Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Direcția Economică și-a prezentat raportul de activitate și bugetul pe 2018

Vineri,

Direcția Economică și-a prezentat raportul de activitate și bugetul pe 2018

Directorul executiv al Direcției Economice din Primăria Oradea, Eduard Florea împreună cu directorii adjuncți Nadia Haș și Sorin Iacob au susținut vineri, 19 ianuarie 2018, o conferință de presă privind bilanțul de activitatea al Direcției Economice pe anul 2017, dar și detalii importante privind bugetul pe acest an.

Planul de buget pentru anul 2018 este de 985.590.480 lei cu o scădere procentuală de 6% față de bugetul anului 2017, scădere datorată în principal faptului că salariile profesorilor nu se mai regăsesc în bugetul municipiului, deoarece nu se mai plătesc din bugetul orașului, dar și datorită reducerii impozitului pe venit de la 16% la 10%, care face ca bugetul local să piardă o sumă importantă de bani prin reducerea impozitului pe salarii.
Anul 2017 - un an cu multe modificări legislative
În deschiderea conferinței de presă, directorul executiv al Direcției Economice din Primăria Oradea, Eduard Florea a făcut o scurtă prezentare a anului ce tocmai a trecut: ,,Anul 2017 s-a desfășurat sub impactul modificărilor legislative, predictibilitatea fiscală lipsind de cele mai multe ori în acest an. Cu toate aceste au existat mai multe puncte bune, printre care se numără: modul în care am reușit să închidem execuția fiscală; modul în care gestionăm datoria publică, reușind să reducem soldul cu 20 milioane de euro; încheierea contractului de finanțare cu BEI care are cele mai mici costuri de împrumut pentru autoritățile locale; sprijinul financiar nerambursabil de 15 milioane de lei venit din partea Guvernului, introducerea Direcției Patrimoniu Imobiliar în structura primăriei".
În continuare directorul adjunct Nadia Haș a prezentat în ce a constat activitățile Direcției Economice în anul 2017, dar și sinteza execuției bugetare, bugetul local pe 2017 care a fost de 739.482.220, din care executat 656.847.906 lei, gradul de realizare a veniturilor în 2017 - 88,83%, gradul de realizare a investițiilor în 2017 - 63%,  cheltuielile operaționale în 2017 , situația datoriei publice, dar și cum a fost evaluată Oradea de agenţia internaţională Fitch Rating, ,,care și în anul 2017 își păstrează aceeași viziune față de performanțele financiare robuste ale municipiului Oradea".
Nadia Haș a mai precizat că în 2017 s-au făcut un număr de 16 rectificări ale  bugetului local, rectificări care au fost necesare fie datorită diverselor modificări legislative care au vizat salariile, fie descentralizării cheltuielilor școlilor sau gestionării datorie publice.
Fluctuații ale masei impozabile
Directorul adjunct Sorin Iacob a prezentat modul în care au fost administrate în anul 2017 creanțele fiscale atât în cazul persoanelor fizice, cât și în cazul persoanelor juridice, care au fost facilitățile fiscale acordate investitorilor, situația restanțierilor.
Sorin Iocob a precizat: ,,În ceea ce privește masa impozabilă se observă o creștere a numărului de clădiri, creștere datorată achizițiilor de la dezvoltatorii locali, dar și apariției clădirilor mixte. O creștere fantastică se observă la mijloacele de transport, mai ales a celor second-hand. În ceea ce privește evoluția terenurilor, observăm o creștere a suprafețelor din categoria agricol în detrimentul suprafețelor declarate curți-construcții. În ceea ce privește modul de încasare a impozitelor și taxelor,  ne dorim ca în anul 2018 sumele încasate prin casierie să scadă, iar cele încasate prin celelalte mijloace moderne să crească".
Obiective pentru anul 2018
În finalul conferinței de presă, directorul executiv al Direcției Economice din Primăria Oradea, Eduard Florea a prezentat principalele obiective pentru anul 2018:
îmbunătățirea relației cu contribuabilii
suplimentarea personalului din ghișee în anumite intervale orare
implementarea unui automat (ATM) de plăți easy/self-pay
implementarea unui sistem de coduri de bare pe facturi și documente  cu informații de plată
promovarea mijloacelor de plată online (Campanie pentru plata online)
acțiuni concentrate în cazul societăților aflate în insolvență și care dețin bunuri imobile
verificări privind corecta declarare a categoriile de teren
semnarea unui nou contract cu BEI pentru 14 milioane euro
selecția noilor membri ai Consiliilor de Administrație la Termoficare Oradea SA și monitorizarea activității membrilor CA prin indicatori de performanță
coordonarea activității ordonatorilor terțiari de credite
Primăria continuă investițiile și în anul 2018
În anul 2018, Primăria Oradea are în vedere continuarea următoarelor investiții: Restaurarea Casei Darvas - La Roche, consolidarea și refacerea versantului în Grădina Publică Dealul Ciuperca, reabilitarea sistemului de termoficare urbană - etapa II, Amenajare Str. Vasile Alecsandri, Programul de reabilitare a fațadelor imobilelor din Centrul Istoric (Palatul Stern, Palatul Moskovits Miksa, Palatul Apollo, Vulturul Negru, Str. Republicii Nr. 13, Casa Poynar, etc.), construirea podului peste Crișul Repede între Str. Plevnei și Str. Szigligeti Ede, amenajarea Parcului Sportiv  Salca III, reabilitare Str. Barcăului și realizarea girației Str. Oneștilor, introducere utilităților și construcție drumuri Cartierul Ceyrat, plata în rate a sistemului informatic integrat pentru citirea și managementul contoarelor de energie termică, plata în rate a parcajelor supraetajate zona Tribunalului Bihor și decongestionarea traficului rutier în euroregiunea Bihor - Hajdu-Bihar prin realizarea unui drum rapid de legătură. (B.P.)

 

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 16:28:12 Ora de vară a Europei de Est