Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Luni, începe un nou an universitar

Universitatea Agora - Informații utile la început de... drum

Luni, începe un nou an universitar

Rectorul Universității Agora, domnul profesor universitar dr. Ioan Dzițac, a postat pe site-ul Universității Agora câteva informații utile în prag de nou an universitar: Structura anului universitar, Orarul pe facultăți, Moodle, Transportul feroviar gratuit, Deschiderea festivă a anului universitar...

Structura anului universitar 2017-2018:  PDF (342,7 KO)

Facultatea de Științe Economice
Management (anii I-III): PDF (336,6 KO)
Contabilitate și informatică de gestiune (anii I-III): PDF (272,7 KO)
Managementul resurselor umane (master, anii I-II): PDF (257,0 KO)
Facultatea de Științe Juridice și Administrative
Drept (anii I-IV): PDF (296,9 KO)
Poliție locală (anii I-III): PDF (334,4 KO)
Științe penale și criminalistică (master, anul I): PDF (240,8 KO)
Moodle
Platformă de e-learning online (accesare cursuri de la distanță, de oriunde, oricând):Moodle
Pentru înregistrarea dvs. în platforma de e-learning Moodle a Universității Agora, vă rugăm să completați formularul de înregistrare: AICI.
Transport feroviar gratuit pentru studenții UAO
Transportul feroviar este gratuit inclusiv pentru studenții din învățământul privat acreditat. Legitimațiile de călătorie se pot ridica de la secretariat.
Trebuie să aveți carnetul de student vizat pentru anul universitar 2017-2018!
H.G. nr. 42/2017:  PDF
Deschiderea anului universitar 2017-2018
Festivitatea de deschidere a anului universitar 2017-2018 va avea loc luni, 2 octombrie 2017, după cum urmează: Facultatea de Științe Economice (Management & Contabilitate și informatică de gestiune) - de la ora 16.00, în Aula Galbenă;
Facultatea de Științe Juridice și Administrative (Drept & Poliție locală) - de la ora 17.00, în Aula Albastră. 
Mesajul Rectorului pentru anul universitar 2017-2018
Dragi studenți, Stimați colegi,
Universitatea Agora din Municipiul Oradea este o insţituţie de învăţământ superior de drept privat şi utilitate publică, fondată în anul 2000 de către Fundaţia Agora, acreditată în 2010 de către ARACIS şi  validată de Parlamentul României, prin Legea 59/2012,  fiind parte integrantă a sistemului naţional de învăţământ superior din România.
Deşi tânără şi mică, cu două facultăți (Facultatea de  Ştiinţe Economice și Facultatea de Științe Juridice și Administrative), Universitatea Agora este extrem de dinamică şi activă. În loc de o dezvoltare cantitativă preferăm una calitativă.
Universitatea Agora are patru specializări universitare de licență și trei programe de masterat. Examenele de licență și disertație din 2017 s-au finalizat cu o promovabilitate de 100% a celor înscriși. Admiterea 2017 a înregistrat un progres considerabil, la unele specializări numărul de candidați fiind mai mare decât numărul de locuri.
Fără falsă modestie, Universitatea Agora se poate mândri, păstrând proporțiile, cu unele performanţe greu de atins chiar de unele instituţii academice cu tradiţie şi de dimensiuni mai mari: cinci centre de cercetare (din care două internaţionale), o editură şi o tipografie, cinci reviste ştiinţifice internaţionale în limba engleză (din care una ISI - cu factor de impact 1,374 şi două incluse în BDI), cinci conferinţe internaţionale în limba engleză, un simpozion studențesc internațional, un laborator de informatică, un laborator de criminalistică, trei săli cu table smart pentru cursuri/ videoconferinţe, trei amfiteatre cu peste 100 de locuri fiecare, platformă de e-learning funcţională și peste 10 proiecte POS-DRU finalizate.
Prestigiul național și internațional de care se bucură Universitatea Agora din Municipiul Oradea este confirmat în timp prin calitatea absolvenților săi, cât și prin relațiile de colaborare cu instituții similare din țară, din Europa, China, India și din Statele Unite ale Americii.
Universitatea Agora oferă o educaţie temeinică, de calitate, prin tehnologii didactice moderne, în deplină transparenţă şi legalitate.
Mult succes tuturor în anul universitar 2017-2018!
Rector,
prof. univ. dr. Ioan Dzițac

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 12:37:32 Ora de vară a Europei de Est