Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

O serbare literară - tradiţii şi obiceiuri de Crăciun (ed. a XVII-a)

Lecturile copilăriei - 2017

O serbare literară - tradiţii şi obiceiuri de Crăciun (ed. a XVII-a)

,,Nu poţi deschide o carte şi să nu înveţi ceva". (Confucius)

La Şcoala Gimnazială ,,Miron Pompiliu" Ştei, în sala CDI, s-a desfăşurat  joi, 21. 12.2017, a XVII-a ediţie a activităţii literar- artistice intitulate:  ,,O serbare literară - tradiţii şi obiceiuri de Crăciun".
Activitatea face parte din proiectul judeţean ,,Lecturile copilăriei", inițiat și organizat de d-na bibliotecară prof. Ileana Tomescu, cu sprijinul doamnei director, prof. Simona Pantea, al doamnei director adjunct, prof. Liana Moruț, al consilierului educativ, prof. Panici-Mangra Adelina, al prof. documentarist Cristina Andru și al profesorilor din învățământul primar: Stan Lavinia (clasa a IV-a A), Moza-Bechenu Liana (a IV-a B) și Florina Lupău (clasa a IV-a C).
Scopul urmărit este acela de a forma, de a descoperi şi a pune în valoare capacităţile şi resursele intelectuale ale fiecărui copil, de a-i antrena în universul lecturii, de a le dezvolta simţul critic şi de echipă.
Proiectul ,,Lecturile copilăriei"se desfăşoară anual în fiecare din cele două semestre. Activităţile se adresează în special elevilor din clasele a IV-a și a V-a, fiind structurate în trei etape pe fiecare semestru.
În prima etapă, elevii claselor a IV-a au avut de citit 10 opere literare, din literatura română și universală: poezii, povești, fabule, snoave și de notat într-un caiet de lectură cuvinte și expresii frumoase întâlnite; în următoarea secvență au povestit pe scurt, în scris, lectura citită, au caracterizat personaje și au realizat desene sugestive. La finalul primei etape (au avut un termen limită), caietele elevilor au fost verificate de d-na bibliotecar, cu sprijinul doamnelor învățătore, școlarii fiind recompensați cu diplome: ,,Cel mai frumos caiet de lectură".
În cea de-a doua etapă,  elevii claselor a V-a A și B (îndrumați de d-na bibliotecar Ileana Tomescu, cu sprijinul  profesorilor diriginți Ioana Toth și Rodica Haidu) de la Școala Gimnazială ,,Miron Pompiliu" Ștei, în parteneriat cu elevii clasei a V-a de la Colegiul Național ,,Avram Iancu" Ștei (îndrumați de bibl. Cristina Epureanu și prof. Inga Rusu) au interpretat diverse roluri în scenetele propuse: Portretul colegei mele de bancă, Greierele și furnica, Un pedagog de școală nouă, Cuza -Vodă și sultanul și Scrisoarea III.
În cea de-a III-a etapă, proiectul a constat în organizarea şi desfăşurarea concursului literar-artistic intitulat: O serbare literară - tradiţii şi obiceiuri de Crăciun, prezentat de bibl. prof. Ileana Tomescu şi prof. Cristina Andru.
Concurenţii au fost organizaţi în cinci echipaje: Curajoşii (cls. a IV-a A), Pasionaţii (cls. a IV-a B), Talentaţii (cls. a IV-a B), Isteţii (cls. a IV-a C) şi Cititorii (cls. a IV-a C). Probele au fost următoarele: Personaje şi poveşti (scenete),Cine este autorul? Personaje principale, Proverbe româneşti, Recunoaşteţi fragmentul. Juriul a fost format din dascălii catedrei de limba şi literatura română: Pantea Simona, Moruţ Liana, Panici-Mangra Adelina, Merce Sanda și Toth Ioana.
De la un asemenea eveniment nu putea lipsi tocmai Moșul, care a venit bine dotat, cu desaga burdușită, cu ajutorul sponsorilor locali: Primăria şi Consiliul local Ştei, Grupul de firme Europen Food și S.C. Buru SRL.
Activitatea a debutat cu un recital de colinde tradiționale româneşti, intrepretate de grupul vocal al şcolii ,,Tinere mlădiţe". Auzind minunea, a sosit și Moş Căciun, însoţit de spiriduşul cântăreţ (eleva Elena Şerban).
Concursul a început cu scenetele. Deschizătorii de drum au fost micii actori ai  claselor a V-a A, B și C de la cele două școli partenere. Toate cele cinci echipaje au recunoscut personajele principale ale scenetelor prezentate, autorul, respectiv titul operei. Juriul le-a acordat  maximum de puncte. Mulțumit de ceea ce a văzut, Moşul şi-a trimis spiriduşul  (eleva Elena Şerban, din a VII-a D) să încânte publicul cu îndrăgitul colind ,,Vin colindatorii". Concursul a continuat cu un ,,slalom uriaș" printre poveşti, povestiri şi proverbe româneşti. Jurații au cotat cu FB fiecare echipaj. A urmat un alt colind, în interpretarea grupului coral ,,Armonia", coordonat de prof. Gheorghe Drăgan.
La finalul activităţii, doamnele directori au felicitat organizatorii și participanții, au mulțumit sponsorilor și părinţilor prezenți, dar și asociaţiei de părinţi care au susţinut realizarea proiectului, după care au înmânat diplome fiecărui echipaj, elevilor actori care au interpretat scenetele, colindătorilor şi profesorilor coordonatori.
Moşul și-a fost și el datoria împărţind daruri tuturor copiilor.
Proiectul ,,Lecturile copilăriei", la nivelul preșcolarilor și școlarilor mici
Dorim să mai precizăm faptul că proiectul ,,Lecturile copilăriei" s-a desfășurat și la nivelul copiilor preșcolari și al școlarilor mici. Alături de Grădinița Nr. 1 din Ștei (director, prof.  Cernău Lucreția, prof. Ana Răştaru și Purtan Anca), au participat partenerii de proiect de la Grădinița Nr. 30 - ,,Mugurel" din Oradea (director, prof. Bara Georgeta, prof. Ioana Tomescu și Loredana Cionca), de la Şcoala Gimnazială ,,Nicolae Popovici" din Beiuș (director, prof. Nemeş Mihaela, director adj., prof. Daniela Rada și prof. Bărcaş Laura), de la Şcoala Primară din Criştiorul de Jos (director, prof. Mirela Meza și Teuca Simona) și Grădinița din Cristiorul de Jos (prof. Daciana Nica). În primul semestru, preşcolarii şi şcolarii mici au avut de realizat creații plastice pe tema lecturilor propuse, care vor fi prezentate în cadrul şcolii organizatoare, la finele semestrului I, în cadrul unui material PowerPoint. Și ei, dar și profesorii lor îndrumători vor fi recompensaţi cu diplome.
Merce Sanda &Ileana Tomescu
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O serbare literară - tradiţii şi obiceiuri de Crăciun (ed. a XVII-a).

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 21:24:43 Ora standard a Europei de Est