Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Câștigătorii Concursului „Mesajul meu antiviolență”

Proiectul preventiv „Mesajul meu antiviolenţă”

Câștigătorii Concursului „Mesajul meu antiviolență”

Peste 200 de elevi şi profesori au fost angrenaţi de poliţiştii de prevenire bihoreni în Concursul „Mesajul meu antiviolență".

Marți, 27 martie 2018, la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" din Municipiul Oradea s-a desfășurat Concursul cu tematică preventivă „Mesajul meu antiviolență", adresat elevilor de gimnaziu, organizat de poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor, în colaborare cu reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor şi cu cei ai Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu".
Prin intermediul acestui proiect educaţional organizatorii şi-au propus să sporească nivelul de siguranţă a elevilor în spaţiul public şi privat, provocându-i să înveţe în mod creativ. Elevii de gimnaziu participanţi s-au implicat activ în elaborarea unor piese de teatru cu mesaj preventiv, pe care, ulterior, le-au transpus pe scenă, în spectacole destinate propriilor colegi.
În cadrul concursului „Mesajul meu antiviolență", elevii au avut posibilitatea să abordeze într-un mod original recomandările poliţiştilor, prin combinarea educaţiei cu arta teatrală, pentru a transmite un mesaj de impact vizavi de prevenirea manifestărilor violente.
Peste 200 de elevi și profesori organizaţi în 22 de echipaje din cadrul unor instituţii de învăţământ gimnaziale din Judeţul Bihor, respectiv din Oradea, Ștei, Nucet, Vașcău, Câmpani, Pietroasa, Săliște de Vașcău, Roșia, Tinca, Vadu Crișului, Șuncuiuș, Chișlaz, Husasău de Tinca, Sâmbăta, Dobrești și Cociuba Mare, au concurat pentru a-şi dovedi cunoştinţele în materie de prevenire a violenţei în mediul şcolar.
În cadrul concursului, elevii, constituiți în echipaje a câte cinci elevi, maximum, au avut posibilitatea să abordeze într-un mod original recomandările poliţiştilor, prin combinarea educaţiei cu arta teatrală, pentru a transmite un mesaj de impact vizavi de prevenirea manifestărilor violente. Prin intermediul acestui concurs, elevii au putut aborda problematici specifice propriei generaţii, devenind astfel mai conştienţi şi mai responsabili, atât faţă de propria conduită, cât şi la comportamentul colegilor sau prietenilor lor, fiind capabili să discearnă şi, astfel, să evite anumite riscuri.
Competiţia a constat în parcurgerea a trei probe, respectiv un moment artistic, realizarea unui eseu cu teme din domeniul prevenirii criminalității și conceperea unui mesaj preventiv.
Prima probă, momentul artistic, a constat în demonstraţii de dans, muzică, sport sau scurte scenete, care au surprins efectele nocive pe care violenţa, indiferent de forma sa de manifestare, o are asupra adolescenţilor, dar şi metode de a contracara astfel de manifestări. Expresivitatea, originalitatea, legătura conţinutului cu tema, precum şi alte asemenea criterii, i-au animat pe elevi într-o strânsă luptă pentru locurile fruntaşe. Elevii au folosit atât limbajul verbal, cât și cel nonverbal pentru a-și transmite cât mai eficient mesajele de prevenire a violenței, utilizând și fond muzical adecvat, astfel încât să încânte auditoriul format din părinți, profesori, colegi.
Realizarea unui eseu preventiv a fost cea de-a  doua probă în care au fost implicați elevii de gimnaziu. În cadrul celei de a doua probe, elevii au avut ocazia să îşi exprime în mod creativ părerea cu privire la formele de manifestare a violenţei, au reliefat cauzele producerii acestui fenomen şi au încercat să ofere soluţii, eseurile realizate de aceştia constituind adevărate lecţii pentru colegii lor.
