Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

O săptămână de neuitat... cu zile altfel!

Pentru albinuţele clasei a II-a A a fost

O săptămână de neuitat... cu zile altfel!

Fiind în al treilea an şcolar şi având „experienţă în domeniu", albinuţele clasei a II-a A, de la Şcoala Gimnazială „Oltea Doamna" din Oradea, au aşteptat săptămâna binecuvântată aşa cum aşteaptă păsările călătoare sosirea primăverii.

Ineditul ei, surpriză mai mult sau mai puţin plăcută, atât pentru dascăli cât şi pentru elevi, a fost participarea la câte un concurs în fiecare zi. Ţinând cont de unele teme de succes din anii precedenţi, dar şi de propunerile făcute de părinţi, s-au conturat pentru ultima săptămână din martie o serie de activităţi, în care elevii mei s-au implicat total.  
O călătorie cu trenul
Luni, călătoria cu trenul a însemnat, pentru multe albinuțe, o premieră. Faptul că mulţi dintre elevi nu mai fuseseră niciodată cu acest mijloc de transport, lucru aflat întâmplător la o şedinţă cu părinţii, m-a făcut să mă interesez cum am putea să bifăm o asemenea premieră. Aşa am auzit de trenul tematic, iar prin amabilitatea domnului Cristian Puşcău, am avut parte de o excursie la Cluj-Napoca. Răspândind vestea plecării cu trenul, ni s-au alăturat alte trei clase: clasa I E (prof. Daniela Oros), a II-a B (prof. Doina Sabău) şi a II-a D (prof. Luciana Morlocan). Mai mult, dl Puşcău ne-a adus și animatori, care au venit pregătiţi cu jocuri şi glume care ne-au ţinut în priză pe toată durata drumului şi care au împărţit elevilor cuminţi iepuraşi de ciocolată. Din tren am putut admira frumuseţile naturii.
La concursul „Încondeiaşul" și la Roses
Miercuri, am participat la concursul „Încondeiaşul". Fiecare concurent a avut de ornat un ou de lemn, folosind orice tehnică. Nu mică mi-a fost mirarea când am văzut ouă colorate, pictate, vopsite cu lac, cu tot felul de aplicaţii, „îmbrăcate" în quilling etc., unul mai frumos ca altul. Revenind la Biblioteca Judeţeană „Gheorghe Şincai" pentru a vedea întreaga expoziţie, am avut parte de o altă surpriză: am fost primiţi şi trataţi regeşte de dna Mariana Barna şi dl Alin Maghiar cu prăjituri, cozonac, suc şi dulciuri, pe lângă revista şi diplomele primite. Ziua s-a încheiat cu servirea mesei de prânz la localul Roses, pentru care îi mulţumim dnei Delia Bălan.
„De la alimente la alimentaţia sănătoasă"
Joi, am pornit spre Facultatea de Protecţia Mediului din Oradea, pentru al treilea an consecutiv, fiind primiţi cu multă căldură de către decanul facultăţii, domnul prof. univ. dr. ing. Ioan Cheregi şi echipa formată din: şef lucrări dr. ing. Mariana Bei, şef lucrări dr. Raluca Popovici şi şef lucrări dr. ing. Cristina Roşan. Tema discutată în acest an a fost cum putem ajunge „De la alimente la alimentaţia sănătoasă".
Elevii mei şi prietenii lor din clasa I E (prof. Daniela Oros) au observat în cadrul unei prezentări PPT cum pot ajunge la alimentaţia sănătoasă, cum este să descoperi un aliment nou şi gusturi noi. Doamna Mariana Bei, coordonatoarea acestei vizite, titulara disciplinei Principiile nutriţiei umane, ne-a spus că este bine să combinăm alimentele între ele. ,,Alimentele fac echipă pentru ca noi să avem o alimentaţie sănătoasă, iar succesul acestei echipe constă în modul în care ne alegem jucătorii". Dna şef lucrări dr. ing. Cristina Roşan, titulara disciplinei Biotehnologii alimentare, ne-a explicat ce înseamnă un aliment funcţional, obţinut pe cale biotehnologică, ce avantaje şi beneficii asupra sănătăţii are  iaurtul obţinut în sistem „homemade" şi dezavantajele celui obţinut în sistem industrial. Elevii au avut și o probă de degustare a unui iaurt cu vişine de casă și a unui iaurt cu vişine din comerţ. Elevii s-au bucurat apoi de o prăjitură obţinută din ingrediente integrale nerafinate şi de o limonadă de mentă cu lămâie. Dna dr. Raluca Popovici, titulara disciplinelor Biologie celulară şi Microbiologie alimentară, ne-a explicat ce efect au asupra sănătății alimentele sănătoase şi cele mai puţin sănătoase, cum influenţează și unele și altele creşterea şi dezvoltarea. Cum își pierd produsele valoarea nutrițională atunci când sunt supuse unor procese tehnologice, ajungându-se astfel la un deficit de vitamine şi minerale, ceea ce determină dereglări la nivelul ficatului, ducând la apariţia obezităţii și a cariilor dentare. Pentru participarea lor activă la dezbateri, elevii au fost premiați cu diplome.
Coșuleț pentru ouăle de Paște
Vineri, sala de clasă s-a transformat într-un atelier de creaţie, unde am realizat coşuleţe pentru ouăle de Paşte, dar şi un cozonac uriaş, din 15 foi, la care am pus umărul cu toții, conştientizând că o echipă înseamnă mai mult decât toți la un loc, dar dezbinați!
La sfârșit de săptămână, constatăm că ştim mai multe și suntem mai buni, dar şi mai câştigaţi!
Prof. Cristiana Vidican
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O săptămână de neuitat... cu zile altfel!

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 04:05:58 Ora de vară a Europei de Est