim și să susținem reforma în educație!
Cred în România Educată și voi susține Legile ,,România Educată” din calitatea mea de profesor, de rector și de senator…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
24 septembrie 2022
Elevii români au obținut două medalii de aur, patru de argint, una de bronz și o mențiune specială în cadrul Olimpiadei Europene de Informatică pentru Juniori (EJOI 2022)
,,Rămânem singura țară care obține medalie de aur la fiecare ediție desfășurată”

.................
Elevii români au obținut două medalii de aur, patru de argint, una de bronz și o mențiune specială în cadrul Olimpiadei Europene de Informatică pentru Juniori (EJOI 2022), după cum anunță Societatea pentru Excelență și Performanță în Informatică (SEPI), care pregătește olimpicii români pentru competiții la informatică, într-o postare pe Facebook.
,,Rămânem singura țară care obține medalie de aur la fiecare ediție desfășurată”, anunță profesorii antrenori ai copiilor.
Peste 170 de concurenți din 132 de țări au participat la acest eveniment găzduit de Ucraina, în format online. Olimpicii români au participat din București, de la un centru care le-a asigurat tehnologia pentru a putea rezolva problemele de concurs. Potrivit regulilor de concurs, participanții sunt născuți după 31 decembrie 2006.
Olimpiada s-a desfășurat din 19 septembrie și urmează să se închidă mâine, 25 septembrie, cu o ceremonie specială, desfășurată (tot) online. Elevii au avut de rezolvat probleme pe 20 și pe 22 septembrie. Pe 19, luni, în prima zi, au avut o sesiune de familiarizare cu mediul de concurs.
Iată premiile obținute, după cum notează SEPI:
Savu Ștefan Cătălin, C.N. ,,I.L. Caragiale” / Centrul Județean de Excelență Ploiești – medalie de aur
Voicu Mihai Valeriu, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – medalie de aur
Chenglin Shang, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – medalie de argint
Rebengiuc Mircea, C.N. de Informatică ,,Tudor Vianu”, București – medalie de argint
Dumitru Alexandru, C.N. ,,I.L. Caragiale” / Centrul Județean de Excelență Ploiești – medalie de argint
Dima Alexandru, Școala Gimnazială Internațională ,,Spectrum”, Cluj Napoca – medalie de argint
Guba Daniel, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – medalie de bronz
Mateescu Alexandru, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – mențiune de onoare
Team Leader a fost Bunget Mihai de la C.N. ,,Tudor Vladimirescu”, Târgu Jiu, iar Deputy Leader – Iordache Ioan-Bogdan de la Universitatea București.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 septembrie
Premierul Nicolae Ciucă a propus programul „O carte pe an pentru fiecare elev”, pe modelul „Cornul și laptele”, dar a declarat că scopul este să ajungă „mai multă carte românească în școli și în biblioteci”

Premierul Nicolae Ciucă ia ca model programul „Cornul și laptele” – proiect european implementat din perioada guvernului Adrian Năstase, dinainte de aderarea la Uniunea Europeană, prin care elevii primesc zilnic produse de panificație și lactate – și propune și el un program numit „O carte pe an pentru fiecare elev”. Anunțul a fost făcut după o întâlnire pe care Ciucă și ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, au avut-o cu „oamenii de cultură – academicieni, profesori, editori, bibliotecari, autori de carte românească”, potrivit mesajului publicat de Guvern. În fapt, printre acești „oameni de cultură” sunt personaje extrem de controversate, după cum scrie G4Media.ro

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
2 septembrie 2022
Părinții pot intra în școli și grădinițe, luni, la festivitățile de la începutul cursurilor anului școlar, anunță Ministerul Educației, care combate o „știre falsă” lansată pe rețelele de socializare

