Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Mihaela a fost invitată la Cluj ca reprezentant al Italiei

O (re)întâlnire proverbială, după opt ani!

Mihaela a fost invitată la Cluj ca reprezentant al Italiei

Miha a (re)apărut în această seară ca un meteorit, dar ne bucură enorm pentru că a rămas același diamant prețios!

Mihaela Caba, pe numele său real și originar, este orădeancă, pur sânge de pe Crișul (cel) Repede, iar de opt ani locuiește la Roma, oraș în care în tot acest răstimp a studiat și încă studiază Științele Comunicării Sociale la Universitatea Pontificală Saleziană.
Zilele trecute a participat la un congres internațional care a avut loc la Cluj-Napoca, într-o calitate inedită, ca reprezentant al Italiei.
-Mihaela, ce a însemnat pentru tine această nouă postură în care te-ai arătat la Cluj-Napoca?
-În primul rând, am avut prilejul de a-l întâlni pe autorul a cărui paradigmă m-a inspirat în lucrarea mea de doctorat, cu tema ,,Transdisciplinaritatea, comunicarea pentru sănătate și ,,dr. Google'", Basarab Nicolescu, tot român, emigrat în Franța, de a întâlni peste 110 cercetători din toată lumea, adepți ai aceleiași gândiri transdisciplinare.
Totodată, viața e comică și plină de surprize! Am fost oficial ,,invitată" în propria mea țară pentru trei zile, o profeție... împlinită, o experiență unică și utilă. A fost un exercițiu util pentru a îmbunătăți realitatea în care ne mișcăm.
-În prezent, ești doctorandă în Italia, unde ai urmat tot ciclul academic. Ai vreo intenție să revii în patrie după cei opt ani petrecuți afară?
-Contrar așteptărilor, voi reveni definitiv acasă din toamnă, la încheierea doctoratului. De fapt ,,acasă" e acolo unde mă aflu împreună cu familia mea, oriunde ar fi acest loc. Însă împreună cu soțul meu, am optat să revenim în România, cel puțin pentru o perioadă. Nu este vorba de patriotismul din sânge, ci mai degrabă de optimismul din suflet. Acesta ne animă, alături de convingerea că putem dărui ceva mai mult locului unde am crescut, din ceea ce am acumulat în afara țării. Știu, e o nebunie, pentru că nu e sigur că ni se va oferi ocazia să facem aceasta, dar încă mai credem în noi.
-Mulți absolvenți români aleg să-și construiască un viitor în afara țării. Cum se vede România (în și) din diaspora?
-E de înțeles. Orice tânăr care termină un liceu sau o facultate, cu siguranță că, prin visul său de a deveni cineva, prin pasiunea sa, ar vrea să schimbe lumea. Dar, din păcate, elanul și curajul său nu-și găsesc de multe ori ecou pe meleagurile natale, unde, adesea, se promovează mai mult mediocritatea și mai puțin meritocrația. De aceea, ,,revoluționarii" aleg să plece. E ca și cum ai dori să cultivi o plantă, dar descoperi că terenul care îl ai la dispoziție este arid. Nu emigrează, e contextul care îi exilează tacit. Ai impresia că se dorește o țară fără elite... Se pare că intelectualii (de calibru) nu sunt o prezență agreabilă pentru o anumită aripă a ,,puterii" pe meleagurile mioritice. Nu generalizăm, totuși. Întotdeauna, excepțiile întăresc regula.
-Ești și mămică, de curând (felicitări!), cum întrevezi viitorul fiicei tale...?
-E greu de intuit. O văd mergând aici la școală, cel puțin până în clasa a VIII-a. Este un sistem pe care l-am parcurs cu multe satisfacții și noi, ca părinți. Eu am studiat la Școala ,,Dacia" și la C.N. ,,Emanuil Gojdu" și nu aș schimba nimic. Am fost pregătită peste media italienilor, mai ales în științele exacte. Probabil s-au schimbat multe și în școlile noastre, dar educația unui copil nu se atribuie exclusiv instituțiilor de învățământ, ci și familiei. Iar familia este, astăzi, în criză, în țesutul social actual...
Bine-ai revenit acasă, Miha!
Andrei Tudor

Trimite email
luni, 2 decembrie 2024, 13:00:43 Ora standard a Europei de Est