Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Școala în siguranță”

Poliţiştii bihoreni veghează la siguranța copiilor în școli

„Școala în siguranță”

Polițiștii de prevenire și proximitate bihoreni au fost alături de copii, la început de an școlar, cu acțiuni punctuale și recomandări pentru a preveni victimizarea acestora.

Poliția Română desfășoară, până pe 29 septembrie a.c., campania națională de prevenire a victimizării copiilor „Școala în siguranță", ce are ca scop creșterea gradului de informare a elevilor aflați la debutul anului școlar, în vederea reducerii riscului de victimizare și de implicare în fapte antisociale.
În acest context, poliţiştii bihoreni au transmis mesajul campaniei în toate unitățile de învățământ din județul Bihor, acesta fiind adresat atât copiilor, cât şi cetăţenilor care circulă pe drumurile publice zi de zi.
Cu ocazia activităţilor desfăşurate în cadrul Campaniei „Școala în siguranță", poliţiştii de prevenire și de proximitate bihoreni au informat elevii, părinții și cadrele didactice cu privire la normele de comportament în societate, măsurile de autoprotecție pentru prevenirea victimizării și consecințele legale asociate faptelor antisociale.
Activitățile desfășurate de polițiștii bihoreni au cuprins acțiuni punctuale, realizate zilnic în zona unităților de învățământ, la orele cu cel mai mare aflux de elevi.
În cadrul a peste 250 de întâlniri cu elevii și părinţii, polițiștii bihoreni le-au transmis că le sunt alături, gata să intervină ori de câte ori va fi nevoie, că pot să apeleze cu încredere şi să ceară sprijinul lor în rezolvarea problemelor cu care se confruntă, astfel încât nimic să nu perturbe drumul pe care au pornit pentru atingerea obiectivelor stabilite în activitatea şcolară.
De asemenea, poliţiştii bihoreni le-au prezentat elevilor materiale preventive având ca temă prevenirea furturilor, siguranța bunurilor personale, prevenirea infracţiunilor în mediul online, dar şi prevenirea victimizării prin accidente rutiere. Siguranţa elevilor în drumul lor spre şcoală şi spre casă, modalitatea de a se comporta în unitatea de învăţământ, dar şi evitarea stărilor conflictuale sunt unele dintre temele dezbătute de polițiștii bihoreni în interacțiunea lor cu elevii.
În același context, polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Bihor au realizat 500 de afișe cu mesaje preventive care au fost expuse încă de la începerea anului școlar la avizierele tuturor unităților de învățământ din județul Bihor, precum și în locurile ușor accesibile elevilor și părinților. Totodată, polițiștii bihoreni au realizat și peste 1.000 de orare cu recomandări preventive pe teme de educație rutieră și siguranță în mediul on-line, care au fost distribuite în această perioadă la întâlnirile polițiștilor bihoreni cu elevii.
Cine este polițistul de prevenire?
Este prietenul copiilor, pe care, cel mai adesea, elevii îl întâlnesc în școli, licee, centre de plasament, unde acesta, în colaborare cu cadrele didactice, desfăşoară următoarele tipuri de activităţi:
 întâlniri cu elevii, în scopul identificării problemelor cu care se confruntă aceştia, prezentării unor teme cu caracter educativ - preventiv şi analizării unor cazuri concrete în care elevii au fost în situații neplăcute. Temele prezentate se referă la problematici precum: prevenirea eşecului şi abandonului şcolar, prevenirea faptelor antisociale comise în zona unităţilor de învăţământ, prevenirea consumului de droguri şi etnobotanice, corectarea unor comportamente antisociale, siguranța în mediul online.
distribuirea de materiale de susţinere (pliante, broşuri, afişe) şi prezentarea unor filme educative în cadrul activităţilor desfăşurate;
întâlniri interactive şi dezbateri cu părinţi şi cadre didactice, care au ca scop identificarea cauzelor care determină implicarea minorilor în acte de violenţă şi identificarea unor soluţii de prevenire a unor astfel de situaţii.
Atribuțiile polițistului de proximitate
