Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Șezătoarea” pentru cunoașterea și păstrarea tradiției străbune

C.S.E.I. ,,Orizont”

,,Șezătoarea” pentru cunoașterea și păstrarea tradiției străbune

Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Orizont" Oradea a organizat vineri, 30 martie 2018, la Palatul Copiilor și Elevilor Oradea, evenimentul educativ ,,Șezătoare", cu participare interjudețeană directă, activitate înscrisă în Proiectul educativ județean ,,Tradiții românești", proiect aflat la ediția a III-a.

 Coordonatorii proiectului, prof. Canalaș Liliana și Cărădan Adina, au organizat un spectacol pe scenă cu 31 de momente de prezentare de costume populare, ștergare, ii, obiecte decorative specifice diferitelor zone  etc., pricesne, cântece populare din repertoriul folcloric al copiilor, pentru a arăta celor prezenți, un număr foarte mare de elevi, părinți, bunici, cadre didactice, diversitatea și frumusețea tradiției străvechi românești, puterea și trăirea deosebită a identității noastre naționale.
Activitatea de pe scenă s-a încheiat cu hora unirii care a marcat Centenarul Marii Unirii cu câte un reprezentant din fiecare unitate școlară și județ (Bistrița- Năsăud, Sălaj, Cluj, Iași, Arad, Bihor) invitat pe scenă pentru a întinde hora,  după care elevii au fost invitați să participe la unul dintre cele patru ateliere: încondeiere de ouă cu bizarca, pictare pe suporturi de ouă din ghips, împletire de brățări cu diferite noduri și coasere pe etamină. Echipa C.S.E.I. ,,Orizont" s-a remarcat prin promptitudine, ospitalitate și multă muncă în derularea activităților evenimentului.
Obiectivul activității a fost de cunoaștere, valorizare și păstrare a datinilor străbune, de a ,,Simți românește!"
Peste 200 de elevi s-au bucurat, din plin, de momentele de pe scenă, plecând acasă cu oul încondeiat, așezat pe suportul din ghips pictat.
Activitatea a cuprins multă muncă și implicare anterioară, dar a fost răsplătită cu mult succes.
Proiectul din acest an este construit pe trei mari activități:
1.Concursul județean ,,Suflet curat de primăvară - Mărțișor" care și-a desfășurat deja jurizarea; au fost jurizate aproape 1.000 de mărțișoare și aproape tot atâtea felicitări, cu lucrări trimise din 11 județe.
2.,,Șezătoarea" cu momentele de pe scenă și cele patru ateliere, organizat cu ocazia Sfintelor Sărbători de Paște;
3.Volumul cu articole, cu scurte descrieri ale activităților desfășurate cu elevii, descrierea unor aspecte legate de datina/ tradiția locală, care vor fi trimise de către cadrele didactice din instituțiile partenere proiectului, pentru a fi adunate în volumul intitulat „De la străbuni adunate şi de nepoţi învăţate!" până în data de 15 mai. Activitatea în cadrul proiectului educativ județean ,,Tradiții românești", pe care am numit-o sugestiv Șezătoare, a dorit  să împlinească forța spirituală tămăduitoare a poporului român, de cunoaștere, valorizare a datinilor străbune.
Șezătoarea noastră  a fost un spectacol cu cortina deschisă; un spectacol în care au fost prezentate, cu mândrie față de apartenența noastră, costume populare, obiecte tradiționale din diferite zone ale țării, cântece de copii cu versuri puternice tradiționale de trăire și simțire românească, pricesne  etc.
Trăim într-o lume în care cotidianul pare să ne ocupe tot timpul. Trecutul este adesea uitat. Nu avem timp să ne hrănim sufletul cu ceea ce suntem noi, de fapt. Avem timp să împrumutăm obiceiuri străine și să nu ni le cunoaștem pe ale noastre: Dragobetele, Sânzienele etc.  