În cadrul celei de a treia probe, pornind de la trei cuvinte cheie, respectiv violență, toleranță și înțelegere, elevii au avut de realizat un mesaj preventiv de impact. Amintim câteva din mesajele concepute de copii: „Nu tolera violența, dreptatea și înțelegerea trebuie să conducă!" „Fără violență, ai încredere că toleranța și înțelegerea pot rezolva orice!", „Transformă violența în toleranță, înțelegerea este cheia fericirii în viață!", Stop violenței, toleranța și înțelegerea au prioritate!". 
Concursul a fost urmărit şi evaluat de un juriu format din psihologi, coregrafi, reprezentanţi ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor, Palatului Copiilor și Elevilor din Municipiul Oradea și reprezentanţi ai unor O.N.G. - uri din Oradea.  
În pauza de jurizare, polițiștii de prevenire bihoreni le-au pregătit copiilor o surpriză, magicienii Eduard și Bianca au fost prezenți la eveniment și au prezentat câteva numere de magie interactivă, cu implicarea unor elevi aflați în public. 
În urma parcurgerii probelor din concurs, premiul I a revenit echipajului format din elevii Şcolii Gimnaziale „Nicolae Bălcescu" din Oradea, locul al II-lea a fost adjudecat de echipa Şcolii Gimnaziale Husasău de Tinca, iar echipajul de la Școala Gimnazială „Ioan Bogdan" din Vașcău s-a clasat pe locul al III-lea.
De asemenea, au fost acordate şi două mențiuni, Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu" și Colegiului Național „Avram Iancu" din Ștei.
Totodată, au fost acordate mai multe premii speciale, unul pentru „Cel mai bun eseu", obţinute de echipajul de la Colegiul Național „Avram Iancu" din Ștei", reprezentat de eleva Mone Melisa, alte două premii speciale au fost acordate pentru „Cea mai bună interpretare", obţinute de elevul Negruț Dragoș de la Colegiul Național „Iosif Vulcan" din Oradea și de eleva Cioca Sara de la Liceul Teoretic „Nicolae Jiga" din Tinca. Totodată, premiile pentru „Cel mai bun moment artistic" au fost acordate echipei Școlii Gimnaziale „Ioan Bogdan" din Vașcău și Școlii Gimnaziale „Miron Pompiliu" Ștei.
Echipajele de elevi și profesori care au participat la concurs, abordând în mod conștient, responsabil și creativ problematica prevenirii violenței în școli și care au prezentat în mod artistic propria viziune cu privire la formele de manifestare ale violenței și modalitățile de abordare a luptei împotriva violenței sunt:
1.Școala Gimnazială ,,Ioan Slavici" Oradea
Titlul scenetei prezentate: ,,Eu sunt copilul cel nou din școală"
Numele şi prenumele cadrelor didactice: Chiper Daniela, Cosma Cosmina
Numele şi prenumele elevilor participanţi:  Sarca Petrica, Orient Santiago, Bucsa Andrei, Nica Alin, Olariu Raluca
2.Școala Gimnazială Nr. 1 Nucet
Titlul scenetei : „Un coșmar pe nume...violența"
Numele și prenumele cadrelor didactice: Delia Cadar, Mihaela Benchiș
Numele și prenumele elevilor participanți: Raluca Pașca, Alexandru Sabău
3.Şcoala Gimnazială Nr. 1 Sîmbăta
Titlul scenetei prezentate: „Schimbăm destine"
Numele şi prenumele cadrelor didactice: Panda Diana, Copil Valentin
Numele şi prenumele elevilor participanţi: Mangra Andreea Maria, Mihele Crăciun Paul, Milian Mădălina Florina, Popa Andreea Lidia, Zghibolţ Sergiu Andrei
4.Şcoala Gimnazială ,,Nicolae Bogdan" Vaşcău
Titlul scenetei prezentate: „Nerozii"
Numele şi prenumele cadrelor didactice: Ifrim Carmen, Bodean Ioana şi Sabău Ionuţ
Numele şi prenumele elevilor participanţi: Popa Cezara, Herlaş Mircea, Precup Ciprian, Teaha Delia şi  Mateaş Tudor
5.Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia
Titlul scenetei prezentate: „Împreună, uniți, mai buni!"
