Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
5 august 2024

Toate litigiile aflate pe rolul instanțelor judecătorești ce vizează drepturile salariale ale bugetarilor și ale angajaților din Învățământ se suspendă, conform prevederilor OUG nr. 62 din 13 iunie 2024, semnalează într-un newsletter sindicatele FSLI ale profesorilor / Nicio reacție publică a acestora până acum


Toate litigiile aflate pe rolul instanțelor judecătorești având ca obiect drepturi salariale ale personalului din sectorul bugetar (în general) și ale personalul din învățământul preuniversitar (în special) se suspendă, potrivit unei informări a Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI). Este vorba de prevederile ordonanței de urgență nr. 62/2024 din 13 iunie 2024.
„De la data intrării în vigoare a O.U.G. nr. 62/2024 – 14 iunie 2024, ca efect al acesteia, toate litigiile aflate pe rolul instanțelor judecătorești având ca obiect drepturi salariale/de natură salarială ale personalului din sectorul bugetar – în general – și ale salariaților din sectorul de negociere colectivă învățământ preuniversitar – în special – se suspendă, prin efectul legii, independent de ceea ce consideră judecătorii investiți cu soluționarea dosarelor”, se arată în informarea FSLI.


Conform sursei citate, în urma argumentelor înaintate de federațiile sindicale reprezentative din învățământul preuniversitar, în ședința din data de 13 iunie 2024, Consiliul Economic și Social (CES) a avizat nefavorabil proiectul de OUG privind unele măsuri pentru soluţionarea proceselor privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, precum şi a proceselor privind prestaţii de asigurări sociale.

În document apare că sindicatele profesorilor au sesizat Avocatul Poporului și au solicitat sesizarea Curții Constituţionale cu excepţia de neconstituţionalitate a art. 1 alin. (1), art. 2 alin. (1)-(3) și art. 3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 62/2024.

Standardele de referință și indicatorii de performanță pentru evaluarea și asigurarea calității în învățământ

Guvernul a aprobat, marți,

Standardele de referință și indicatorii de performanță pentru evaluarea și asigurarea calității în învățământ

Guvernul a adoptat, în ședința de marți, 25 noiembrie 2008, o Hotărâre de Guvern care aprobă standardele de referință și indicatorii de performanță pentru evaluarea și asigurarea calității în învățământul preuniversitar de stat și particular.

 Standardele de referință (de calitate) reprezintă, conform legii, descrierea cerințelor care definesc un nivel optimal de realizare a unei activități de către o organizație furnizoare de educație, pe baza bunelor practici existente la nivel național, european sau mondial.
Ele se se adresează în mod direct, cadrelor didactice, comisiilor de evaluare și de asigurare a calității, directorilor și consiliilor de administrație, precum și beneficiarilor serviciilor educaționale, care pot lua la cunoștință de nivelul calității educației oferite de furnizorii de educație în raport cu indicatorii de performanță.
Având în vedere OUG nr. 75/2005, în procesul de evaluare a calității vor fi folosite atât standardele de acreditare și evaluare, aprobate prin HG nr. 21/2007, cât și standardele de referință aprobate prin prezentul act normativ. Astfel, în vederea respectării descriptorilor de calitate (cerințelor specifice), instituțiile de învățământ vor fi obligate să comunice sistematic cu părinții și cu ceilalți beneficiari de învățământ din comunitate, să implementeze programe și să ia măsuri de diminuare a violenței în școală.
De asemenea, trebuie să demonstreze, la un interval de trei ani, că au înregistrat progrese în ceea ce privește amenajarea, dotarea și întreținerea spațiilor școlare, administrative și auxiliare, precum și în ceea ce privește utilizarea spațiilor adiacente sau ale bibliotecii școlare. Echipamentele, materialele, mijloacele de învățământ și auxiliarele curriculare vor fi adaptate la nevoile speciale identificate.
Personalul școlii va trebui să demonstreze abilități în ceea ce privește modul de organizare internă, de luare a deciziilor și de comunicare. Totodată, personalul școlii, elevii și, după caz, părinții, trebuie să se implice în mod sistematic în campaniile de prevenire a comportamentelor dăunătoare sănătății. Furnizorul de educație va asigura accesul permanent al elevilor la servicii medicale prin cabinet propriu sau pe baza unor acorduri de asistență cu unități sanitare.
Totodată, fiecare cadru didactic va descrie, pentru fiecare grupă/clasă și elev/student, punctele tari și cele slabe privind realizarea obiectivelor curriculare. În acest sens, vor fi folosite cu precădere stimulente pozitive (laudă, încurajare), iar rezultatele școlare vor fi înregistrate și comunicate, după caz, părinților.
Pe termen mediu, efectele directe ale introducerii acestor standarde de referință vor fi informarea beneficiarilor direcți și indirecți ai serviciilor educaționale în privința calității serviciilor oferite, optimizarea deciziei beneficiarilor în raport cu ofertele educaționale ale diferiților furnizori de servicii educaționale, precum și optimizarea ofertei furnizorilor de educație pe baza rezultatelor evaluării externe. În mod indirect, aplicarea acestor standarde se va răsfrânge pozitiv și asupra dezvoltării rețelei școlare prin adecvarea ofertei educaționale la cererea individuală, comunitară și a pieței muncii. (Biroul de presă)

Trimite email
joi, 12 septembrie 2024, 11:38:07 Ora de vară a Europei de Est