Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Învățarea experiențială, în comparație cu învățarea tradițională

Vineri, la Școala ,,Avram Iancu”, Cercul pedagogic al educatoarelor, de la grupa mică

Învățarea experiențială, în comparație cu învățarea tradițională

Grădinița Nr. 44 - ,,Rază de soare" (structură a Școlii Gimnaziale ,,Avram Iancu" din Oradea) a organizat, vineri, 27 aprilie 2018, Cercul pedagogic al educatoarelor de la grupa mică la școala coordonatoare.

Primirea colegilor și invitaților s-a făcut în mod ingenios, razele de soare oferindu-le piese ale unui puzzle care prezenta programul cercului. Cea de-a doua surpriză a venit în deschiderea manifestării. La un semn, doamna educatoare Viorica Toia ne-a invitat la momentul de socializare. Ca într-o zi a îmbrățișărilor, a pornit muzica de dans, iar la fiecare întrerupere a melodiei, educatoarele trebuiau să se îmbrățișeze; la început în perechi, apoi s-a purces la permutări de câte trei și patru... apoi la grupuri tot mai mari, până când, la final, toți participanții au ajuns să formeze un ,,soare" uriaș, ca o cunună, cu educatoarele drept petale de flori în loc de raze. Doamna director, prof. dr. Gheorghina Bîrlădeanu a salutat participanții, felicitând organizatorii cercului și urând succes lucrărilor. În prezidiu, alături de responsabilii de cerc, prof. Georgeta Bara și Anuța Boroș, a fost invitată doamna conf. univ. dr. Delia Bîrle, care avea să ne introducă în prima temă a manifestării: Tehnici, metode și strategii utilizate în învățarea experiențială la grădiniță și rezultatele obținute. S-a pornit de la definiție, fiind identificați cei doi termeni principali, experiență și reflecție, subliniindu-se faptul că adesea reflecția este neglijată, ceea ce nu e deloc bine. ,,După ce învățăm prin experiență, prin a face, este foarte important să avem și acel moment de reflecție. Să stăm și să discutăm cu copiii despre ceea ce am făcut împreună, ce am învățat împreună, dar și ce putem utiliza din ceea ce am făcut. Învățarea experiențială nu este numai fac, ci fac și înțeleg".
,,Lucrurile pe care trebuie să le învățăm înainte să le facem, le învățăm făcându-le" - Aristotel
După definirea termenilor, fiind convinsă că lucrurile au fost bine înțelese s-a purces la un scurt istoric al problemei, precizându-se că ,,învățarea experiențială nu este o găselniță modernă, alături de alte tehnici și metode moderne. Prima oară a vorbit despre învățarea experiențială Aristotel", iar mulți alții, la sfârșit de secol XIX și început de secol XX, au creat modele de învățare experiențială. În prezentarea conceptului, doamna conf. univ. dr. Delia Bîrle a făcut adesea trimitere, prin comparație, la învățarea tradițională (clasică), apelând la exemple sugestive: ,,Învățarea tradițională (care se bazează pe transmiterea de informații, valorizând, în principal, memoria copilului) este ca și cum ai trage la o căruță, tragi și tragi, și te bazezi tu pe căruța ta, pe când, în cazul învățării experiențiale, tu îți alegi vehicolul care ți se potrivește cel mai bine ție, dar și copilului și grupei cu care lucrezi (învățarea experiențială valorizează inteligențele multiple)". S-a delimitat apoi exact granița dintre informații și cunoștințe, fiind subliniat faptul că atunci când vorbim despre învățarea experiențială ,,oferim copiilor cunoștințe și nu informații, cunoștințele fiind mult mai mult decât simple informații, oferim copiilor competențe, experiențe practice, abilități. Competențe înseamnă să știi să utilizezi ceea ce ai învățat. Dacă acumulezi fără să poți utiliza, rezultatul este zero".
Multe ar mai fi de spus despre pregătirea grupei (clasei), captarea atenției (relaxarea sau povestea terapeutică) ,,pentru a avea mintea deschisă la ceea ce se întâmplă aici și acum"; trecerea de la învățarea de tip ,,Ha-ha-ha" la ,,Aha"; folosirea a cât mai multe componente în procesul de învățare (componenta motrică, auditivă, vizuală) și, neapărat transferul de cunoștințe spre viața practică.
Celelalte teme ale cercului, urmate de dezbateri
Tema ,,Tehnici, metode sau strategii complexe utilizate în învățarea experiențială în grădiniță și rezultatele obținute" a mai fost pregătită și susținută de prof. Ana Todoca și Florica Nemeș. Celelalte teme prezentate sunt: Mișcare, dezvoltare, sănătate prin activități specifice cu preșcolarii, autori, prof. Dorina Copăcean și Cristina Popa; Strategii, metode și demersuri reușite în formarea părinților în spiritul colaborării și al parteneriatului (prof. Floare Bodea și AnaMaria Puiu); Jocul - modalitate de exprimare a eului, de socializare, învățare, educare, dezvoltare (prof. Viorica Toia, Bianca Nan, Ana Mărcuț și prof. Janina Sabău). Înainte de dezbateri au fost transmise informațiile de la Inspectoratul Școlar Județean Bihor, precum și conținutul noului Curriculum.
Prof. Mihaela Gavra, responsabil comisie metodică, ține să mulțumească public, prin intermediul presei, doamnei director, prof. dr. Gheorghina Bîrlădeanu, domnului director adjunct Cosmin Velimirovici și doamnei ec. Florentina Lia Piț pentru găzduire și susținere, responsabililor de cerc, colegelor implicate și tuturor participanților la Cercul pedagogic.
Moise-Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (44 de poze), accesați Galeria foto: Învățarea experiențială, în comparație cu învățarea tradițională.

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 11:59:01 Ora de vară a Europei de Est