Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Școala altfel - „Să știi mai multe, să fii mai bun”

Amintiri de neuitat

Școala altfel - „Să știi mai multe, să fii mai bun”

Sub egida Programului Școala Altfel „Să știi mai multe, să fii mai bun", preșcolarii grupei mici A și grupei mijlocii A, de la Grădinița Nr. 52 din Oradea, împreună cu educatoarele prof. Ardelean Liana, Nan Maria, Druță Valeria și Micu Camelia, au desfășurat o serie de activități educative extrașcolare și extracurriculare, care au constituit maniera ideală pentru petrecerea timpului în alte contexte decât cele obișnuite.

Aspectul educativ a primit o nouă formă care a permis cunoașterea prin descoperire și experimentare, cu alte cuvinte putem spune că preșcolarii participanți s-au bucurat în unanimitate de această săptămână, având prilejul de a consolida relația copil - educatoare.
În această săptămână, copiii s-au implicat activ în fiecare activitate desfășurată, fiind cuprinși de entuziasmul învățării prin descoperire. Fiecare zi a fost primită cu bucurie și privită ca și o aventură, reprezentând o experiență care ne-a oferit amintiri de neuitat.
În prima zi am pornit la plimbare doi câte doi, familiarizându-ne cu împrejurimile grădiniței până la primul magazin de unde am cumpărat fructe, exersând formulele de politețe adecvate acestei situații. Ca niște clienți mulțumiți ne-am îndreptat spre grădinița noastră unde ne-a așteptat doamna asistentă să ne vorbească despre piramida alimentelor, despre hrana sănătoasă. Am luat hotărârea de a pregăti o salată de fructe, astfel am avut ocazia să aplicăm regulile de igienă despre care am discutat de nenumărate ori. Bineînțeles că unele fructe au părut irezistibile prin mirosul și culoarea îmbietoare și nu au mai ajuns în bolul comun. Hărnicia „fluturașilor" din grupa mică a fost demonstrată din nou prin salata multicoloră și suculentă preparată de mânuțele celor mici. Degustarea a fost o activitate comună, desfășurată într-o liniște deplină, oare de ce?
A doua zi am pornit alături de colegii noștri din grupa mijlocie A, într-o aventură unde învățarea s-a realizat prin descoperire. Locul de desfășurare a fost stațiunea Băile-Felix din comuna Sânmartin, județul Bihor. Am identificat plantele din natură, cele din pădure și nuferii albi din lacul cu apă termală, pe care i-am recunoscut după florile și frunzele ce cresc la suprafața apei. Am observat comportamentul broaștelor țestoase silențioase care și-au dat întâlnire pe insulița din mijlocul lacului pentru a se bucura de razele solare ivite de după nori, parcă special pentru noi. Peștii exotici de diferite dimensiuni înotau cu o repeziciune care ne-a provocat la o întrecere desfășurată pe malul lacului. Ploaia călduță care nu s-a lăsat mult așteptată ne-a intermediat întâlnirea cu micile viețuitoare, de obicei retrase, ascunse în tufișuri, pe arbori, astfel au venit să ne salute melcii cărora le-am cântat cu mare drag. A fost o zi petrecută în natură cu mult joc și voie bună, unde am desfășurat diverse jocuri în aer liber. Scopul acestor activități au fost conștientizarea importanței naturii prin manifestarea interesului în activitățile de ocrotire a mediului, precum și promovarea regulilor de protejare și respectare a naturii.
În următoarea zi, în aceeași formație ne-am deplasat cu mijloacele de transport în comun la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai" unde am fost primiți cu mare căldură și deschidere. După familiarizarea cu biblioteca, cu cărțile de la Secția de copii și tineret și Ludoteca atât de primitoare, am avut deosebita plăcere să ascultăm minunata poveste a Fraților Grimm, „Cenușăreasa" în cadrul proiectului educativ „Prietenie ... pe o ... sfoară". Prezentarea PowerPoint despre aspecte legate de viață, copilăria și cele mai îndrăgite povești ale Fraților Grimm ne-a îmbogățit universul cunoașterii. Fișele cu imagini sugestive din povestea audiată, primite cu această ocazie au fost colorate de copii urmând ca acestea să fie înșirate pe o sfoară în holul secției. Cu siguranță activitatea va duce la deschiderea orizontului către lectură în vederea punerii în valoare a imaginației, artisticului și creativității copiilor.
Ultima activitate a constat în vizionarea piesei de teatru „Scufița Roșie și lupul cel bun", având o interpretare interactivă care a oferit posibilitatea micilor preșcolari de a fi chiar ei protagoniști în diferite momente pe parcursul acestei piese, astfel contribuind la formarea unor deprinderi specifice teatrale.
Cu sufletul împlinit pot spune că acţiunile valorificate în cadrul programului Să ştii mai multe, să fii mai bun! şi-au realizat cu succes obiectivele propuse, prin jocuri interactive, ateliere de lucru, vizite, vizionare spectacol de teatru, prezentări PPT, activități gospodărești. Mărturie stau pozele realizate în cadrul acestui program, impresiile copiilor despre activitățile din această săptămână, precum și feed-back-ul primit din partea părinților.
Prof. Ardelean Aurelia Liana
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Școala altfel - „Să știi mai multe, să fii mai bun”.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 03:56:29 Ora de vară a Europei de Est