Numele şi prenumele cadrelor didactice: Ciuhandu Florentin Ionel , Silaghi Valentina, Gherghely Timea
Numele şi prenumele elevilor participanţi: Malița Teodora, Trip Lucian Gabriel, Moclinda Gianina Florina, Cabău Denisa, Berceni Floricuța
6.Liceul Teoretic ,,Nicolae Jiga" Tinca
Titlul scenetei prezentate: „Ce rămâne în urma violenței?"
Numele şi prenumele cadrelor didactice: Cioca Floare, Oana Lola Aura, Orban Iuliu
Numele şi prenumele elevilor participanţi: Ciotea Alexandra, Avram Maia, Cioca Sara, Dănilă Flavius și Oana Alexandru.
7.Școala Gimnazială Nr. 1 Săliște de Vașcău
Titlul scenetei prezentate: „Violența domestică distruge familii"
Numele şi prenumele cadrelor didactice: Macavei Dacian Cosmin
Numele şi prenumele elevilor participanţi: Mușet Alina
8.Școala Gimnazială Nr. 1 Cociuba Mare
Titlul scenetei prezentate: „Bine faci, bine primești"
Numele şi prenumele cadrelor didactice: Anca Ioana-Cristina, Gherlea Diana-Eliza
Numele şi prenumele elevilor participanţi: Ardelean Florina Tabita, Gherghel Anaisa Gabriela, Pojoga Mihaela Bianca, Rediș Ionuț, Sabău Ioana Teodora
9.Școala Gimnazială ,,Georgiu Popa" Cîmpani
Titlul scenetei prezentate: „Aripi"
Numele şi prenumele cadrelor didactice: Boldor Alexandra, Ciotea Andreea, Lucuța Denisa, Baciu Bogdan
Numele şi prenumele elevilor participanţi: Pantea Andreea. Groza Giulia, Cap Ciprian, Costea Roxana, Popa Miruna
10.Liceul Tehnologic Nr. 1 Șuncuiuș
Titlul scenetei prezentate: „Și tu poți fii de nota 10"
Numele şi prenumele cadrelor didactice: Straton Livia, Cristorean Ileana
Numele şi prenumele elevilor participanţi: Erdei Miruna, Lazău Ionuț, Lazău Diana, Lazău Narcis, Pașcalău Răzvan
11. Școala Gimnazială Nr. 1 Pietroasa
Titlul scenetei prezentate: „Aleg să mă implic - să fim aici, acum, unii pentru alții!"
Numele şi prenumele cadrelor didactice: Coste Estera Maria, Tuculia Simona, Popa Gabriela, Cristea Dacian
Numele şi prenumele elevilor participanţi: Popa Larisa, Laza Casian, Popa Daniel, Toma Iulia, Țica Andrei
12. Colegiul Național „Avram Iancu" Ștei
Titlul scenetei prezentate: „O întâmplare din viața mea"
Numele şi prenumele cadrelor didactice: Andru Luminița, Zaha Mihaela Dana       
Numele şi prenumele elevilor participanţi: Mone Melisa, Clepcea Alexandru, Leicu Lucian, Lup Adelin, Văduva Paul
13.Şcoala Gimnazială „Nicolae Bălcescu" Oradea
Titlul scenetei prezentate: „Hai să dăm mână cu mână"
Numele şi prenumele cadrelor didactice: Alina Deliman, Gabriela Furtoş; Bogdan Monica
Numele şi prenumele elevilor participanţi: Bîrlea Ştefania, Kiss Vivien, Medeşan Raluca, Mateaş Cristian, Mateaş Casian, Herman Mara
14. Școala Gimnazială Nr. 1 Chișlaz
Titlul scenetei prezentate:  „De ce să tac când pot să spun?"
