Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

O săptămână de neuitat... cu zile altfel!

Pentru albinuţele clasei a II-a A a fost

O săptămână de neuitat... cu zile altfel!

Fiind în al treilea an şcolar şi având „experienţă în domeniu", albinuţele clasei a II-a A, de la Şcoala Gimnazială „Oltea Doamna" din Oradea, au aşteptat săptămâna binecuvântată aşa cum aşteaptă păsările călătoare sosirea primăverii.

Ineditul ei, surpriză mai mult sau mai puţin plăcută, atât pentru dascăli cât şi pentru elevi, a fost participarea la câte un concurs în fiecare zi. Ţinând cont de unele teme de succes din anii precedenţi, dar şi de propunerile făcute de părinţi, s-au conturat pentru ultima săptămână din martie o serie de activităţi, în care elevii mei s-au implicat total.  
O călătorie cu trenul
Luni, călătoria cu trenul a însemnat, pentru multe albinuțe, o premieră. Faptul că mulţi dintre elevi nu mai fuseseră niciodată cu acest mijloc de transport, lucru aflat întâmplător la o şedinţă cu părinţii, m-a făcut să mă interesez cum am putea să bifăm o asemenea premieră. Aşa am auzit de trenul tematic, iar prin amabilitatea domnului Cristian Puşcău, am avut parte de o excursie la Cluj-Napoca. Răspândind vestea plecării cu trenul, ni s-au alăturat alte trei clase: clasa I E (prof. Daniela Oros), a II-a B (prof. Doina Sabău) şi a II-a D (prof. Luciana Morlocan). Mai mult, dl Puşcău ne-a adus și animatori, care au venit pregătiţi cu jocuri şi glume care ne-au ţinut în priză pe toată durata drumului şi care au împărţit elevilor cuminţi iepuraşi de ciocolată. Din tren am putut admira frumuseţile naturii.
La concursul „Încondeiaşul" și la Roses
Miercuri, am participat la concursul „Încondeiaşul". Fiecare concurent a avut de ornat un ou de lemn, folosind orice tehnică. Nu mică mi-a fost mirarea când am văzut ouă colorate, pictate, vopsite cu lac, cu tot felul de aplicaţii, „îmbrăcate" în quilling etc., unul mai frumos ca altul. Revenind la Biblioteca Judeţeană „Gheorghe Şincai" pentru a vedea întreaga expoziţie, am avut parte de o altă surpriză: am fost primiţi şi trataţi regeşte de dna Mariana Barna şi dl Alin Maghiar cu prăjituri, cozonac, suc şi dulciuri, pe lângă revista şi diplomele primite. Ziua s-a încheiat cu servirea mesei de prânz la localul Roses, pentru care îi mulţumim dnei Delia Bălan.
„De la alimente la alimentaţia sănătoasă"
Joi, am pornit spre Facultatea de Protecţia Mediului din Oradea, pentru al treilea an consecutiv, fiind primiţi cu multă căldură de către decanul facultăţii, domnul prof. univ. dr. ing. Ioan Cheregi şi echipa formată din: şef lucrări dr. ing. Mariana Bei, şef lucrări dr. Raluca Popovici şi şef lucrări dr. ing. Cristina Roşan. Tema discutată în acest an a fost cum putem ajunge „De la alimente la alimentaţia sănătoasă".
Elevii mei şi prietenii lor din clasa I E (prof. Daniela Oros) au observat în cadrul unei prezentări PPT cum pot ajunge la alimentaţia sănătoasă, cum este să descoperi un aliment nou şi gusturi noi. Doamna Mariana Bei, coordonatoarea acestei vizite, titulara disciplinei Principiile nutriţiei umane, ne-a spus că este bine să combinăm alimentele între ele. ,,Alimentele fac echipă pentru ca noi să avem o alimentaţie sănătoasă, iar succesul acestei echipe constă în modul în care ne alegem jucătorii". Dna şef lucrări dr. ing. Cristina Roşan, titulara disciplinei Biotehnologii alimentare, ne-a explicat ce înseamnă un aliment funcţional, obţinut pe cale biotehnologică, ce avantaje şi beneficii asupra sănătăţii are  iaurtul obţinut în sistem „homemade" şi dezavantajele celui obţinut în sistem industrial. Elevii au avut și o probă de degustare a unui iaurt cu vişine de casă și a unui iaurt cu vişine din comerţ. Elevii s-au bucurat apoi de o prăjitură obţinută din ingrediente integrale nerafinate şi de o limonadă de mentă cu lămâie. Dna dr. Raluca Popovici, titulara disciplinelor Biologie celulară şi Microbiologie alimentară, ne-a explicat ce efect au asupra sănătății alimentele sănătoase şi cele mai puţin sănătoase, cum influenţează și unele și altele creşterea şi dezvoltarea. Cum își pierd produsele valoarea nutrițională atunci când sunt supuse unor procese tehnologice, ajungându-se astfel la un deficit de vitamine şi minerale, ceea ce determină dereglări la nivelul ficatului, ducând la apariţia obezităţii și a cariilor dentare. Pentru participarea lor activă la dezbateri, elevii au fost premiați cu diplome.
Coșuleț pentru ouăle de Paște
Vineri, sala de clasă s-a transformat într-un atelier de creaţie, unde am realizat coşuleţe pentru ouăle de Paşte, dar şi un cozonac uriaş, din 15 foi, la care am pus umărul cu toții, conştientizând că o echipă înseamnă mai mult decât toți la un loc, dar dezbinați!
La sfârșit de săptămână, constatăm că ştim mai multe și suntem mai buni, dar şi mai câştigaţi!
Prof. Cristiana Vidican
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O săptămână de neuitat... cu zile altfel!

Trimite email
miercuri, 5 noiembrie 2025, 19:05:56 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Phoenix la Hard Rock Cafe, București,
miercuri, 12 noiembrie 2025, ora 21.00...