Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
23 martie 2021
1.*BREAKING
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie 2021 pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației. Sorin Cîmpeanu precizează că, practic, două săptămâni din vacanța de vară se mută în vacanța de primăvară.
„Finalul semestrului al II-lea se decalează două săptămâni. Vacanța de primăvară se prelungește cu două săptămâni. Se mută practic două săptămâni din vacanța de vară în vacanța de primăvară.
În loc să finalizăm semestrul al II-lea pe 18 iunie, se va încheia pe 2 iulie.
• elevii clasei a VIII-a care termină pe 25 iunie (în loc de 11 iunie),
• elevii clasei a XII-a care termină în 18 iunie (în loc de 4 iunie) și
• învățământul profesional și tehnic care termină pe 23 iulie (în loc de 9 iulie)
Dacă nu ar fi fost această variantă a prelungirii vacanței de primăvară cu două săptămâni și a mutării Evaluării Naționale pentru clasa a VIII-a după Bacalaureat, cu tot cu Admiterea la liceu, „ar fi fost destul de clară închiderea școlilor, inclusiv pentru derularea simulărilor”, a declarat ministrul Educației Sorin Cîmpeanu. Oficialul a dat exemplu că în București, școlile s-ar fi închis de mâine, dacă nu accepta această variantă.
Cîmpeanu a spus că dacă nu ar fi acceptat această modificare a structurii anului școlar, nu s-ar fi semnat modificarea ordinului comun de ministru, ordin pe care trebuia să îl semneze Vlad Voiculescu, ministrul Sănătății.

2.*OFICIAL
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare prin publicarea în Monitorul Oficial, marți seara.
Ordinul nou prevede că scenariul de funcționare al unei unități de învățământ se va actualiza săptămânal, cu referința în fiecare zi de vineri, în funcție de evoluția epidemiologică, cu excepția situației în care localitatea intră în carantină”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
5 februarie 2021
1.*BREAKING Calendarul de înscriere în clasa pregătitoare 2021 a fost pus în dezbatere: pe 15 martie încep înscrierile / Greșeală în metodologie, care spune că maximul este de 25 de elevi la clasă, deși legea prevede cel mult 22 elevi în învățământul primar
Ministerul Educației a pus, vineri, în dezbatere publică proiectul calendarului de înscriere a copiilor în învățământul primar, pentru anul școlar 2021-2022, precum și proiectul metodologiei de înscriere în învățământul primar pentru anul școlar viitor. Procedurile încep pe 10 martie, iar înscrierea începe pe 15 martie, cu evaluarea copiilor și emiterea recomandării de înscriere la școală. Proiectul de metodologie are o greșeală: stipulează că maximul de elevi la clasă este de 25 de elevi, deși legea educației prevede din august 2020 că sunt cel mult 22 elevi la clasă în învățământul primar.
Proiectul de metodologie prevede că înscrierea în clasa pregătitoare nu este condiționată de frecventarea grupei mari de grădiniță. Precizarea vine în contextul în care anul acesta școlar este primul în care grupa mare a devenit obligatorie, în România.
O noutate legată de obligativitatea grupei mari de grădiniță intervine, însă, atunci când este vorba despre înscrierea la clasa pregătitoare a copiilor care fac 6 ani după 1 septembrie 2021. Concret, vor fi evaluați psihosomatic doar copiii care împlinesc 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2021 inclusiv și care NU au frecventat grădinița sau care s-au întors din străinătate. Ceilalți, vor intra la școală pe baza unei recomandări primite de la grădiniță.
Ce spune metodologia: Părinții/ tutorii legal instituiți/ reprezentanții legali, ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani până la data de 31 august 2021 inclusiv, au obligația de a înscrie copiii în învățământul primar în clasa pregătitoare. Procesul de înscriere în învățământul primar nu este condiționat de frecventarea grupei mari a învățământului preșcolar. De asemenea, și părinții ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2021 inclusiv, pot să își înscrie copiii în învățământul primar, în clasa pregătitoare, dacă nivelul lor de dezvoltare este corespunzător.

2.*Redeschiderea unităților de învățământ este o ,,nebuloasă”, acuză Alianța studenților, care semnalează probleme birocratice și operaționale privind întoarcerea la școală / Măsurile propuse pentru studenți
Redeschiderea unităților de învățământ începând cu 8 februarie este descrisă de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (A.N.O.S.R.), într-un comunicat transmis alături de Consiliul Național al Elevilor (C.N.E.), drept o ,,nebuloasă” care, spun organizațiile, persistă și în condițiile ordinului publicat vineri de Ministerul Educației și Ministerul Sănătății.

