Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Două premii pentru Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea

La Târgul de la Bratislava

Două premii pentru Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea

Sunt de-a dreptul teribili acești viteji orădeni care ne-au reprezentat cu succes la cea de-a XI-a ediție a Târgului firmelor de exercițiu, desfășurată la Bratislava, în perioada 24-26 noiembrie 2008, după cum aveam să aflăm de la prof. Camelia Pop, unul dintre laureați.

La recenta ediție a târgului, Colegiul Tehnic "Mihai Viteazul" din Oradea a fost reprezentat de 33 de elevi, insoțiți de profesoarele Mariana Bara și Camelia Pop, chiar dacă la târgul celor 110 firme au participat doar două firme din colegiul orădean. Printre cele 110 firme din Slovacia, România, Austria, Cehia, Finlanda, Polonia și Ungaria, 20 au fost din România. Târgul s-a desfășurat pe doua secțiuni: una pentru firmele autohtone, iar cealaltă pentru firmele străine.
„Colegiul nostru a fost prezent la această ediție cu două firme de exercițiu: "Bijou4U" SRL (clasa a XI-a C) și "Blue Europa" SRL (clasa a XII-a D). Elevii claselor a XI-a D și a XII-a B, prezenți alături de colegii lor, au participat doar ca simpli vizitatori, realizând tranzacții pentru firma nou înființată - "Emerald" SRL, și respectiv, pentru "Hobby" SRL (existentă). Elevii noștri au dovedit că sunt foarte buni întreprinzători, cu spirit de inițiativă, și că stăpânesc foarte bine limbile străine, condiție esențială pentru a participa la târg”, ne-a declarat Camelia.
Competitivitatea alor noștri s-a materializat în două premii cu recunoaștere internațională: „Cel mai bun slogan” – FE “Bijou 4U”- Oradea și „Cea mai bună prezentare a unei firme de exercițiu - premiul III - FE “Blue Europa”- Oradea.
„Pe această cale, dorim să mulțumim pentru sprijinul acordat în realizarea filmului de prezentare a firmei noastre, domnului comandant al Aeroportului Oradea, Gheorghe Pasc”.
Celor care nu știu cu ce se „mănâncă” și cum sunt cotate firmele de exercițiu la un asemenea târg internațional, le vom spune că într-o confruntare internațională se punctează totul: de la aranjarea standului la cataloagele cu oferte și terminând cu prezentarea oficială și festivă a firmelor, cu ținuta vestimentară corespunzătoare, specifică obiectului de activitate (în cazul celor două firme orădene: comerț cu bijuterii, și respectiv, vânzare de bilete de avion - companie aeriană).
„Este de remarcat efortul depus de elevi pentru a putea participa la un eveniment internațional de acest gen, prestația de înaltă clasă și rezultatele obtinute, mai cu seamă că unii dintre ei au fost la prima lor participare oficială la un târg internațional, cu firma înființată doar anul trecut (FE “Blue Europa” SRL - clasa a XII-a D), a adăugat Camelia Pop.
Deplasarea noastră la Bratislava a avut ca principal obiectiv participarea la târg și mobilizare exemplară pentru a obține rezultate cât mai bune, dar, elevii au avut parte și de un program turistic excelent, cu vizitarea orașului Bratislava, o excursie de două zile la Viena, cu vizitarea unor obiective turistice - palatul Schoenbrunn și Primăria din Viena, dar și a târgului de Crăciun organizat în fața primăriei, o excursie de o zi la Salzburg, cu vizitarea orașului, iar în drum spre Salzburg, vizitarea abatiei de la Melk, locație de care se leagă romanul scris de Umberto Eco - "Numele trandafirului".
Aceasta este pe scurt „povestea” participării cu succes a elevilor de la C.T. „Mihai Viteazul” la Târgul firmelor de exercițiu de la Bratislava. ( Ov. D.)

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 22:33:16 Ora de vară a Europei de Est