Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Centrul rezidențial ,,Casa Frențiu”

A fost un vis, apoi o dorință, care au devenit realitate

Centrul rezidențial ,,Casa Frențiu”

La început a fost un vis, apoi, o dorință, și a fost nevoie de 10 ani ca să devină realitate. Faptul că suntem azi aici demonstrează că, uneori, visele se adeveresc, că dorințele se împlinesc și că efortul este răsplătit.

,Casa Frențiu", așa cum am obișnuit pe cei cu cei cu care vorbeam despre această construcție, în cei zece ani de când am început lucrările, nu este un azil și nu este o casă de bătrâni, ci este casa unei bătrâneți înțelepte, senine și respectate; casa unde oamenii pot împărtăși cu alții propriile idei și propriile sentimente; casa omului căruia ochii îi scânteiază de bucurie sau se umbresc de lacrimi și casa omului ale cărui buze lasă să treacă un strigăt de bucurie sau un suspin de durere. Este o casă.
În sensul acesta, Centrul rezidențial, ,,Casa Frențiu", este conceput pentru a satisface toate dorințele.
Dotare structură: 24 de camere single cu baie proprie, cu sistem de detecție incendiu, apel medical, aer condiționat, sistem de televiziune, internet și telefonie; sistem de supraveghere video în spații comune; capelă; spații pentru activități de terapie ocupațională; bucătărie proprie; sală pentru servit masa; spații de depozitare a alimentelor; spălătorie, uscătorie, călcătorie proprii; grupuri sanitare comune; ascensor modern; living modern, dotat cu tv, video, dvd; bar; curte amenajată.
Servicii incluse în pachetul de bază: asistență și îngrijire permanentă prin personal calificat, respectiv asistente medicale, infirmiere, personal de serviciu; servicii de spălătorie, uscătorie, călcătorie; meniul zilnic, constând în trei mese de bază și două gustări, preparat de personal calificat, în bucătăria proprie.
Servicii medicale: medic medicină generală ori de câte ori este nevoie; administrare tratament oral, injectabil, perfuzabil;  aplicare de creme protectoare și pansamente; asigurarea primului ajutor și a serviciului de ambulanță în caz de nevoie;  masaj terapeutic, kinetoterapie, reflexoterapie, masaj de relaxare; gimnastică recuperatorie pentru cei care au nevoie; analize medicale cu recoltare la sediul nostru; curățarea plăgilor și escarelor.
Servicii speciale: servicii de coafură, frizerie, manichiură, pedichiură; transportul și însoțirea rezidenților la piese de teatru, concerte, vernisaje, filarmonică; excursii și pelerinaje.
Activități: ore de pictură și desen; serate muzicale și dans, film și lectură; jocuri de societate și dezvoltare personală; sporturi ușoare (tenis de masă, biliard, badminton); activități de îndemânare; 5 o'clock tea pentru servirea de ceaiuri, cafea alături de un prieten; acces nelimitat la internet pentru a păstra contactul cu familia, prietenii sau pentru a învăța noi lucruri; posibilitatea vizitării rezidenților de către familie sau apropiați ori de câte ori doresc; plimbări în aer liber în curtea proprie și în parcul din apropiere; consiliere spirituală; sărbătorirea în mod festiv a zilelor de naștere și onomastice; organizarea de mese festive de Crăciun, Revelion și de Paște.
Capacitatea Centrului rezidențial este de minim 24 de persoane și maxim 52 de persoane.
Personalul, în număr de 14 angajați, care va deservi centrul, este format din șef de centru, administrator, asistenți medicali, infirmiere, bucătari, personal de curățenie și spălătoreasă. Centrul va avea contract de colaborare cu un CMI (cabinet medical individual), un fizioterapeut, psihiatru, un neurolog și un psiholog.
Centrul rezidențial ,,Casa Frențiu" s-a ridicat pe terenul aflat în proprietate Asociației Caritas Eparhial, primit de la Episcopia Română Unită cu Roma, Greco-Catolică de Oradea. Valoarea investiției este de 5.424.698,58 lei.
Clădirea s-a ridicat cu sprijinul unor asociații din Italia, Germania și SUA.
Alături de acești finanțatori au fost alte sute de persoane care, de-a lungul anilor, au fost aproape de noi prin donarea a 2% din impozitul pe profit.
Donațiile oferite de acestea au avut o importanță deosebită pentru că au reprezentat contribuția proprie, adusă de organizație, la acest proiect.
Începând cu data de 1 mai 2018 se vor putea depune dosare în vederea înscrierii pentru un loc în casă. Dosarele se vor depune la sediul Caritas Eparhial, pe Str. Episcop Mihai Pavel, Nr. 3. Primul criteriu în vederea acceptării unui dosar este acela ca persoana să nu fie dependentă de pat. Al doilea criteriu este suma cu care persoana care intră în casă sau familia acesteia, trebuie să contribuie pentru buna funcționare a casei. Cuantumul contribuției se va stabili până la data de 1 mai 2018.
În numele viitorilor beneficiari ai casei, persoanelor vârstnice şi singure, le mulțumesc tuturor pentru implicare, și îi asigur că, împreună, vom aduce o rază de speranță în viața celor vârstnici.
Pr. Olimpiu Todorean,
președinte

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 22:10:40 Ora de vară a Europei de Est