Relaționează cu factorii de conducere ai unităților de învățământ pentru acordarea de sprijin de specialitate în vederea menținerii unui climat corespunzător de ordine și siguranță publică în incinta și zona adiacentă unităților de învățământ preuniversitare;
Participă la ședințele cu părinții atunci când este invitat sau ori de câte ori situația o impune;
Împreună cu conducerile unităților de învățământ preuniversitar stabilește măsuri comune de prevenire şi combatere a faptelor antisociale;
Identifică şi consiliază elevii care fac parte din categoriile cu grad înalt de risc din punct de vedere al victimizării.
La școală, un comportament civilizat și corect le poate aduce elevilor apreciere din partea profesorilor, dar și prieteni adevărați printre colegi, pentru că:
Atunci când se joacă cu alţi elevi evită să-i împingă sau să-i lovească, fie și din greșeală;
Dacă se întâmplă să asiste la o ceartă sau o altercaţie este bine să alerteze imediat profesorii sau personalul de pază;
Trebuie să aibă un comportament civilizat, fără să se lase influenţați de cei din jur sau să fie agresivi în comportament sau limbaj;
E importat să ceară ajutorul părinţilor şi profesorilor dacă ceilalţi copii îi izolează, umilesc sau jignesc.
O zi fără incidente de circulație în care să fie implicați copiii înseamnă că aceștia trebuie:
Să traverseze fără să alerge și numai după ce în prealabil s-au asigurat că șoferii i-au văzut și au oprit;
Să circule cu bicicleta doar pe pistele special amenajate sau prin parcuri;
Să evite să asculte muzică la căști și să fie atenți la drum.
Orice zi de școală va decurge fără probleme dacă cei mici respectă sfaturile oamenilor legii și:
merg înspre școală doar prin zone permise circulației pietonilor;
stau de vorbă doar cu persoane cunoscute;
evită să aibă asupra lor obiecte de valoare.
Pentru a fi în siguranță în mediul online, copiii trebuie să respecte câteva reguli:
Să fie  atenți cu programele sau materialele gratuite pe care le descarcă de pe Internet;
Să dea dovadă de respect pe rețele de socializare, fără să trimită imagini sau mesaje jignitoare altor persoane;
Să evite să ofere persoanelor „întâlnite" pe Internet informaţii personale despre ei sau familia lor (nume, adresă, şcoala la care învaţă, program zilnic, fotografii etc.).
Odată cu debutul activităților didactice, polițiștii au fost și ei prezenți în școli, cu recomandări pentru siguranța personală a elevilor. Acum, copiii care s-au întâlnit cu oamenii legii, știu că:
Este util să adopte un comportament civilizat, fără să se lase influenţați de cei din jur şi fără să fie agresivi în atitudine sau limbaj;
Atunci când se întorc de la școală este bine să meargă direct acasă și să respecte regulile de circulație;
Este important să solicite ajutorul părinţilor şi profesorilor dacă ceilalţi copii îi șicanează, izolează, umilesc sau jignesc;
Este indicat să evite să aibă asupra lor obiecte valoroase.
Pentru Poliţia Română, asigurarea unui climat de ordine şi siguranţă în şcoli şi în zona unităţilor şcolare reprezintă o prioritate, sens în care facem părinților următoarele recomandări:
Să păstreze permanent legătura cu cadrele didactice şi să cunoască situația şcolară a copiilor;
Să se preocupe de modul în care copiii își petrec timpul liber și să îi implice pe aceștia în activități extrașcolare care să le dezvolte un comportament prosocial: activități sportive, voluntariat etc., astfel încât să se evite intrarea copiilor sau adolescenţilor în anturaje nepotrivite şi desfăşurarea de activităţi la limita legii;
Să încurajeze copiii în abordarea unui comportament responsabil, atât în viața reală cât și în cea virtuală;
Să imprime copiilor o atitudine pozitivă față de lege și autoritate și să le explice acestora că rolul normelor sociale este de protecție a cetățenilor și nu de pedeapsă.
Vă mulțumim că respectați sfaturile polițiștilor!
Alina Dinu
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 11:15:59 Ora de vară a Europei de Est