Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Anul școlar va debuta (...) în cele mai bune condiții”

Inspectorul școlar general, Alin Florin Novac Iuhas:

,,Anul școlar va debuta (...) în cele mai bune condiții”

Joi (7 septembrie 2017), după premierea celor 14 elevi de 10 ai Bihorului (la Evaluarea Națională și la BAC - 2017), domnul inspector școlar general Alin Florin Novac Iuhas a avut o întâlnire doar cu reprezentanții presei prezenți la festivitate.

Domnia sa ne-a dat ,,câteva repere" cu privire la rezultatele controlului mixt efectuat recent în unități de învățământ din județul Bihor de către reprezentanții I.S.J. Bihor, ai Instituției Prefectului și ai D.S.P.; se intenționează a se sărbători la Oradea Ziua Excelenței în educație (probabil de Ziua Mondială a Educației, zicem noi); generalul a avansat și posibile descălecări luni, 11 septembrie, la festivitățile de deschidere a cursurilor în județ, la Sânmartin, Sălard sau (Horea) Marghita.
Din cele 847 de corpuri de clădire, 12% nu dețin autorizație I.S.U., iar 11%, autorizație sanitară
Din cele 847 de corpuri de clădire din județul Bihor în care învață preșcolarii și elevii bihoreni, circa 650 dețin (sau nu necesită) autorizație I.S.U., în procente, doar 12 la sută nu au obținut încă această autorizație de funcționare: 104 sunt în curs, iar 100 sunt fără autorizație I.S.U. În ceea ce privește autorizația sanitară, 94 de unități de învățământ nu dețin autorizație sanitară de funcționare. Motivul? Același, de când lumea și pământul: lipsa rețelelor de apă potabilă și canalizare. Dar, aceasta nu înseamnă că în cele 94 de unități de învățământ, luni, copiii nu vor fi prezenți la festivitățile de deschidere a cursurilor. ,,Și în aceste unități de învățământ au fost asigurate condițiile minime igienico-sanitare de funcționare", ne-a asigurat generalul Inspectoratului Școlar. ,,De-acum spun că școala va începe în cele mai bune condiții, din acest punct de vedere, cât și din punct de vedere al resurselor umane. Încă mâine (vineri, 8 sept. - n.n.), mai avem o ședință de repartizare pentru câteva posturi care au rămas nerepartizate. Sunt sigur că mâine (vineri - n.n.) vom acoperi un procent foarte mare din acestea. Ce va rămâne va rămâne în plata cu ora pentru titularii unității, acolo unde va fi posibil, iar unde nu, tot prin plata cu ora pentru pensionari".
5.430 de compendii pentru elevii din a V-a, cu 51 mai multe decât necesarul
După cum se cunoaște (de la ministrul Liviu Pop - n.n.), elevii de clasa a V-a vor învăța, în primele două luni, până sosesc manualele, din compendiu, un manual - antologie care cuprinde toate disciplinele de învățământ pentru clasa a V-a, structurate pe ariile curriculare: Limbă și comunicare, Matematică și științele naturii, Om și societate, Arte, Tehnologii, Consiliere și orientare (fiecare cu disciplinele sale). În Bihor au sosit 5.430 de compendii și au fost distribuite în cele mai multe unități, necesarul pentru elevii de a V-a și profesorii lor și încă 51 în plus, după cum a precizat dl inspector școlar general.
,,Toată lumea se duce în oraș că-i mai aproape"
Luni, 11 septembrie, încep cursurile noului an școlar. Domnul inspector școlar general ține să iasă în județ la festivități, având în vedere trei unități de învățământ: Școala Gimnazială ,,Floare de lotus" Sînmartin, unde, în vară, au fost finalizate toate lucrările la toate structurile; la Sălard, unde cu bani de la Banca Mondială, a fost construită o grădiniță nouă; cea de-a treia variantă posibilă este ,,Horea" Marghita. Și aici a fost finalizat un nou corp de clădire, tot cu fonduri de la Banca Mondială.
Prin urmare, generalul va ajunge luni și prin județ, vorba domniei sale: ,,Toată lumea se duce în oraș că-i mai aproape"!
Ovidiu Dan

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 20:33:53 Ora de vară a Europei de Est