Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Deschiderea noului an de învățământ

Luni, la Şcoala de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu” Oradea

Deschiderea noului an de învățământ

Luni, 2 octombrie 2017, în cadrul Şcolii de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu" Oradea a avut loc festivitatea de deschidere a noului an de învăţământ 2017-2018, în prezența elevilor de anul I si anul II, precum și a cadrelor şcolii şi a invitaţilor.

 Este o zi cu semnificație aparte, atât pentru cei 138 de elevi care au început anul I, cât și pentru elevii anului II, care au regăsit după vacanţă spaţiile de învăţământ şi cazare, locurile unde
şi-au început cariera de poliţist de frontieră şi unde în acest an se vor pregăti pentru absolvirea şcolii.
Elevii de anul I însoţiţi de diriginţi şi-au ocupat cu pas tremurător locul în formaţie alături de colegii de anul II şi profesorii care îi aşteptau cu bucuria începerii anului şcolar. La deschidere a participat întregul personal al instituţiei, iar după cuvântul de deschidere, domnul director, comisar-şef Ionel Hotnoga, a declarat deschis anul de învăţământ 2017-2018.
Cu această ocazie, domnul director a transmis mesajul ministrului afacerilor interne,
doamna Carmen Daniela Dan, care a adresat un bun venit tuturor elevilor şi le-a urat succes în activitatea şcolară asigurându-i, totodată, de deschiderea și sprijinul domniei sale în modernizarea sistemului de pregătire. De asemenea a ținut să mulțumească părinților pentru încrederea arătată Ministerului Afacerilor Interne ,,Doresc să mulțumesc părinților acestor tineri pentru încrederea pe care o arată ministerului nostru și îi asigur că fiecare dintre aceștia are oportunitatea unei cariere serioase în instituțiile în care vor ajunge. Fiii și fiicele dumneavoastră sunt pe mâini bune". Directorul școlii a ținut să precizeze că perioada de școlarizare s-a redus, dar formarea elevilor în cadrul Şcolii de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră ,,Avram Iancu" Oradea se va realiza în același sistem modular, prin parcurgerea unităţilor de competenţe, astfel ca la finalizarea studiilor aceştia să devină agenţi de poliţie de frontieră integri şi bine pregătiţi profesional.
Modul de desfăşurare a procesului de învăţământ, bazat pe competenţe, presupune diversificarea metodelor de învăţare şi evaluare, sporirea caracterului interactiv - aplicativ şi, implicit, o bază materială didactică modernă, care sprijină demersul formativ - educativ. Cu multă mândrie, putem afirma că instituţia noastră este pregătită pentru această provocare - formarea unor agenţi de poliţie de frontieră profesionişti, dar şi cetăţeni responsabili şi capabili de a contribui la dezvoltarea societăţii. Elevii noştri sunt învățați să-şi însuşească cunoştinţe de specialitate temeinice pentru îndeplinirea cu succes a atribuţiilor profesionale. Acest aspect presupune formarea unor deprinderi specifice, analiza şi luarea de decizii corecte, lucrul în echipă, comunicarea eficientă, adaptarea la mediul de muncă specific şi la situaţii neprevăzute, ţinută morală şi comportamentală corectă, atitudini pozitive faţă de diversitate şi multiculturalitate.
La finalul activităţii conducerea şcolii a urat tuturor elevilor să aibă un an şcolar excelent încununat cu rezultate deosebite la învăţătură şi comportare.
Eugen Micheş
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Deschiderea noului an de învățământ.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 05:21:52 Ora de vară a Europei de Est