Mihaela a fost invitată la Cluj ca reprezentant al Italiei

O (re)întâlnire proverbială, după opt ani!

Mihaela a fost invitată la Cluj ca reprezentant al Italiei

Miha a (re)apărut în această seară ca un meteorit, dar ne bucură enorm pentru că a rămas același diamant prețios!

Mihaela Caba, pe numele său real și originar, este orădeancă, pur sânge de pe Crișul (cel) Repede, iar de opt ani locuiește la Roma, oraș în care în tot acest răstimp a studiat și încă studiază Științele Comunicării Sociale la Universitatea Pontificală Saleziană.
Zilele trecute a participat la un congres internațional care a avut loc la Cluj-Napoca, într-o calitate inedită, ca reprezentant al Italiei.
-Mihaela, ce a însemnat pentru tine această nouă postură în care te-ai arătat la Cluj-Napoca?
-În primul rând, am avut prilejul de a-l întâlni pe autorul a cărui paradigmă m-a inspirat în lucrarea mea de doctorat, cu tema ,,Transdisciplinaritatea, comunicarea pentru sănătate și ,,dr. Google'", Basarab Nicolescu, tot român, emigrat în Franța, de a întâlni peste 110 cercetători din toată lumea, adepți ai aceleiași gândiri transdisciplinare.
Totodată, viața e comică și plină de surprize! Am fost oficial ,,invitată" în propria mea țară pentru trei zile, o profeție... împlinită, o experiență unică și utilă. A fost un exercițiu util pentru a îmbunătăți realitatea în care ne mișcăm.
-În prezent, ești doctorandă în Italia, unde ai urmat tot ciclul academic. Ai vreo intenție să revii în patrie după cei opt ani petrecuți afară?
-Contrar așteptărilor, voi reveni definitiv acasă din toamnă, la încheierea doctoratului. De fapt ,,acasă" e acolo unde mă aflu împreună cu familia mea, oriunde ar fi acest loc. Însă împreună cu soțul meu, am optat să revenim în România, cel puțin pentru o perioadă. Nu este vorba de patriotismul din sânge, ci mai degrabă de optimismul din suflet. Acesta ne animă, alături de convingerea că putem dărui ceva mai mult locului unde am crescut, din ceea ce am acumulat în afara țării. Știu, e o nebunie, pentru că nu e sigur că ni se va oferi ocazia să facem aceasta, dar încă mai credem în noi.
-Mulți absolvenți români aleg să-și construiască un viitor în afara țării. Cum se vede România (în și) din diaspora?
-E de înțeles. Orice tânăr care termină un liceu sau o facultate, cu siguranță că, prin visul său de a deveni cineva, prin pasiunea sa, ar vrea să schimbe lumea. Dar, din păcate, elanul și curajul său nu-și găsesc de multe ori ecou pe meleagurile natale, unde, adesea, se promovează mai mult mediocritatea și mai puțin meritocrația. De aceea, ,,revoluționarii" aleg să plece. E ca și cum ai dori să cultivi o plantă, dar descoperi că terenul care îl ai la dispoziție este arid. Nu emigrează, e contextul care îi exilează tacit. Ai impresia că se dorește o țară fără elite... Se pare că intelectualii (de calibru) nu sunt o prezență agreabilă pentru o anumită aripă a ,,puterii" pe meleagurile mioritice. Nu generalizăm, totuși. Întotdeauna, excepțiile întăresc regula.
-Ești și mămică, de curând (felicitări!), cum întrevezi viitorul fiicei tale...?
-E greu de intuit. O văd mergând aici la școală, cel puțin până în clasa a VIII-a. Este un sistem pe care l-am parcurs cu multe satisfacții și noi, ca părinți. Eu am studiat la Școala ,,Dacia" și la C.N. ,,Emanuil Gojdu" și nu aș schimba nimic. Am fost pregătită peste media italienilor, mai ales în științele exacte. Probabil s-au schimbat multe și în școlile noastre, dar educația unui copil nu se atribuie exclusiv instituțiilor de învățământ, ci și familiei. Iar familia este, astăzi, în criză, în țesutul social actual...
Bine-ai revenit acasă, Miha!
Andrei Tudor

Trimite email

marţi, 20 aprilie 2021