Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Să simțim Unirea în suflete”

Proiect educativ al Școlii Gimnaziale ,,Floare de Lotus” din Sînmartin

„Să simțim Unirea în suflete”

Este vorba despre proiectul educativ al Școlii Gimnaziale ,,Floare de Lotus", Sînmartin coordonat de prof. Știubea Elena; responsabili de proiect de la școala noastră: director Potre Bucur, director adjunct Ianc Ileana, Pintea Laura.

Suntem mândri să etalăm faptic realizările din cadrul proiectului, care ne-au făcut mândri că suntem români și frați deopotrivă. Am traversat țara, o mână de profesori și doi reprezentanți din partea Primăriei Sînmartin, cu 31 de suflețele impulsionate de simțăminte sincere pentru țară și neam românesc, care au marcat drumul prin repetiții în forță, pline de elanul specific copilăriei. N-am fi putut însă să străbatem drumul de la Sînmartin (Bihor) la Miroslava (Iași) și viceversa fără a culege în buchetul amintirilor frumoase noi orizonturi, marcate de filele istoriei, ale literaturii sau ale celor două discipline deopotrivă, deoarece în multe locuri ele se completează sau se pliază, redând un tot unitar care prevalează aceeași concluzie: Suntem un neam de oameni demni de o țară frumoasă precum ROMÂNIA! Trebuie să rămânem recunoscători înaintașilor noștri și să ne păstrăm în demnitate moștenirea.
Din imagini se poate observa atât măreția locurilor pe lângă care am trecut, cât și filele de poveste în care ne-am introdus cu voia noastră, deoarece vorba dulce moldovenească a lui Creangă, ne-am însușit-o de mititei, de la Capra cu trei iezi și Pupăza din tei, până la Ivan Turbincă și Ursul păcălit de vulpe sau minunata poveste, document autentic - biografie a lumii, locurilor și sufletului de copil de răzeș - Amintiri din copilărie.
În Târgul Ieșilor
27 Martie 1918, Unirea Basarabiei cu România, era prilejul care a adunat în Târgul Ieșilor, sute de manifestări, înainte de această dată, după, dar mai ales la data cu pricina. Printre manifestanți, hop și noi: Apariție de excepție... sincer... mai ceva decât Coana Chirița! Noi ca noi, dar audiența... nu ne va uita niciodată! Spiritul istoric ce pătrundea tot programul artistic a emoționat până la lacrimi pe toți cei prezenți la Palatul Copiilor din Iași, unde am dat startul la manifestările culturale dedicate Marii Uniri.
Amintirile, păstrate în buchete, vor dăinui alături de noi. Am luat parte la un moment istoric, care se va repeta cu aceeași amploare, peste exact.... 100 de ani! Felicitări, Sînmartin! Felicitări, Floare de Lotus! Felicitări organizatorilor și îndrumătorilor acestor copii minunați care ne-au umplut de laude! Jos pălăria, dna prof. Pantea Loredana! Doamne ocrotește-i pe români!
Ei bine, drapelul, confecționat de mâini harnice și pricepute, la Sînmartin (apreciem timpul și răbdarea  profesorilor Pantea Loredana, Bot Traian, Dărăban Georgeta) care purta pecetea CENTENARULUI, a MARII UNIRI, dar și numele celor trei școli unite în parteneriat pe același tricolor, a fost  purtat de brațe tinere și entuziaste prin centrul Iașului, până în fața Palatului Culturii, și care, credeți-mă că nu a primit doar sute de like-uri, pentru că era în direct, dar a primit sute de fotografii directe, de la spectatorii stradali, frații noștri, din capitala Moldovei.
Cu mulțumiri pentru filmări și poze domnului prof. Bot Valentin, care dincolo de emoții, a țintit clar obiectivul, cu felicitări pentru tot traseul parcurs tuturor celor implicați, profesorii: Pintea Laura, Pantea Loredana, Bot Traian, Bot Valentin, Ciorba Angelica, Mladin Angela, Bocșan Ramona, Matei Crina, Petrescu Silvia, Chifor Dorin, Chifor Daniela, preot Bocșan Virgiliu, celor doi  reprezentanți din partea Primăriei Sînmartin: dl. Lazăr Doru și Lazăr Anca și alte mulțumiri conducerii Școlii ,,Floare de Lotus", care prin parteneriate la nivel local: Primăria Sînmartin, (mii de mulțumiri dlui. Laza Cristian), C.C.D. Bihor și I.S.J. Bihor, au făcut posibilă deplasarea noastră și reușitele acestui proiect care se vrea unul de durată!
Prof. Petrescu Silvia
 
Gânduri de recunoștință
În calitate de coordonator și inițiator al proiectului ,,Să simțim Unirea în suflete! găsesc răgaz să mulțumesc tuturor celor implicați în susținerea proiectului și etapelor acestuia la Iași, dar și colegilor care ne-au suplinit la Sînmartin, pe tot parcursul săptămânii ,,Școala altfel".
Îi felicit pentru activitățile pe care le-au făcut cu elevii rămași și nu în ultimul rând mulțumesc Primăriei Sînmartin, dlui. primar Cristian Laza, pentru sprijinul acordat în vederea deplasării noastre, fiind unul dintre factorii de decizie, care a înțeles importanța colaborării între instituțiile implicate și reprezentanții acestora în vederea realizării obiectivelor propuse și în vederea atingerii rezultatelor vizate, pentru ca impactul acestuia să fie unul pozitiv și să ajute la:
*Promovarea și susținerea proiectelor și colaborării între școli cu scopuri educaționale,
*Promovarea implicării elevilor și a cadrelor didactice în educarea elevilor prin activități extracurriculare, cu impact emoțional mai puternic,
*Promovarea proiectelor care au ca obiectiv identitatea națională, iar în acest an, a celor aflate sub simbolul ANULUI CENTENAR
Asemeni mesajului de la intrarea în Hanul Ancuței, un han al vremurilor de altădată, situat la o răscruce de drumuri, ce prilejuiește popasuri de neuitat și în zilele noastre, vă spun cu mândrie că povestea proiectului nostru continuă...
Copiii din școala noastră, care au fost cazați la alți copii, au în portofoliu poveștile prieteniilor lor, de trei zile, ce vor continua în următoarea etapă de proiect în Bihor, când calitatea de musafiri se va schimba în cea de gazde. Astfel, părinți, copii și profesori vor colabora spre reușită, așa cum au făcut-o deja, motiv pentru care le mulțumesc din tot sufletul și acestor părinți minunați.
Roadele acestui proiect se vor vedea peste ani și ani, deoarece la Miroslava și Uricani s-a plantat câte un copac pentru eternitate, după cum se vede în fotografie.
Veșnic recunoscătoare pentru toate rezultatele obținute,
Prof. Știubea Elena
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Să simțim Unirea în suflete”.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 10:07:08 Ora de vară a Europei de Est