Când vorbești despre tradiții vorbești despre tine, despre avuția ta, moștenirea ta spirituală, despre obârșia ta, vorbești despre trecut, prezent și viitor.
Unele dintre momentele de pe scenă au răscolit parcă trecutul, trecutul fiecăruia, ne-am adus aminte de bunici, străbunici, de lelea Stanca prin prisma obiectelor tradiționale realizate prin multă muncă de strămoși și păstrate cu sfințenie de către înaintașii lor și prezentate cu multă mândrie.
Am simțit românește cu drag și dor zugrăvind iarba verde de acasă, pâinea caldă românească, cântecul cu versuri line, cu cuvinte care să aline.
Activitatea a început cu un cuvânt înainte prezentat de d-șoara director CSEI Orizont Oradea, prof. dr. Marușca Angela cu invitația de valorizare a tradiției românești.
Au urcat pe scenă: elevii Școlii Primare și ai Grădiniței din Drăgoteni, Remetea, Beiuș, coordonați de prof. Hanza Dorina și prof. Lung Nicoleta, prof. Miescu Dorina de la Grădinița Nr. 34,, alături de copiii ei, surorile Ghib de la Școala Gimnazială Nr. 11, coordonate de  prof. Faur Marcela, director adjunct prof. Galitz Carmen, elevii CSEI Orizont, coordonați de prof. de psihopedagogie specială Ficuț Adriana, elevele Herman Daria și Ile Alexia, de la Școala Gimnazială Urviș de Beiuș, coordonate de prof. Herman Alina, Heredeu Cristina și dna director Ile Claudia, ,,Spiridușii veseli", Secară Aiana, Cotrău Iulia, românașii frumoși de la Grădinița Nr. 30 - ,,Mugurel" Oradea, coordonatori: director Bara Georgeta, prof. Ruje Lenuța, Pălăcean Anca; prof. Alina Bîicu - Școala Gimnazială Nr. 1 Tileagd, elevii din grupul ,,Românașii" CSEI Orizont, coordonați de prof. Canalaș Liliana și Cărădan Adina, elevii de la Liceul Tehnologic Special Nr. 1, coordonați de prof. Șumălan Mihaela, Movilă Cornelia, prof. religie  Simuț Adrian,  eleva Ioana Blaga de la Școala Gimnazială ,,Avram Iancu" Bistrița, din jud. Iași, sat Totoești, comuna Erbiceni, pe prof. Apăvăloaiei Alina și director prof. Apăvăloaiei Marius, eleva Apăvăloaiei Bianca,  prof. Coroi Elena, de la CSEI Orizont, prof. Lup Mihaela, Grădinița Nr. 34 - structura 48, 18 elevi de la Școala Gimnazială ,,Mihai Eminescu" Arad, coordonator activitate prof. Micula Mirela, Ariana Timoc, eleva Liceului Teoretic ,,Gh. Șincai" Cluj - Napoca, elevul Pop Ștefan de la Liceul Ortodox ,,Sf. Nicolae" Zalău, Anamaria Cărădan de la Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu" Oradea,  prof. Simona Bunta de la Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu", cu elevii dânsei, elevii clasei a II-a C de la Școala Gimnazială ,,Dimitrie Cantemir" Oradea, ansamblul ,,Mugurelul Bihorului", coordonator: prof. Lung Doina, precum și profesori ai C.S.E.I. ,,Orizont" Oradea.
Întrucât suntem în anul Centenarului Marii Uniri și au fost prezenți în sală români din toate colțurile țării, participanții au fost invitați să încingă o horă.
Mulțumim pe această cale tuturor participanților, precum și Palatului Copiilor și Elevilor Oradea și I.S.J. Bihor pentru susținere!
Prof. Canalaș Liliana & Cărădan Adina,
coordonatori activitate și proiect
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Șezătoarea” pentru cunoașterea și păstrarea tradiției străbune.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 05:11:20 Ora de vară a Europei de Est