Numele şi prenumele cadrelor didactice: Popovici Florica, Ciuciu Alina
Numele şi prenumele elevilor participanţi: Bandi Fibia, Bandi Sefora Andrea, Tronka Gheorghe Sebastian, Haidu Antonia, Șerban Adrian
15. Şcoala Gimnazială Nr. 1 Husasău de Tinca
Titlul scenetei prezentate: „Eu aleg!"
Numele şi prenumele cadrelor didactice: Laura Anamaria Ciucla,  Geta Szabo
Numele şi prenumele elevilor participanţi: Gligor George Ştefan,  Galiş Denis Andrei, Varga Bianca Patricia, Budurean Mădălina Georgiana, Stan Alisia Loredana
16. Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller" Oradea
Titlul scenetei prezentate: „Keep calm and stay safe online"
Numele şi prenumele cadrelor didactice: Pescaru Florina, Cretu Crina
Numele şi prenumele elevilor participanţi: Krenek Alessia, Zach Diana, Zemko Aida, Precup Tudor, Pirtea Matei
17. Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" Oradea
Titlul scenetei prezentate: „Mai bine talentat decât violent!"
Numele şi prenumele cadrelor didactice: Mihincău Dana, Krenek Claudia
Numele şi prenumele elevilor participanţi: Munteanu Vlad, Negruţiu Dragoş, Dan Anamaria, Ramos Joshua, Găvruţă Iulia
18.Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" Oradea
Titlul scenetei prezentate: „Stop violenței"
Numele şi prenumele cadrelor didactice: Ionela Belbe, Camelia Timofte
Numele şi prenumele elevilor participanţi: Dohan Ana, Lunca maria, Sotoc Elena, Lupse Victor, Pașcondea Codruț
19.Liceul cu Program Sportiv ,,Bihorul"
Titlul scenetei prezentate: „Să prevenim violența, alternativa e sportul!"
Numele şi prenumele cadrelor didactice: Ardelean Rodica, Ursutiu Lavinia, Zau Simona, Stance Lucian, Bocoi Roland
Numele şi prenumele elevilor participanţi: Lupse Laura, Stance Alesia, Mariscas Daria, Chirila Darius, Trip Alexandru
20. Şcoala Gimnazială „Miron Pompiliu" Ştei
Titlul scenetei prezentate: „Ziua când ,,Fără violenţă" a devenit realitate"
Numele şi prenumele cadrelor didactice: Bunta Cristian, Toth Ioana, Pantea Simona,  Panici-Mangra Adelina, Merce Sanda, Moruţ Liana, Andru Luminiţa, Coroiu - Stanciu Carmen
Numele şi prenumele elevilor participanţi: Andru Miruna, Georgescu Rareş, Pantea Cristina, Stan Cătălina, Toth Răzvan.
21. Colegiul Tehnic Vadu Crișului
Titlul scenetei prezentate: ,,A fost odată..."
Numele şi prenumele cadrelor didactice: Miere Claudia
Numele şi prenumele elevilor participanţi: Barabaș Barbi, Bernarth Boglarka, Burlău Petra, Gavriluț Medeea, Lascău Carla.
 22. Liceul Tehnologic Nr. 1 Dobrești
Titlul scenetei prezentate: ,,Puternici fără violenţă"
Numele şi prenumele cadrelor didactice: Dulău Daniela, Soca Lavinia, Mance Valentina
Numele şi prenumele elevilor participanţi: Dume Călina, Mihele Alexia, Monenciu Patricia, Dărăban Cristian, Țurcaș Georgiana.
Comisar-şef de poliţie Ioana Indrieş,
Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii
Pentru mai multe poze (65 de poze), accesați Galeria foto: Câștigătorii Concursului „Mesajul meu antiviolență”.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 07:33:53 Ora de vară a Europei de Est