Părinții au acces în unitățile de învățământ la festivitățile care marchează începerea cursurilor noului an școlar, transmite ministrul Educației într-un mesaj pe Facebook. Sorin Cîmpeanu începe mesajul cu #CombatemFakeNews și precizează că „Ministerul Educației și Ministerul Sănătății nu descurajează în niciun fel prezența familiilor la deschiderea anului școlar”.
„Părinții au acces în unitățile de învățământ la festivitățile care marchează începerea cursurilor noului an școlar! Informația potrivit căreia Ministerul Educației a emis o decizie restrictivă este falsă”, scrie ministrul Cîmpeanu în mesajul citat.
„Ministerul Educației și Ministerul Sănătății nu descurajează în niciun fel prezența familiilor la deschiderea anului școlar, cu atât mai mult cu cât marea majoritate a evenimentelor de acest tip se organizează în spații deschise”, mai transmite acesta.
Într-un alt mesaj ministrul scrie că „luni, 5 septembrie, milioane de copii și tineri vor intra pe porțile grădinițelor, școlilor și liceelor din România. După doi ani de restricții, de data aceasta bucuria primei zile de școală va putea fi împărtășită din nou și de părinți și bunici.
Am convingerea că toți directorii de unități de învățământ înțeleg importanța deschiderii către comunitate și a implicării familiei în educația copiilor și tinerilor, încă din prima zi de școală.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 august 2022
Premierul Ciucă pasează la consiliile județene și Ministerul Educației problema transportului elevilor care nu poate fi decontat: Vor găsi o soluție până la sfârșitul lunii septembrie
Uniunea Națională a Consiliilor Județene din România (UNCJR) și Ministerul Educației ,,vor găsi o soluție până la sfârșitul lunii septembrie”, spune premierul Nicolae Ciucă în privința transportului elevilor care, în fapt, nu le poate fi decontat integral elevilor, așa cum este prevăzut în lege. Problema decontării navetei școlare exista și acum un an când ministrul Cîmpeanu afirma că ,,Din păcate, oricât mi-aș dori, nu există soluții miraculoase”.

Poliţiştii bihoreni, alături de elevi la începutul noului an şcolar

Luni, din nou împreună

Poliţiştii bihoreni, alături de elevi la începutul noului an şcolar

Siguranţa în instituţiile de învăţământ din judeţul Bihor, prioritate a poliţiştilor bihoreni şi în anul şcolar 2017 - 2018.

