Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

ASCO a marcat Ziua Persoanelor cu Dizabilităţi

3 decembrie

ASCO a marcat Ziua Persoanelor cu Dizabilităţi

Administraţia Socială Comunitară Oradea a marcat marți (28 noiembrie 2017) Ziua Internaţională a Persoanelor cu Dizabilităţi.

Evenimentul a avut loc la sediul instituţiei şi au participat reprezentanţi ai instituţiilor publice, respectiv, Casa Judeţeană de Pensii, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă, Inspectoratul Teritorial de Muncă Bihor, Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bihor şi reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale din municipiul Oradea. 
S-au dezbătut problemele cu care se confruntă cel mai des aceste persoane, le-au fost prezentate drepturile de care pot beneficia, conform legislaţiei în vigoare, au avut loc discuţii interactive privind accesul persoanelor cu dizabilităţi în anumite domenii.
De asemenea, la sediul instituţiei, a avut loc o expoziţie cu vânzare a produselor confecţionate de către beneficiarii Asociaţiei Down Oradea, Asociaţiei Alsterdorf şi Asociaţiei SOS Autism Bihor, au fost acordate diploma şi buchete de flori, în semn de apreciere şi recunoştinţă faţă de contribuţia adusă la creşterea calităţii vieţii persoanelor cu dizabilităţi din municipiul Oradea.
Din nefericire, imaginea în societate a persoanelor cu dizabilități este, de cele mai multe ori, rezultatul prejudecăților, al discriminării și al stigmatizării.
Astfel, marcarea zilei are ca obiectiv promovarea unei mai bune înțelegeri în ceea ce privește problemele cu care se confruntă persoanele cu handicap și susținerea demnității şi a drepturilor acestora. Este totodată o ocazie pentru o schimbare de atitudine față de aceste persoane, prin eliminarea barierelor în ceea ce privește implicarea lor în diverse sfere de activitate. Mesajul transmis a fost acela că societatea trebuie să pună accentul pe abilitatea unei persoane, şi nu pe dizabilitate.
Ziua Internațională a Persoanelor cu Dizabilități a fost proclamată de Adunarea Generală a ONU în 1992 şi este marcată în fiecare an la data de 3 decembrie.
În deschiderea evenimentului, directorul ASCO, Arina Moş, a precizat: ,,Ne-am gândit să marcăm Ziua Persoanelor cu Dizabilităţi în cadrul unei întâlniri profesionale, ca formă de mediere a sprijinului oferit de autorităţi persoanelor cu dizabilităţi, a organizaţiilor reprezentative ale acestora, care să faciliteze soluţionarea problemelor cu care se confruntă în mod direct această categorie în relaţia cu autorităţile statului".
A mulţumit, de asemenea, întregii echipe care s-a implicat în organizarea acestui eveniment şi a salutat prezenţa viceprimarului Florin Birta, mulţumindu-i pentru sprijinul acordat şi implicarea în rezolvarea problemelor persoanelor cu dizabilităţi. 
Dl. viceprimar Florin Birta a concluzionat: ,,Mulțumesc dnei. director Arina Moş şi întregii echipe a Administraţiei Sociale Comunitare Oradea pentru oraganizarea acestui eveniment şi pentru ceea ce fac pentru aceste persoane cu dizabilităţi şi vă asigur de tot sprijinul necesar pentru derularea proiectelor existente şi pentru dezvoltarea unor noi proiecte. Mă bucur să fiu prezent  azi, alături de dumneavoastră cu această ocazie".
Dorim prin această acţiune să transmitem un mesaj tuturor, prin care să schimbăm atitudinea față de aceste persoane, prin eliminarea barierelor în ceea ce privește implicarea lor în diverse sfere de activitate.
Consuella Govor

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 08:12:21 Ora de vară a Europei de Est