Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Un proiect Erasmus pentru formarea profesională a viitorilor tehnicieni în turism

Joi, la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia” din Oradea a fost lansat

Un proiect Erasmus pentru formarea profesională a viitorilor tehnicieni în turism

Joi, 28 septembrie 2017, la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia” din Oradea, în prezența reprezentanților din partea Inspectoratului Școlar Județean Bihor (insp. Florian Mieluţ), Universității din Oradea (lect. univ. dr. Remus Roşca şi şef serviciu bibliotecă Florica Ujoc) şi ai ANAF Bihor (doamna Magdalena Berce), a avut loc lansarea proiectului cu finanțare europeană Erasmus+ „Cooperare interinstituțională europeană pentru formarea profesională a viitorilor tehnicieni în turism” (EICTFTT).

Proiectul, a cărui valoare totală este de 33.360 de euro, va fi implementat pe o perioadă de 12 luni, între 1.09.2017-31.08.2018 şi se adresează unui număr de 16 stagiari VET de clasa a XI-a, elevi la profilul servicii, calificarea Tehnician în turism, care studiază în clasa a XI-a modulul M6 Operaţiuni tehnice ale agenţiilor de turism. Ideea acestui proiect s-a sprijinit pe dorința instituției de învățământ de a-şi adapta oferta educațională la necesitățile pieței forței de muncă, în contextul accentuării învățării centrate pe elev. Proiectul presupune efectuarea unui stagiu de pregătire practică într-un mediu de lucru european orientându-se înspre dezvoltarea competențelor profesionale, sociale, de comunicare, îmbunătățirea competențelor lingvistice şi culturale, cooperare în relațiile de muncă şi incluziune socială a elevilor. Parteneriatul este format din Colegiul Tehnic „Traian Vuia” Oradea - beneficiar, agențiile de turism Barvitur şi Viagens Abreu  din Barcelos - organizații de primire, precum şi Amigos de Mobilidade din Barcelos, Portugalia organizație intermediară. Partenerii de mobilitate au fost selectați astfel încât să se plieze pe nevoile de formare ale acestora, iar localizarea acestora să permită studierea unei piețe turistice bine dezvoltate. Elevii care vor face practica aici își vor însuși cunoștințe în domeniul turismului, vor oferi sfaturi turiștilor, depinzând de veniturile, prețurile și dorințele lor, vor colabora cu personalul pregătit foarte bine din punct de vedere profesional pentru a identifica unitățile concurente de pe piața turistică și pentru a promova agenția prin pliante, prin social media sau alte canale. De asemenea, stagiarii vor învăța să completeze documente specifice utilizate în agenția de turism. În urma plasamentului de formare profesională parcurs, elevii vor primi certificate de participare la stagiu eliberate de către instituțiile partenere implicate în proiect. Rezultatele învățării dobândite în urma parcurgerii stagiului de pregătire practică vor fi recunoscute în țară prin intermediul sistemului ECVET - The European Credit system for Vocational Education and Training - sistem care permite transferul și acumularea rezultatelor învățării dobândite în diferite contexte de învățare. Rezultatele tangibile ale proiectului se vor concretiza, printre altele, în: elaborarea unui caiet de pregătire practică, înfiinţarea a două firme de exerciţiu având ca model agenţiile partenere şi realizarea unui CD ce va cuprinde materialele de lucru utilizate pe perioada derulării stagiului de pregătire practică şi fotografii care să surprindă activitățile practice desfăşurate de elevi. Rezultate intangibile aşteptate: competenţe profesionale la nivel înalt în domeniul operațiunilor tehnice derulate în agenția de turism; îmbunătățirea competențelor cheie: lingvistice, digitale, interpersonale, cooperare în relaţiile de muncă, culturale şi sociale; creșterea încrederii în sine, formarea unei imagini cât mai clare asupra calificării şi a oportunităților de angajare; dobândirea certificatului Europass Mobility, precum și a altor certificate de participare la stagiu menite să le  faciliteze participanților fluxul și să le crească șansele de angajare pe viitor; utilizarea ECVET care permite transferul și acumularea rezultatelor învățării dobândite în diferite contexte; colaborarea în viitor cu alți agenți economici parteneri.
Prof. Anamaria Liana Axinte
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Un proiect Erasmus pentru formarea profesională a viitorilor tehnicieni în turism.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 01:23:53 Ora standard a Europei de Est