Luni, 11 septembrie 2017, în contextul începerii noului an şcolar, poliţiştii bihoreni din structurile de prevenire, proximitate, ordine publică şi poliţie rutieră vor fi prezenţi la festivităţile care vor marca acest eveniment în toate unitățile de învățământ bihorene.
Poliţiştii vor fi alături de elevi, părinţi şi cadre didactice, pentru a reconfirma parteneriatul Poliţie - Şcoală, dar şi pentru a adresa recomandări preventive tuturor celor implicaţi în activitatea şcolară, siguranţa copiilor reprezentând una din priorităţile permanente ale poliţiştilor bihoreni.
Totodată, pe întreg parcursul anului şcolar, poliţiştii bihoreni vor desfăşura activităţi specifice, care să conducă la îmbunătăţirea şi menţinerea climatului de siguranţă în incinta şi zona adiacentă unităţilor de învăţământ preuniversitar pe raza Judeţului Bihor.
Echipajele de poliţie vor fi prezente, zilnic, în zona intrărilor în şcoli, în intervalele orare în care se efectuează intrarea şi ieşirea de la cursuri a elevilor. De asemenea, traseele de deplasare a elevilor vor fi supravegheate în permanenţă de poliţiştii bihoreni.
 Pentru siguranţa copiilor, poliţiştii bihoreni vor fi prezenţi zilnic, în zona instituţiilor de învăţământ
Pe parcursul întregului an şcolar 2017 - 2018, poliţiştii bihoreni vor continua colaborarea cu conducerea instituţiilor de învăţământ pentru asigurarea climatului de siguranţă publică în incinta şi în zona adiacentă acestora, pentru asigurarea respectării prevederilor Legii nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor, identificarea unor soluţii eficiente de organizare a controlului accesului, cât şi pentru asigurarea protecţiei electronice şi mecanice a căilor de acces în aceste instituţii.
Fiecare unitate de învăţământ va fi inclusă în itinerariile de patrulare auto şi pedestre ale poliţiei bihorene, asigurându-se, totodată, supravegherea traseelor de deplasare a elevilor. Echipajele de poliţie vor fi prezente, zilnic, în zona intrărilor în şcoli, în intervalele orare în care se efectuează intrarea şi ieşirea de la cursuri a elevilor.
De asemenea, vor fi efectuate patrulări în zona şcolilor şi în perioadele când elevii nu au cursuri, întrucât multe unităţi şcolare deţin terenuri de sport care sunt frecventate de un număr mare de copii. O atenţie deosebită va fi acordată unităţilor de învăţământ din mediul rural.
Totodată, la fiecare instituţie şcolară din Judeţul Bihor, poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii vor posta afișe cu recomandări preventive, atât pentru prevenirea victimizării şi a implicării elevilor în fapte antisociale, cât şi pentru prevenirea victimizării acestora prin accidente rutiere.
Poliţiştii de prevenire şi proximitate vor implica din nou copiii în proiecte, campanii preventive, jocuri şi concursuri educaţionale
În cursul anului şcolar 2017 - 2018, poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii, alături de reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Bihor vor dezvolta o serie de proiecte şi campanii preventive, pe teme de actualitate, precum folosirea în siguranţă a Internetului, prevenirea dispariţiilor de copii, prevenirea agresivităţii şi violenţei în mediul şcolar şi prevenirea victimizării copiilor prin accidente rutiere.
Copiii vor fi implicaţi activ în numeroase concursuri educativ - preventive, de eseuri, scenete, expoziţii de desene cu mesaj preventiv, marşuri tematice, standuri preventive organizate de copii etc..
Pe parcursul întregului an şcolar, poliţiştii Compartimentului de Analiză şi de Prevenire a Criminalităţii, de proximitate, poliţiştii rutieri şi de la posturile de poliţie comunale bihorene se vor întâlni în mod constant cu reprezentanţii instituţiilor şcolare, dar şi cu părinţii şi cu elevii. Totodată, poliţiştii vor participa la şedinţele comitetelor de părinţi, la consiliile profesorale şi la orele de dirigenţie, în vederea prevenirii violenţei în şcoli şi a victimizării elevilor şi cadrelor didactice.
Poliţiştii de prevenire bihoreni îi vor informa pe părinţi sau reprezentanţii legali ai copiilor cu privire la principalele reguli pe care trebuie să le discute cu cei mici pentru a preveni victimizarea acestora sau implicarea lor în fapte de natură antisocială. În discuţiile purtate cu familiile copiilor vor fi accentuate aspecte privind modalităţile de gestionare a conflictelor dintre copii, mecanismele de prevenire a comiterii de infracţiuni, instituţii care oferă sprijin copiilor aflaţi în situaţii de risc, măsurile necesare pentru a evita victimizarea copiilor şi consecinţele legale şi sociale în cazul săvârşirii de infracţiuni.
Totodată, se va pune accent pe prevenirea victimizării minorilor în mediul online, polițiștii bihoreni urmând să îi informeze pe copii cu privire la modalitățile de securizare a parolei, interacțiunea în mediul virtual cu persoanele necunoscute, protecția datelor cu caracter personal etc..
Patrule şcolare şi educaţie rutieră în şcoli
Pentru că siguranţa copiilor constituie una dintre priorităţile poliţiştilor rutieri bihoreni, aceştia se vor afla în apropierea şcolilor amplasate pe arterele intens circulate, pentru asigurarea fluenţei şi siguranţei traficului rutier la orele de maximă afluire a elevilor.
