Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

S-a inaugurat noua autogară de pe Bulevardul Ștefan cel Mare - Gara Centrală

Astăzi, 1 Martie

S-a inaugurat noua autogară de pe Bulevardul Ștefan cel Mare - Gara Centrală

OTL a inaugurat azi, 1 Martie 2018, a treia autogară în Oradea, astfel că, începând de mâine, călătorii care utilizează transportul intrajudeţean dinspre nord-vestul județului vor avea la dispoziţie această nouă autogară de pe Bulevardul Ștefan cel Mare - Gara Centrală.

„Suntem adepții unui transport public intermodal, care presupune utilizarea a două sau mai multor moduri de transport. Aici sunt deja încheiate câteva contracte cu firmele de transport, atât cele care realizează transport de călători în interiorul județului, cât și firmele care tranzitează practic județul nostru. Este foarte clar că această stație de transbordare va crește confortul celor care vor apela la mijloacele de transport public de aici", a spus viceprimarul Mircea Mălan la inaugurare.
Datele referitoare la investiție au fost prezentate de Viorel Mircea Pop, directorul general al OTL. Autogara a fost proiectată de firma PoliArt, iar lucrările au fost executate de firma Abed Nego, având o valoare de 1.040.000 lei. 487 mp din terenul pe care este situată autogara se află în proprietatea Primăriei, iar  600 mp sunt din spațiul închiriat de la CFR. 
Clădirea este compusă din sală de așteptare, punct de informare și vânzare a titlurilor de călătorie, un birou administrativ, un spațiu comercial și trei grupuri sanitare, din care unul pentru persoane cu dizabilități. Clădirea are în dotare și un sistem de informații cu tabelă electronică interioară pentru informarea pasagerilor. Autogara dispune de o platformă cu patru peroane pentru îmbarcarea-debarcarea călătorilor, cu barieră montată la fiecare peron, precum și o zonă de așteptare exterioară cu copertină metalică.
Autogara va deservi operatorii de transport cu licențe de traseu valabile, capacitatea ei permițând deservirea tuturor operatorilor care au aprobate trasee în zonă.
„Avem deja trei firme cu care am încheiat contracte de peron, urmând ca pe toată relația Oradea - Marghita, Oradea - Valea lui Mihai și Oradea - Satu Mare, cei care opresc în această porțiune să aibă contract cu OTL. Sperăm să satisfacem într-o cât mai bună măsură deplasarea persoanelor care tranzitează de la gară cu mijloace auto în aceste direcții", a declarat Viorel Mircea Pop, directorul OTL. Se are de asemenea în vedere pe viitor construirea și amenajarea unei autogări și pe relația Oradea-Aleșd-Cluj.
Viceprimarul Mircea Mălan a amintit și de proiectele aflate în diferite etape cum ar fi continuarea liniei de tramvai Aradului-Goga spre Dimitrie Cantemir, achiziționarea a zece tramvaie noi și instituirea unui abonament unic la nivelul zonei metropolitane, care ar permite călătoria fără probleme cu același abonament.
Totodată, directorul OTL a vorbit despre proiectul care vizează achiziționarea a douăzeci de tramvaie second-hand din Berlin, acestea aflându-se într-o stare tehnică bună, fiind fabricate între anii 1988-1996 și modernizate în perioada 1996-2002. (B.P.)
Pentru mai multe poze, accesați Galeri foto: S-a inaugurat noua autogară de pe Bulevardul Ștefan cel Mare - Gara Centrală.

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:18:06 Ora standard a Europei de Est