Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Acasă, printre dușmani”

Poeta Mihaela Dindelegan se destăinuie în sonete

„Acasă, printre dușmani”

Sinceritatea debordantă din versurile poetei Mihaela Dindelegan ne lasă fără cuvinte. Ajunsă la maturitatea creației artistice, autoarea transformă în poeme stări și simțăminte dintre cele mai variate, aducând cu fiecare nou volum un plus de revelație care ne ajută să pătrundem în universul ei sufletesc.

Cele mai noi apariții editoriale din anul 2018: „Acasă, printre dușmani", „Muguri de lumină" și „Incandescență" vin să confirme încă o dată dimensiunea impresionantă a sincerității cu care Mihaela taie fâșii din sufletul ei, le scufundă în balsamul liniștitor al lirismului și apoi le îmbracă în forma perfectă a sonetului pentru a ni le oferi ca subiecte de meditație și de reflexie asupra vieții. Parte a unei fascinante povești de iubire din care a fost smulsă în mod brutal prin furtul a peste 8.000 de poezii de dragoste și falsificarea unei părți din acestea în scopul denigrării autoarei, Mihaela s-a trezit lovită atât de persoanele care le-au furat cât și de cel căruia îi erau adresate. Avid mai mult de o relație trupească decât de una sentimentală, acesta a întors totul împotriva ei și a ajuns să o acuze în mod public de hărțuire, profitând tocmai de refuzul ei de a răspunde unor astfel de atacuri denigratoare. „Pentru că nu am vrut să-i fac rău și nici să arunc cu noroi asupra trecutului împărtășit în doi, singurul mod în care mi-am exteriorizat durerea provocată de nedreptate a fost în textul unor poeme", declară poeta Mihaela Dindelegan, care a publicat din anul 2013 până în prezent un număr de 50 de volume, multe dintre ele născute tocmai din amalgamul de simțăminte înălțătoare și deruta provocată de trădare.
În volumul "Acasă, printre dușmani", autoarea a inclus sonete cu titluri răvășitoare, precum „Moartea unei nunți", „Din purpura rănitelor cuvinte", „Reversul minciunii", „În hexagonul vrajbei", „Noaptea minții tale", „Balada amintirilor uitate", „Corul trădării", „Obsesii paranoice", „Invidia", „Judecarea Iubirii", „Înșelătorul de pe urmă", „În cuiele indiferenței", „Bastarde gânduri", „Înșelăciunea și Adevărul". Cartea a apărut la Editura Primus la mijlocul lunii aprilie 2018, alături de celelalte două volume al căror conținut surprinde, de data aceasta, prin tonul optimist, vitalitatea copleșitoare și abordarea dintr-o perspectivă luminoasă a vieții. Așa cum ne-a obișnuit deja, Mihaela Dindelegan dovedește că are puterea de a vedea lumina chiar și în cel mai mare întuneric, astfel încât și în prezent a reușit să dea naștere celor aproape 300 de sonete cuprinse în cărțile „Muguri de lumină" și „Incandescență", printre care și acest Vis celest
 
Cu flori de iasomie îmi ieșeai
În față, ca un june fermecat,
Și stele din priviri îmi culegeai,
Să-ți lumineze noaptea-n al tău pat.
 
Pe umerii mei goi ai desenat
Conturul unor aripi îngerești,
În ele m-ai cuprins și ai zburat
Departe, înspre slăvile cerești.
 
M-ai îmbătat din cupa-ți cu mied
Și așternut din nori mi-ai modelat,
Cu tine, prizonieră-n veci să șed,
Să uit din care lume am plecat.
 
Aici ajunsă, rima îmi destind
Și între versuri calde mă întind.
 
Caracteristicile sonetelor Mihaelei Dindelegan au fost sesizate și de prof. univ. dr. Anca Tomoioagă, care consemnează pe coperta uneia dintre cărți: ,,De-a lungul volumelor de poezii ale sale (Mihaelei - n.n.) uimește abnegația și acrivia pentru forma dificilă și restrictivă a sonetului. Dincolo de formă, în interiorul căreia autoarea pare să se simtă deja în largul său, cuvintele figurează atât stilistic, cât mai ales etic, parcurgând ideatic, aproape în toate poemele, drumul dus-întors de la virtute la degradare".
Roxana Popescu

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 13:06:45 Ora standard a Europei de Est