Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Festivalul național de arte pentru liceeni – LicArt (ediția a VIII-a)

„Cel mai mare concurs destinat liceenilor români”

Festivalul național de arte pentru liceeni – LicArt (ediția a VIII-a)

A trecut prima lună din perioada de înscrieri la cea de-a VIII-a ediție a Festivalului național de arte pentru liceeni - LicArt 2009. Conform regulamentului, au fost desemnate creațiile semifinaliste la secțiunile poezie și fotografie (categoriile alb/negru, portret și diverse).

 Toate aceste creații vor intra în jurizarea finală, din care vor reieși creațiile nominalizate pentru marea finală care va avea loc la București, la sfârșitul primăverii. În același timp, sunt publicate pe www.licart.ro
creațiile descalificate, din cauza nerespectării regulamentului. Textele sau fotografiile descalificate nu vor intra în portofoliul autorilor lor care trebuie să conțină cel putin trei creații pentru o categorie.
„Nouă ne pasă”
După opt ani, Festivalul național de arte pentru liceeni, organizat de Clubul „Nouă ne pasă”, în colaborare cu Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului, a ajuns o manifestare de amploare, la care participă mii de liceeni din toată țara. Personalități marcante ale culturii românești sprijină acest festival prin participarea la marile jurii, care desemnează câștigătorii, dar și la work-shop-urile organizate în timpul finalei și la care iau parte liceenii nominalizați la cele trei secțiuni. Anul acesta, de exemplu, s-au implicat în festival poeții Simona Popescu, Șerban Foarță și Razan Tupa, criticul de teatru Marina Constantinescu, actorii Radu Gabriel, Tudor Istodor și Silviu Biriș, fotograful Dinu Lazăr.
LicArt este un spațiu în care tinerii se pot exprima, pot comunica, pot fi recunoscuți și înțeleși. E un spațiu de afirmare a valorii, o treaptă spre o carieră într-unul din domeniile acoperite sau un prilej de a arăta celorlalți că există drumuri înainte și în cultură.
Anul acesta vine și cu câteva schimbări ale regulamentului de desfășurare. Astfel, liceenii pot înscrie mai multe creații decât în anii trecuți, mărindu-și șansele de a se număra printre nominalizații ce vor fi invitați vara viitoare la București. Înscrierea a devenit mai simplă, din acest an, ea făcându-se doar online, la adresa www.licart.ro unde se pot vedea toate creațiile intrate în concurs și care pot fi votate de către toți participanții. Tot acolo pot fi găsite multe informații despre edițiile anterioare, câștigătorii și creațiile lor, precum și marile finale din ceilalți ani.
Anul acesta, premiile au depășit 17.000 de RON. Sperăm că în 2009, să putem mări atât valoarea premiilor, cât și sumele din buget alocate cazării și asigurării mesei celor peste 100 de nominalizați care vor fi invitați la finală.
 Radu HERJEU

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 02:03:31 Ora standard a Europei de Est