Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proces simulat în cauză penală

Vineri, la Universitatea Agora

Proces simulat în cauză penală

Așa după cum ați putut afla din relatările noastre, vineri, 20 octombrie 2017, la Universitatea Agora, au avut loc trei evenimente: Bursa locurilor de muncă pentru absolvenți (care s-a deschis la ora 9.00), precum și două manifestări științifice reunite (de la ora 9.30), Conferința anuală a Facultății de Științe Juridice și Administrative (în cadrul căreia a avut loc și acest proces simulat, despre care vom vorbi în rândurile de mai jos), precum și Simpozionul Internațional Studențesc BAC Stud 2017.

Prezentarea procesului penal simulat de anul acesta s-a înscris în suita activităţilor din anii trecuţi în acest domeniu, în sensul în care, fiecare an aduce anumite elemente de noutate în conţinutul procesului penal şi o ridicare a ştachetei în ceea ce priveşte nivelul de exprimare al studenţilor. A fost aleasă o speţă cu o multitudine de mijloace de probă, în special, pentru captarea atenţiei celor care au urmărit-o. O bună parte dintre probe, respectiv cele având un conţinut audio-video sau fotografii, a necesitat pe lângă prestaţia din sala de judecată, o implicare a studenţilor, inclusiv la activităţile de constituire a lor. 
Procurorul, reprezentat într-o manieră de înaltă ţinută de studentul Cristian Ardelean, în contradictoriu cu avocatul inculpatei (Duma Răzvan) şi în consens cu avocatele persoanelor vătămate (Bar Patricia şi Abrudan Romina), a creat un climat de dezbateri foarte apropiat de cel întâlnit în practica judiciară. Aceştia au avut intervenţii personale foarte bine fundamentate, cu argumente de fapt şi de drept. La fel ca în anii precedenţi, speţa a cuprins prezentări ale stărilor de fapt din perspective diferite, în funcţie de părţi, după  care, fiecare dintre actorii acestui proces penal, a avut libertatea de a-şi construi pledoariile şi intervenţiile.
Toate declaraţiile inculpaţilor, ale părţilor şi intervenţiile avocaţilor s-au făcut, aşadar, la iniţiativa studenţilor şi în forma lor de exprimare, cu corecturile de rigoare operate pe timpul repetiţiilor, în situaţiile care acestea s-au dovedit a fi nespecifice unor discuţii în cadru procesual sau dacă au parazitat în mod inutil dezbaterile. Pentru desfăşurarea tuturor activităţilor din cursul judecăţii, în succesiunea lor firească şi cu respectarea procedurilor şi a principiilor procesuale specifice, studenta Florina Ghitea, în rolul de judecător, a depus diligenţele unui adevărat profesionist, urmărind cu precizia unui metronom toate detaliile şi conducând magistral şedinţa. Studenţii care au jucat rolul de procuror şi avocaţi, au avut o prestaţie extrem de importantă de la începutul şi până la finalul procesului, pe pledoariile acestora sprijinindu-se, de fapt, întreaga dezbatere în regim contradictoriu, menţinând ridicată cota de interes pentru auditoriu. Pe alocuri, aceştia au utilizat inclusiv anumite picanterii avocăţeşti în scopul de a fi credibili în pledoarii şi au fost apostrofaţi de preşedintele de complet, dacă au întrecut buna cuviinţă a dezbaterilor. Practic, intervenţiile lor, făcute cu mult talent, au constituit sarea şi piperul acestei reprezentaţii şi au produs ilaritate într-o sală în care domina o atmosferă sobră şi tensionată.
O apreciere deosebită se impune a fi făcută şi pentru prestaţia inculpatei, a persoanelor vătămate şi a martorilor care, deşi în viaţa de zi cu zi sunt nişte studenţi silitori, interesaţi şi cu un comportament exemplar, au interpretat rolurile lor în maniera în care să pară cât mai autentici şi originali, astfel încât spectatorii să nu perceapă diferenţe faţă de comportamentele întâlnite în astfel de cazuri, în practica judiciară.  
Chiar dacă au avut roluri mai puţin vizibile în cursul procesului şi chiar dacă intervenţiile lor nu au fost de durată, toţi studenţii participanţi au avut evoluţii excelente şi o contribuţie însemnată la reuşita activităţii. Le mulţumesc din toată inima studenţilor participanţi şi publicului spectator şi sunt îndreptăţit să cred că acest proces simulat va avea un loc aparte în panoplia de evenimente plăcute la care au participat în timpul facultăţii şi de care îşi vor aduce aminte peste ani. A fost o probă care i-a scos din zona lor de confort şi a provocat depăşirea limitelor pe care le avuseseră studenţii în exerciţiul exprimării juridice. Le doresc tuturora mult succes pentru ca în viitorul apropiat să devină magistraţi şi avocaţi adevăraţi, în procese reale.
Au participat:
1. Judecător: Ghitea Florina;
2. Grefier: Barnoș Loredana;
3. Procuror: Ardelean Cristian;
4. Avocat inculpat : Duma Răzvan;
5. Avocat persoana vătămată (1): Bar Patricia;
6. Avocat persoană vătămată (2): Abrudan Romina;
7. Inculpat: Ghiț Florina;
8. Persoana vătămată (1): Nistor Roxana;
9. Persoana vătămată (2): Torj Ionuț;
10. Martor (1): Boța Alina;
11.  Martor (2): Cacarază Corina;
12. Martor (3): Ghitea Vlad;
13. Martor (4): Nedelescu Roxana;
14. Martor (5): Ştef Lavinia
Procesul simulat a fost instrumentat și relatat de dl procuror, lector univ. dr. Liviu Lascu, coordonatorul studenților agoriști.
Pentru mai multe poze (70 de poze), accesați Galeria foto: Proces simulat în cauză penală.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 12:30:22 Ora de vară a Europei de Est