Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Deschiderea noului an de învățământ

Luni, la Şcoala de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu” Oradea

Deschiderea noului an de învățământ

Luni, 2 octombrie 2017, în cadrul Şcolii de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu" Oradea a avut loc festivitatea de deschidere a noului an de învăţământ 2017-2018, în prezența elevilor de anul I si anul II, precum și a cadrelor şcolii şi a invitaţilor.

 Este o zi cu semnificație aparte, atât pentru cei 138 de elevi care au început anul I, cât și pentru elevii anului II, care au regăsit după vacanţă spaţiile de învăţământ şi cazare, locurile unde
şi-au început cariera de poliţist de frontieră şi unde în acest an se vor pregăti pentru absolvirea şcolii.
Elevii de anul I însoţiţi de diriginţi şi-au ocupat cu pas tremurător locul în formaţie alături de colegii de anul II şi profesorii care îi aşteptau cu bucuria începerii anului şcolar. La deschidere a participat întregul personal al instituţiei, iar după cuvântul de deschidere, domnul director, comisar-şef Ionel Hotnoga, a declarat deschis anul de învăţământ 2017-2018.
Cu această ocazie, domnul director a transmis mesajul ministrului afacerilor interne,
doamna Carmen Daniela Dan, care a adresat un bun venit tuturor elevilor şi le-a urat succes în activitatea şcolară asigurându-i, totodată, de deschiderea și sprijinul domniei sale în modernizarea sistemului de pregătire. De asemenea a ținut să mulțumească părinților pentru încrederea arătată Ministerului Afacerilor Interne ,,Doresc să mulțumesc părinților acestor tineri pentru încrederea pe care o arată ministerului nostru și îi asigur că fiecare dintre aceștia are oportunitatea unei cariere serioase în instituțiile în care vor ajunge. Fiii și fiicele dumneavoastră sunt pe mâini bune". Directorul școlii a ținut să precizeze că perioada de școlarizare s-a redus, dar formarea elevilor în cadrul Şcolii de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră ,,Avram Iancu" Oradea se va realiza în același sistem modular, prin parcurgerea unităţilor de competenţe, astfel ca la finalizarea studiilor aceştia să devină agenţi de poliţie de frontieră integri şi bine pregătiţi profesional.
Modul de desfăşurare a procesului de învăţământ, bazat pe competenţe, presupune diversificarea metodelor de învăţare şi evaluare, sporirea caracterului interactiv - aplicativ şi, implicit, o bază materială didactică modernă, care sprijină demersul formativ - educativ. Cu multă mândrie, putem afirma că instituţia noastră este pregătită pentru această provocare - formarea unor agenţi de poliţie de frontieră profesionişti, dar şi cetăţeni responsabili şi capabili de a contribui la dezvoltarea societăţii. Elevii noştri sunt învățați să-şi însuşească cunoştinţe de specialitate temeinice pentru îndeplinirea cu succes a atribuţiilor profesionale. Acest aspect presupune formarea unor deprinderi specifice, analiza şi luarea de decizii corecte, lucrul în echipă, comunicarea eficientă, adaptarea la mediul de muncă specific şi la situaţii neprevăzute, ţinută morală şi comportamentală corectă, atitudini pozitive faţă de diversitate şi multiculturalitate.
La finalul activităţii conducerea şcolii a urat tuturor elevilor să aibă un an şcolar excelent încununat cu rezultate deosebite la învăţătură şi comportare.
Eugen Micheş
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Deschiderea noului an de învățământ.

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:16:03 Ora standard a Europei de Est