Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Honeywell acordă 169 de burse de învățământ în domeniul științelor și matematicii

București, 12 aprilie 2006

Honeywell acordă 169 de burse de învățământ în domeniul științelor și matematicii

Honeywell (NYSE: HON) anunță că a acordat burse pentru 169 de studenți din 20 de țări și 25 de state ale SUA pentru participarea la programul Honeywell Scholars @ Presidential Classroom, Washington D.C în perioada februarie - martie 2007.

Compania trimite studenți din 20 de țări și 25 de state ale SUA, la Programul Presidential Classroom în Washington D.C.

Cinci elevi din România s-au numărat printre norocoșii participanți ai programului oferit de Honeywell...

Grupul de elevi din toată lumea, din care au făcut parte și cinci elevi din România, au putut arunca o privire din culise asupra interdependenței științei, tehnologiei și politicii publice interacționând cu membri ai Congresului, funcționari prezidențiali, ofițeri militari experimentați, cât și cu oameni de afaceri de top. De asemenea, ei au putut vedea Congresul S.U.A. în acțiune și au vizitat zone istorice incluzând și Curtea Supremă S.U.A. și Cimitirul Național Arlington.

Elevii din România care au avut șansa să participe la programul Presidential Classroom sunt: Laura Bocean și Alexandru Crișan, din Lugoj,  Claudiu Niculae, Iulia Dobre și Crina Drăgan, din București.

 "În urma participării la programul Presidential Classroom am înțeles că pentru a-ți putea aduce contribuția la o lume mai bună, trebuie să ai o minte deschisă, să poți vedea și valorifica ideile bune și, cel mai importat, să fii implicat. Programul Honeywell Presidential Classroom face posibilă colaborarea și schimbul de idei la nivel global", a declarat Alexandru Vlad Crișan, din Lugoj, în calitate de participant la Presidential Classroom.

"Programul Honeywell Scholars @ Presidential Classroom este conceput în așa fel încât să inspire generația următoare să urmeze o carieră în domeniul științei, tehnologiei, ingineriei și matematicii," a declarat Tom Buckmaster, președinte al Honeywell Hometown Solutions. "Compania Honeywell este mândră că a putut oferi acestui grup excepțional de studenți noi experiențe, realații la nivel global și cel mai important, un mediu de învățământ fără pereche. Aceasta este magia programului Presidential Classroom" .

Honeywell acordă bursele în urma unei examinări riguroase și a unui proces de evaluare a realizărilor academice, precum și a implicării în activități sociale. Contribuțiile financiare din partea a 552 de angajați ai Honeywell ajută la finanțarea acestor burse, care includ taxele școlare pentru programul de o săptămână, mesele, cazarea și materialele programului.

 "Suntem recunoscători pentru suportul generos primit din partea Honeywell, principalul partener al programului Presidential Classroom," a spus Elizabeth Sherman, director executiv Presidential Classroom. "Datorită Honeywell, studenți din toată lumea pot avea șansa de a întâlni și interacționa cu oameni care creează și dau forma politicilor S.U.A. Nici un alt program nu îmbină calitățile de lider academice și evenimentele actuale într-un întreg atât de armonios".

Bursierii programului Honywell au vizitat, de asemenea, și Honeywell Technology Experience în Capitol Hill, o expoziție ultramodernă unde oaspeții au aflat despre multe din tehnologiile Honeywell care sunt premiere în această industrie. În plus, studenții au asistat la o recepție specială la Muzeul Smithsonian National Air and Space, și au vizitat Academia Națională de Știință, resursele Honeywell la Centrul Goddard Space Flight al NASA, Biblioteca Congresului și Insitutul de Cercetare Walter Reed.

Aproape 250 de studenți au absolvit programul Honeywell Scholars @ Presidential Classroom de la întemeierea lui în 2005. Programele Honeywell de pregătire în domeniul științei și matematicii au ajuns deja la peste 150.000 de studenți și profesori din 27 de țări și 43 de state ale S.U.A.

Programul Honeywell Scholars @ Presidential Classroom face parte din Honeywell Hometown Solutions, inițiativa companiei de implicare socială, care se focusează pe patru probleme de o importanță vitală: siguranța și securitatea familiei; locuință și adăpost; educația în domeniul științei și matematicii; și ajutorul umanitar. Împreună cu conducerea statului și instituțiile non-profit, Honeywell a dezvoltat un program impresionant care să se adreseze acestor nevoi ale comunității în care își desfășoară activitatea.

Despre compania Honeywell

Honeywell International este lider în servicii de producție pentru diverse tehnologii, având o cifră de afaceri de 31 miliarde USD. Honeywell furnizează pentru clienții săi din întreaga lume produse și servicii pentru industria aerospațială și auto, tehnologii de control industrial și civil și alte materiale specializate. Cu sediul în Morris Township, New Jersey, acțiunile companiei Honeywell sunt listate la bursele din New York, Londra, Chicago și Pacific. Este una dintre cele 30 de  companii ale căror acțiuni formează Media Industrială Dow Jones și este constituent al indicatorului Standard & Poor 500.

Pentru mai multe informații, vă rugăm vizitați pagina de web a companiei:  http://www.honeywell.com/.

Diana CĂLIN

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 15:40:03 Ora standard a Europei de Est