Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Concursul județean ,,Mica mea afacere”

Proiectul educativ județean ,,De la joc... la educație financiară”

Concursul județean ,,Mica mea afacere”

Micii antreprenori s-au întrecut vineri, 4.05.2018, în propriile afaceri la Școala Gimnazială ,,Avram Iancu"din Oradea, în cadrul proiectului educativ județean ,,De la joc... la educație financiară".

Concursul a constituit o reușită profitabilă pentru toți cei implicați. 
,,Mulțumiri speciale coordonatorului proiectului, prof. Mihaela Gavra, coordonatorilor celor 16 echipe participante, copiilor, părinților și d-nelor inspectori școlari prof. dr. Adelina Iacob și prof. Daniela Sopota, pentru implicare și susținere în acest proiect inedit organizat de dascălii școlii noastre. Felicitări tuturor!" - prof. dr. Bîrlădeanu Gheorghina.
Concursul județean ,,Mica mea afacere" s-a desfășurat, așadar, în cadrul proiectului educativ județean ,,De la joc... la educație financiară", înregistrat la I.S.J. Bihor cu nr. 323 din 16.11.2017.
Concursul este adresat preșcolarilor din grupele mică, mijlocie și mare din unitățile partenere și unitatea organizatoare. Copiii au prezentat în mod direct o idee de afacere (joc de rol) sub coordonarea cadrelor didactice, durata prezentării fiind de 5 - 7 minute. Un juriu de specialitate a evaluat fiecare echipă participantă, iar la final s-au acordat premii. Premiile au constat în diplome, pușculițe pentru fiecare echipă și surprize dulci pentru fiecare participant. Oferirea premiilor a fost posibilă grație sprijinului acordat de doamna administrator de patrimoniu ec. Piț Florentina, căreia îi mulțumim. Juriul de specialitate a fost format din: d-na director prof. dr. Bîrlădeanu Gheorghina, director adjunct prof. Velimirovici Cosmin, d-na prof. Sopota Daniela - inspector școlar pentru educație permanentă și activități extrașcolare, d-na prof. dr. Iacob Adelina - inspector școlar în cadrul departamentului Management institutional al I.S.J. Bihor, d-na contabil-șef Andruța Dana și d-na administrator de patrimoniu ec. Piț Florentina.
Acest proiect reprezintă un prim pas în punerea bazelor unei educaţii financiare atât de necesare omului contemporan. Fiecare activitate a fost o provocare la cunoaştere şi acţiune, o propunere de călătorie fascinantă în lumea banilor.
Preșcolarii au identificat şi exersat diferite tipuri de comportamente în situaţii de învăţare autentică. Ei au învăţat reguli de politeţe pe care trebuie să le aplice la cumpărături, au fost familiarizaţi cu diferite produse (jucării), cu bacnotele şi monedele din ţara noastră, au învăţat să economisească, dar şi să muncească pentru a obţine ceea ce-şi doresc.
Pentru a dezvolta copiilor respectul față de bani, față de munca părinților și a adulților, în general, acest proiect a avut în vedere familiarizarea copiilor cu conceptul și valoarea banilor.
De roadele acestui proiect vor beneficia nu doar copiii, ci și părinții și familiile acestora.
Felicităm organizatorii, partenerii și participanții
Echipa de proiect este formată din: director adj. prof. Velimirovici Cosmin, inspector școlar de educație timpurie Fărăianu Nicoleta Oana, bibliotecar Tipi Delia, prof. Coroiu Sanda, Popa Cristina, Copăcean Dorina, administrator patrimoniu ec. Piț Florentina, contabil-șef ec. Andruța Dana; prof.  Laza Aurelia Maria, Grădinița Nr. 23, structură a Liceului Ortodox ,,Ep. Roman Ciorogariu"; prof. Vereș Anima, Grădinița Nr.34, Oradea.
Echipa de implementare a proiectului a fost alcătuită din cadrele didactice care au coordonat proiectul la nivelul celor nouă unități implicate: prof. Bodea Floare, Todoca Ana, Lenath Mariana, Cornea Anca, Nemeș Florica, Nan Bianca, Toia Viorica, Mărcuț Ana, Sabău Janina, Puiu AnaMaria, Zerghe Felicia, Oltean Loredana, de la Grădinița Nr. 44 - ,,Rază de soare" (structură a Școlii Gimnaziale ,,Avram Iancu"din Oradea), prof. Pele Mihaela Ana, de la Grădinița Nr. 23 (structură a Liceului Ortodox ,,Ep. Roman Ciorogariu"), prof. Bara Georgeta și Ruja Lenuța de la Grădinița Nr. 30 - ,,Mugurel"; prof. Borz Cornelia, Grădinița Nr. 34; prof. Ștef Rodica, Negruț Teodora și Nicoruț Alexandra de la Grădinița Nr. 46; prof. Popu Angela și Pascar Gabriela de la Grădinița Nr. 55 (structură a Grădiniței Nr. 50); prof. Sala Ioana și Costea Anca de la Grădinița Nr. 52; prof. Lukacs Daniela și Iluța Mihaela de la Grădinița Nr. 56; prof. Paul Adriana, Feneși Adriana și Ursu Ioana de la Școala Gimnazială Nr. 1 Tărian; prof. Duma Elena, Pituț Mariana și Moldovan Maria de la Școala Gimnazială Nr. 1 Sîntandrei.
Partenerii noștri direcți în desfășurarea acestui concurs au fost: Banca Transilvania, Filiala Ioșia, Grădinița Nr. 23 (structură a Liceului Ortodox ,,Ep. Roman Ciorogariu"), Grădinița Nr. 30 - ,,Mugurel", Grădinița Nr. 34, Grădinița Nr. 46, Grădinița Nr. 55 (structură a Grădiniței Nr. 50), Grădinița Nr.52, Grădinița Nr. 56, Școala Gimnazială Nr. 1 Tărian (respectiv Grădinița din Tărian) și Școala Gimnazială Nr. 1 Sîntandrei (respectiv Grădinița din Sîntandrei).
Pe parcursul desfășurării proiectului ne-am bazat pe sprijinul doamnei director prof. dr. Bîrlădeanu Gheorghina, al domnului director adjunct Velimirovici Cosmin, al doamnelor inspectori școlari Fărăianu Nicoleta Oana,  Iacob Adelina și Sopota Daniela, al doamnei administrator de patrimoniu Piț Florentina, al doamnei contabil-șef Andruța Dana, al doamnei secretare Neaga Magdalena și al întregului colectiv al Grădiniței Nr. 44 - ,,Rază de soare": prof. Bodea Floare, Puiu Violeta AnaMaria, Copăcean Dorina, Popa Cristina, Todoca Ana, Nemeș Florica, Toia Viorica, Nan Bianca, Zerghe Felicia, Oltean Loredana, Gavra Mihaela, Bumb Sanda, Mărcuț Ana, Sabău Janina, Cornea Anca și Lenath Mariana, cărora dorim să le mulțumim pentru implicare și sprijinul acordat.
Mulțumim tuturor cadrelor didactice care au coordonat activitățile proiectului la nivelul unităților partenere, copiilor și părinților.
Prof. Mihaela Gavra
Pentru mai multe poze (91 de poze), accesați Galeria foto: Concursul  județean ,,Mica mea afacere”.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 03:20:26 Ora de vară a Europei de Est