Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Junior Achievement România și Honeywell lansează proiectul Itech Skills and Challenge

Pentru a învăța elevii de gimnaziu să comunice cu tehnologia

Junior Achievement România și Honeywell lansează proiectul Itech Skills and Challenge

Mai mult de 1.400 de elevi, din peste cincisprezece școli din București, vor învăța programare și își vor dezvolta abilitățile digitale și gândirea logică cu ajutorul unui program educaţional susținut de Honeywell România.

BUCUREȘTI, România, 12 aprilie, 2018. Junior Achievement România și Honeywell (NYSE: HON), companie din topul Fortune 100, activă pe segmentul de software-industrial, au lansat astăzi iTech Skills and Challenge, parte a programului educațional dezvoltat de Junior Achievement, JA STEM - Comunicăm cu Tehnologia. Creat special pentru elevii din clasele 5-8, proiectul va fi implementat, în mod gratuit, în mai multe școli şi cuprinde activități educaționale adaptate programei școlare. iTech Skills and Challenge va ajuta elevii să învețe programare și să folosească tehnologia pentru a-şi îmbunătăţi aptitudinile şi cunoştintele din domeniul tehnic.
iTech Skills and Challenge este susținut de Honeywell Hometown Solutions - programul de responsabilitate socială al companiei Honeywell. Proiectul include activități educaționale de tip „learning-by-doing" (învățare prin experimentare) și este realizat în concordanță cu programa școlară pentru disciplina Informatică și TIC (Tehnologia Informației și Comunicării), elaborată de Ministerul Educației Naționale pentru învățământul gimnazial.
Elevii participanți vor învăţa limbajul de programare Scratch și vor ajunge să creeze primele jocuri și personaje animate, punând astfel în practică abilităţile de lucru în echipă și gândirea critică. Anul acesta, iTech Skills se va implementa în peste cincisprezece școli din București, implicând mai mult de 1.400 de elevi din clasele gimnaziale.
„Cu acest program lansăm o nouă categorie în programele noastre, ce vizează dezvoltarea competențelor digitale. Venim cu o abordare „learning by doing" (învățare prin experimentare), care completează folosirea tehnologiei în clasă în procesul de învăţare, prezentă deja în programele JA, cu scrierea de cod. Valorificăm astfel această oportunitate oferită de implicarea Honeywell şi venim în întâmpinarea dorinţei elevilor de a învăţa noul alfabet al acestei generaţii, astfel încât tehnologia să devină un instrument la îndemână şi uşor de folosit pentru a schimba modul în care se exprimă, caută şi găsesc soluţii la probleme", a declarat Ștefania Popp, CEO Junior Achievement.
Sub îndrumarea profesorilor și a consultanților voluntari din compania Honeywell, elevii vor avea ocazia să își dezvolte şi să își exerseze abilitățile de lucru în echipă și de comunicare printr-o abordare inovatoare a problemelor și prin identificarea unor soluții eficiente. Materialele utilizate sunt concepute într-o formă simplă și creativă, astfel încât să fie atractive și să ajute profesorii și elevii în realizarea orelor de programare. De asemenea, pe 26 aprilie, elevii înscrişi în program vor avea oportunitatea de a participa la evenimentul „Tech Challenge Day", în cadrul căruia vor lucra în echipe împreună cu voluntarii Honeywell pentru a găsi soluții inovatoare pe marginea unei teme date.
„Cu o prezență în România de peste 20 de ani pe segmentul de software industrial, pentru Honeywell, tehnologia și inovația stau la baza întregii noastre activități. Prin proiectele noastre, dorim să contribuim la dezvoltarea unei noi generații de tineri talentați, care să devină liderii de mâine în materie de inginerie", a declarat Mihai Brana, director general Honeywell România.
„Suntem foarte mândri să putem lansa iTech Skills and Challenge alături de Junior Achievement România și sperăm ca acest proiect să inspire cât mai mulți elevi să studieze, să-și îmbunățească nivelul de cunoștințe tehnice și să pună în practică abilitățile dobândite. iTech Skills and Challenge este un proiect care ne reprezintă și arată că susținerea proiectelor educative în domeniul științei, tehnicii și matematicii, este o prioritate pentru noi".
Printre școlile participante în program, anul acesta, se numără: Colegiul Naţional Gh. Lazăr, Colegiul Național Grigore Moisil, Colegiul Național I.L. Caragiale, Liceul Teoretic Dante Aligheri, Liceul Teoretic Eugen Lovinescu, Școala Gimnazială Avram Iancu, Şcoala Gimnazială Metropolitană Arc, Şcoala Gimnazială Nicolae Titulescu, Școlile Gimnaziale Nr. 59, Nr. 156, Nr. 164, Nr. 169, Nr. 197, Școală Gimnazială Orizont, Şcoala Gimnazială Petre Ispirescu, Școala Gimnazială Pia Brătianu. Mai multe detalii despre proiect pot fi găsite aici: https://www.jaromania.org/proiecte/itech-skills-and-challenge
 
Despre Junior Achievement România
Junior Achievement România este o organizație non-profit, având ca misiune dezvoltarea în România a programelor internaționale JA de educație antreprenorială, economică, financiară, orientare profesională, sănătate și viață activă și dezvoltarea abilităților pentru viață. 39 de țări din Europa și 123 de țări din toată lumea urmează programele JA. În România, acestea sunt urmate de peste 200.000 de elevi din 1.400 de școli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educației Naționale și cu susținerea financiară a comunității de afaceri.
Mai multe informații puteți găsi pe site-ul www.jaromania.org  și pe pagina de Facebook www.facebook.com/JuniorAchievementRO
 
Despre Honeywell România
Honeywell activează în România din anul 1997 prin intermediul a patru companii care cuprind inclusiv unități de producție situate în București și Lugoj. Compania are în România peste 2.600 de angajați. Operațiunile sale cuprind trei mari arii de business: soluții de automatizare și control, managementul proceselor industriale, precum și sisteme pentru industria aerospațială și industria transporturilor. Pentru detalii despre Honeywell România, vizitați http://honeywell.com/country/ro/
 
Despre Honeywell Hometown Solutions
Honeywell Hometown Solutions este programul de responsabilitate socială al companiei Honeywell, care se concentrează pe cinci zone: Educație în Știință și Matematică, Siguranța și Securitatea Familiei, Case și Adăposturi, Habitat și Conservare și Ajutor Umanitar. Împreună cu instituții publice și organizații non-profit, Honeywell a creat programe relevante pentru sprijinirea comunităților pe care le deservește. Pentru mai multe informații, vizitați http://citizenship.honeywell.com/.
 Evelina Bălu
project manager

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 02:59:37 Ora standard a Europei de Est