Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Rolul asistentului social în furnizarea și dezvoltarea serviciilor sociale din județul Bihor

Oportunități și provocări

Rolul asistentului social în furnizarea și dezvoltarea serviciilor sociale din județul Bihor

Sucursala Teritorială Bihor a Colegiului Național al Asistenților Sociali (CNASR), în parteneriat cu Universitatea din Oradea, Facultatea de Științe Socio-Umane a organizat joi, 14 septembrie 2017, la sala de conferințe a Bibliotecii universitare, conferința ,,Rolul asistentului social în furnizarea și dezvoltarea serviciilor sociale din județul Bihor - oportunități și provocari".

Conferința face parte din campania ,,România se ridică în picioare pentru asistența socială", desfășurată de CNASR în alte 10 județe din țară. Scopul acestor evenimente este de a valoriza profesia de asistent social și de a atrage atenția asupra nevoii de angajare a asistenților sociali în cadrul serviciilor sociale mai ales în mediu rural. Evenimentul este dedicat asistenților sociali, oficialităților județene, reprezentanților societății civile, prietenilor și susținătorilor profesiei de asistent social.
,,Puțin mai devreme am primit o întrebare pertinentă din partea unui reprezentant al presei: De ce trebuie să ne ridicăm în picioare? Pentru că de fapt este o metaforă care scoate în evidență calitatea de profesionist al asistentului social și scoate în evidență importanța lui în comunitate.
Mie îmi place să spun că asistentul social este profesionistul, similar medicului, doar că asistentul social nu tratează trupul ci rănile sociale ale unei persoane.
Organizația Mondială a Sănătății definește sănătatea astfel: „Sănătatea este o stare pe deplin favorabilă atât fizic, mintal cât și social, și nu doar absența bolilor sau a infirmităților și  „capacitatea de a duce o viață productivă social și economic". Așadar, asistentul social este piesa esențială într-o echipă de profesioniști care contribuie la starea de sănătate a comunității.
Numele  conferinței de azi este ,,Rolul asistentului social în furnizarea și dezvoltarea serviciilor sociale din jud. Bihor - oportunități și provocări" și ne-am gândit la această temă pentru că în cadrul acestor servicii, asistentul social își arată adevărata valoare. Este o valoare intrinsecă, deoarece nici un serviciul social nu poate funcționa fără un asistent social care să evalueze, planifice, implementeze planul de intervenție și să monitorizeze beneficiarul serviciului. Și pentru aceasta avem azi invitați care ne vor povesti cum se întâmplă acest lucru în serviciile sociale pe care le derulează.
Desigur că nu toate sunt în nuanță roz în asistența socială. Asistentul social în funcție de locul de muncă în care activează se poate confrunta cu o serie de probleme: violență din partea beneficiarilor, intrarea în comunități sărace în care epidemiile de tot felul îi pun viața în pericol, lipsa fondurilor pentru implementarea măsurilor pentru beneficiari, salariile mici, și lista ar putea continua. Cu toate acestea asistenții sociali își fac munca cu demnitate și au învățat să se descurce în toate situațiile", a declarat doamna Claudia Torje, președintele Filialei locale a CNASR.
După ce au colindat alte 10 județe, au descălecat, așa cum le place să spună, și la Oradea, conducerea CNASR: dl Doru Buzducea - președinte CNASR și Cristian Roșu - vicepreședintele CNASR.
(A.P.)

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 17:26:23 Ora de vară a Europei de Est