În cursul anului şcolar 2017 - 2018 vor fi reactivate patrulele şcolare de circulaţie împreună cu reprezentanţii instituţiilor şcolare, pentru deplasarea în siguranţă a elevilor în zona unităţilor de învăţământ.
În cadrul orelor de dirigenție, poliţiştii bihoreni vor prezenta materiale de prevenire pe teme rutiere, care cuprind aspecte cazuistice privind accidente rutiere şi recomandări specifice, pe categorii de vârstă.
Pentru siguranţa elevilor, toţi deţinătorii de autovehicule destinate transportului şcolar vor fi instruiţi cu privire la obligaţiile ce le revin în vederea asigurării unei stări tehnice corespunzătoare şi a utilizării acestor mijloace strict conform destinaţiei.
 Recomandări preventive de la polițiștii bihoreni, la final de vacanță
Polițiștii de prevenire și proximitate bihoreni au fost alături de copii, părinți și bunici pe parcursul întregii vacanțe de vară. Prezenți în tabere școlare, în locuri publice intens frecventate de copii și familiile acestora, în stațiunile bihorene sau în parcuri și la locurile de joacă, polițiștii bihoreni au interacționat cu cei mici pentru a preveni victimizarea acestora.
Cea mai recentă acțiune menită să prevină victimizarea copiilor sau implicarea lor în comiterea de fapte antisociale s-a desfășurat vineri, 8 septembrie a.c., în Orășelul Copiilor din Municipiul Oradea.
Polițiștii de prevenire bihoreni au stat de vorbă cu cei mici, dar și cu cei mari și le-au oferit recomandări preventive prețioase, care, odată respectate, îi vor ajuta să stea departe de victimizare. În contextul începerii noului an școlar, copiii au fost sfătuiți cum să se deplaseze înspre școală în siguranță, le-au fost prezentate regulile de circulație, polițiștii le-au explicat să nu interacționeze cu persoane necunoscute, cum să își protejeze bunurile personale sau cum să solicite ajutorul, în caz de nevoie. De asemenea, polițiștii de prevenire le-au recomandat părinților să discute cu copiii lor, să stabilească împreună anumite strategii pentru diverse situații pe care le pot întâlni atât în spațiul public, cât și atunci când rămân singuri acasă.
Stimaţi părinţi,
Pentru a vă ţine copilul cât mai departe de un comportament deviant, poliţia vă recomandă:
Comunicaţi cu copilul dumneavoastră! Acesta trebuie înţeles, iar personalitatea lui respectată;
Fiţi fermi cu copilul, dar nu agresivi! Violenţa nu rezolvă problemele ci, mai degrabă, le amplifică;
Verificaţi de câţi bani de buzunar dispune copilul dumneavoastră şi cum îi cheltuieşte;
Dacă fiul sau fiica dumneavoastră vine acasă cu obiecte de valoare, verificaţi provenienţa lor şi nu acceptaţi răspunsuri facile;
Sfătuiţi-vă copilul să nu accepte invitaţia de a se urca în maşina unei persoane necunoscute;
Educaţi copilul să nu primească daruri de la persoane necunoscute şi nici să nu dea relaţii despre programul dumneavoastră de lucru;
Interesaţi-vă permanent de situaţia şcolară a copilului dumneavoastră;
Încercaţi să-i cunoaşteţi şi să vă apropiaţi de prietenii copiilor dumneavoastră şi de familiile lor;
Asiguraţi în familie un climat afectiv, de bună înţelegere;
Distribuiţi copiilor sarcini clare în desfăşurarea vieţii de familie, care să le dezvolte simţul responsabilităţii şi al utilităţii, fără a exagera însă;
Atunci când observaţi o schimbare negativă în comportamentul copilului dumneavoastră, motivaţi-l pentru rezolvarea în comun a problemei cu care se confruntă;
Alegeţi comunicarea: lipsa dialogului creează bariere greu de trecut în relaţia copil-părinţi;
Când situaţia pare a scăpa de sub control, adresaţi-vă celor care vă pot fi de ajutor (profesori, poliţie, organizaţii neguvernamentale, asociaţii de tineret), care vă pot sfătui şi sprijini în rezolvarea problemelor.
Dragi tineri,    
Nu legaţi prietenii cu persoane care manifestă un comportament deviant;
Fiţi prudenţi în relaţiile cu persoanele nou cunoscute sau cunoscute întâmplător;
Nu intraţi în anturaje dubioase!
Evitaţi frecventarea locurilor şi mediilor unde se adună persoane dubioase, se consumă alcool, droguri sau se practică jocuri de noroc;
Nu primiţi nimic de la persoane necunoscute sau despre care aveţi puţine informaţii.
Recomandări pentru a circula corect şi în siguranţă pe drumurile publice
Circulaţi numai pe trotuare sau pe potecile laterale ale drumurilor;
Nu vă angajaţi în traversarea căilor rutiere în fugă, prin faţa sau prin spatele autovehiculelor staţionate ori a mijloacelor de transport în comun oprite în staţii;
Traversaţi numai pe trecerea de pietoni şi numai la culoarea verde a semaforului electric;
În intersecţiile fără marcaje, traversaţi numai pe la colţul străzii şi numai după ce v-aţi asigurat atent că din ambele părţi nu se apropie niciun vehicul;
Aşteptaţi sosirea autobuzului, troleibuzului sau tramvaiului numai pe trotuar sau pe refugiile special amenajate;
Nu vă jucaţi pe partea carosabilă a drumurilor publice sau în apropierea acestora, ori pe aleile intens circulate dintre blocurile de locuinţe! Folosiţi pentru joacă numai locurile unde nu circulă maşini: parcuri, terenuri de sport, curtea casei sau a şcolii.  
Poliţia bihoreană urează tuturor elevilor un an şcolar plin de realizări!
Alina Dinu
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Poliţiştii bihoreni, alături de elevi la începutul noului an şcolar.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

luni, 3 octombrie 2022