Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Stabilitate și creștere pe anumiți indicatori de excelență!”

Miercuri, Conferință de presă la Universitatea din Oradea

,,Stabilitate și creștere pe anumiți indicatori de excelență!”

Rectorul Universității din Oradea, dl prof. univ. dr. Constantin Bungău, și doamna prorector Ligia Burtă au susținut ieri (miercuri, 21 martie 2018) o conferință de presă, cu scopul de a prezenta din realizările anului 2017 și ,,intențiile noastre pe 2018", vorba domnului rector.

Așa după cum avea să declare din start domnul rector Constantin Bungău, în 2017, în instituția orădeană a fost stabilitate și liniște, un mediu prielnic, o atmosferă în care s-a putut munci pentru a obține performanțe. ,,Raportat la Planul operațional pe 2017, sunt domenii unde am avut realizări de sută la sută, pe managementul instituțional, managementul calității (tot ceea ce înseamnă acreditări, reacreditări, evaluări periodice - la 5 ani, pentru programele noastre de studiu, realizări de peste 90% pe managementul educațional. Firește aici ne dorim mai mult: prezența pe site, format în limba engleză, a curriculei universitare și a fișelor de disciplină pentru toate disciplinele..., tot sută la sută a fost realizat și managementul cercetării. În zona de resurse materiale, respectiv activități tehnico-economice suntem doar la 50% pentru că noi am prevăzut foarte multe bugetări în reabilitări. Pe parteneriate suntem sută la sută, dar pe imagine și comunicare, 90 la sută, pornind de la site-urile facultăților și site-urile programelor de studii".
O vizită instituțională (ARACIS) în octombrie și Ziua Universității în luna mai - 55 de ani!
Vorbind despre evenimentele foarte importante ale anului 2018 în Universitatea din Oradea, domnul rector a punctat două (... și jumătate).
Fiindcă se împlinesc 5 ani de când Universitatea din Oradea a fost evaluată de ARACIS cu calificativul ,,grad de încredere ridicat", în octombrie urmează un nou descălecat (o nouă vizită instituțională) ARACIS , când vor fi evaluate, probabil, 22 de programe de studiu.
Cel de-al doilea eveniment major se va întâmpla în ultima săptămână din luna mai, când va fi sărbătorită Ziua Universității din Oradea, la împlinirea a 55 de ani de existență.
Tot în octombrie, se vor împlini 95 de ani de învățământ superior ortodox la Oradea. Cu acest prilej, Facultatea de Teologie va organiza o conferință la care va invita toate facultățile cu profil teologic. Referindu-se la multele evenimente care vor avea lor în Anul Centenarului Marii Uniri, dl rector a subliniat faptul că toate facultățile au propriile lor acțiuni, în care sunt implicați în egală măsură și studenții.
Un nou tip de bursă: bursa internship
Doamna prorector Ligia Burtă s-a referit mai mult la noul tip de bursă (internship), implementată la Universitatea din Oradea, pentru cel puțin 15 studenți, ,,practic, este un ajutor bilateral. Procedura este în curs de derulare. Probabil se va finaliza până în 4 aprilie. Este vorba despre o sumă de 400 de lei pe un semestru, inclusiv vacanțele. Primele structuri care vor beneficia vor fi: Biroul comunicare, Departamentul IT, Biblioteca și Centrul de consiliere.
A fost amintită apoi participarea studenților în cadrul acțiunii ,,Universitatea altfel" (după modelul Școala altfel), în a doua jumătate a lunii aprilie, de Ziua porților deschise, la proiectul Fundației Comunitare Oradea Swimathon, ediția a VI-a, pentru susținerea studenților cu dizabilități locomotorii.
Centrul de învățare al Universității din Oradea
Răspunzând întrebărilor jurnaliștilor, domnul rector a mai dezvăluit și alte evenimente și proiecte importante, la care nu ar fi dorit să se refere încă.
S-au făcut trimiteri la proiectele și parteneriatele cu Consiliul Județean Bihor și parcurile industriale din Bihor pentru realizarea unui parc științific studențesc, la cele 94 de proiecte de cercetare depuse (din care au fost aprobate 67), la axa nouă, deschisă marți (20 martie), pe zona de competitivitate, la zona de internaționalizare, ,,unde Universitatea din Oradea, pe zona națională, este una dintre primele pe programe de mobilități Erasmus (cu 300 de cadre didactice implicate și peste 170 de studenți)". Domnul rector a mai făcut vorbire despre proiectele majore derulate pentru reducerea ratei abandonului în învățământul superior, punctând despre crearea unui Centru de învățare la Universitatea din Oradea, o platformă pentru toate specializările, unde studenții să regăsească toate cursurile de la toate disciplinele, în format electronic, dar nu numai suportul de curs sau de laborator, ci și linkuri către surse bibliografice, articole, filme didactice, clipuri media pentru învățare...Între punctele slabe, au fost amintite bursele prea puține acordate de către instituția orădeană de învățământ din veniturile proprii și faptul că în cadrul unui program de studiu în limba maghiară încă nu s-au găsit suficiente cadre didactice care să-l susțină pentru a funcționa la parametrii proiectați.
Burse pentru doctorat
Curios este faptul că la Universitatea din Oradea se vorbește despre acordarea unor burse pentru doctorat.
,,Dacă veniturile proprii le dăm mai mult pe salariile colegilor, nu avem posibilitatea să acordăm mai multe burse studenților din veniturile proprii. Acordăm burse din venituri proprii pentru doctorate. Vrem să susținem excelența pentru absolvenții de master care chiar vor să facă și un doctorat, iar locurile bugetate sunt prea puține. Nu știu dacă mai sunt două universități în România care fac acest lucru", a ținut să sublinieze dl rector.
Să mai notăm două aspecte demne de atenție: ,,Din luna aceasta, spunea dl rector, studenții doctoranzi au bursa mai mare cu 100 de lei, cei bugetați (de la 1.450 la 1.550; de la 1.850 la 1.950 de lei)"...,,Ne zbatem să acredităm domenii noi de doctorat, dacă legislația o să ne permită: patru programe noi de doctorat, două la Științe Economice (la finanțe-contabilitate și la administrarea afacerilor) și câte unul la Teologie și Medicină-Farmacie". Multe am mai aflat într-o oră de la domnul rector Constantin Bungău, dar rămâne să vedem ce se va întâmpla cu bazinul de înot (a nu se înțelege piscină), dar și cu mărirea salariilor!
Ovidiu Dan  

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 15:33:26 Ora de vară a Europei de Est