Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Noul Birou politic Județean pentru următorii patru ani

Organizația Femeilor Liberale Bihor a ales

Noul Birou politic Județean pentru următorii patru ani

Miercuri, 25.10.2017, sala mare a Primăriei Municipiului Oradea a găzduit reuniunea Consiliului de coordonare Județean al Organizației Femeilor Liberale Bihor (OFL Bihor), unde a fost ales noul BPJ OFL Bihor pentru o perioada de patru ani.

182 de delegate din organizațiile locale ale Femeilor Liberale din județul Bihor au umplut sala mare a Primăriei Oradea peste capacitatea celor 150 de locuri.
Președinte al Organizației Femeilor Liberale Bihor a fost aleasă doamna Lidia Popa, consilier județean PNL, care se află acum la cel de al doilea mandat în fruntea OFL Bihor. Au fost aleși trei prim-vicepreședinți: Carmen Pantiș, Olimpia Urdea și Florica Chintovan. Au fost aleși, de asemenea, 10 vicepreședinți: Achim Daniela (Sîntandrei), Baciu Borz Florentina (Popești), Bucevschi Dorina (Oradea), Cocerjuc Dorina (Sâmbăta), Monenciu Rodica (Beiuș), Oala Ligia (Oradea), Opre Claudia (Marghita) Popa Dorina (Beiuș), Sala Rodica (Salonta), Serte Georgia (Oradea). BPJ OFL Bihor are trei vicepreședinți de drept: Florica Cherecheș, Sabina Fărcuța și Ancuța Șchiop. Membrele BPJ OFL Bihor alese sunt: Bar Floare (Răbăgani), Buz Ramona (Salonta), Chiș Diana (Oradea), Cotrău Ligia (Tulca), Hegeduș Veronica (Oradea), Jurca Crina (Șuncuiuș), Lup Alina (Sîntandrei), Mihalca Georgeta (Sîntandrei), Neaga Florica (Salonta), Oros Ramona (Marghita), Paniti Edit (Popești), Paskalo Violeta (Sîntandrei), Ruge Sorina (Aștileu), Sălăjan Floarea (Oradea), Tipi Simona (Oradea), Trifa Valeria (Oradea) și Vancu Voichița (Oradea). trezorier, Blaga Rebeca Valicec, președinte CJA - Candea Butaș Melinda.
Invitații reuniunii CCJ al OFL Bihor  și-au afirmat aprecierea și susținerea echipei doamnelor liberale din Bihor apreciind participarea masivă la eveniment. Din partea Biroului Politic Național OFL România au fost prezente: Cristina Trăilă - președinte OFL România, Mihaela Soneriu - prim-vicepreședinte OFL România, Daniela Nicolescu - secretar general - OFL România, Lidia Constantinescu - președinte OFL București, Claudia Pop - consilier municipal București, sector 3, Dana Crișan - președinte OFL Zalău.
Au fost împreună la eveniment și au luat cuvântul colegii liberali: președintele PNL Bihor - Ilie Bolojan, Gavrilă Ghilea - prim-vicepreședinte PNL Bihor, secretar general PNL Bihor - Avrigeanu Ionel, deputat în Parlamentul României Florica Cherecheș și Cupșa Ioan, președintele PNL Oradea - Florin Birta, viceprimarul Mircea Mălan și primarul comunei Sîntandrei Marcuș Ioan.
OFL Bihor este una din cele mai puternice organizații liberale din țară, având un număr de 51  de organizații locale în județul Bihor. OFL Bihor s-a remarcat în mandatul anterior prin acțiuni care au fost inițiate în județul Bihor și care datorită succesului acestora s-au implementat în toată țara. Amintim aici proiectul ,,PNL are grijă de sănătatea ta", care a avut ca subacțiuni screening-ul cancerului de col uterin și testarea tensiunii și glicemiei realizate în corturi albe amplasate în foarte multe comune și orașe din județul Bihor. Alte proiecte importante realizate de către OFL Bihor au fost: Școala regională de toamnă a OFL (Pădurea Neagră), precum și Școala națională de vară a OFL (Stâna de Vale).
OFL Bihor își propune să îndeplinească în continuare scopul și obiectivele proprii, coroborate cu obiectivele Regulamentului de organizare și funcționare al OFL și cele ale Statutului PNL.
,,Ne dorim să promovăm ideile liberale, prin atingerea obiectivelor activităților pe care ni le propunem pentru următoarea perioadă. De asemenea, ne vom focaliza pe pregătirea colegelor liberale prin seminarii și școli interne pe diferite teme în scopul dezvoltării și eficientizării în munca pe care o facem, la nivel profesional sau politic. OFL Bihor susține, de asemenea, proiectele de dezvoltare inițiate de administrația liberală în Oradea și în comunele din județul Bihor.
Ne preocupă în mod special temele legate de familie, sănătate, educație, față de care ne vom implica activ prin acțiuni concrete răspunzând la provocările societății în care trăim. Ne propunem în noul mandat o serie de activități:  unele vor fi o continuare a celor pe care le derulăm de ani de zile, amintim aici cele legate de sănătatea femeii și a familiei, dar vom avea și multe altele noi pe care le vom organiza în toate organizațiile femeilor liberale de pe raza județului Bihor", a spus Lidia Popa.
Doamna Lidia Popa a mulțumit colegelor liberale, care s-au implicat‚ în vechiul mandat în acțiunile OFL Bihor, afirmând atunci când și-a prezentat raportul de activitate: ,,Raportul meu de activitate sunteți voi, cele care ați umplut peste limită acestă sală a Primăriei Municipiului Oradea și care ați rămas pe baricade muncind în ultimii cinci ani". Lidia Popa a urat mult succes tuturor colegelor care se vor implica în continuare în politica liberală și în activitățile organizațiilor de femei din județul Bihor. (C.M.)
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Noul Birou politic Județean pentru următorii patru ani.

Trimite email
duminică, 13 iulie 2025, 10:25:39 Ora de vară a Europei de Est