Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Cartea tactilă pentru învățământul special

Rezultat al unui proiect internațional

Cartea tactilă pentru învățământul special

Miercuri, 13 iunie 2018, a avut loc Conferința finală de diseminare şi exploatare a rezultatelor Parteneriatului Strategic Erasmus+ Thinking Globally, Learning Together, găzduită de sala de conferinţe a Hotelului Maxim Oradea.

În deschidere, coordonatorul proiectului, prof. Ramona Vesa, a adus mulțumiri participanților, printre care inspector Alina Vese (Inspectorarul Şcolar Judeţean Bihor), profesor decan Karla Barth și profesor Marcu Vasile (Universitatea din Oradea), inspector Elena Sferlea (Consiliul Judeţean Bihor), Teodora Pantazi, directoarea CSEI Nr. 1 Oradea, Delia Iova, director al Liceului Teoretic ,,Lucian Blaga", cu toții apreciind iniţiativa coordonatoarei proiectului, munca şi rezultatele obţinute în urma acestui proiect, reprezentanţii DGASPC Bihor, ai CJRAE Bihor, respectiv directorii de învăţământ special și din cadrul învăţământului de masă.
Prof. Ramona Vesa a prezentat aspecte din Parteneriatul Strategic Erasmus+ Thinking Globally, Learning Together, derulat în perioada 2015-2018, de CSEI Cristal, împreună cu partenerii din străinătate, Marea Britanie Spania, Turcia, Bulgaria, Polonia și Belgia. Metodele noi și inovatoare învățate în cadrul proiectului au fost diseminate și implementate la nivel local, un produs final rezultat în urma proiectului fiind cartea tactilă Thinking Globally, Learning Together creată după un prototip realizat în comun cu partenerii prezenți la activitatea de predare-învățare/formare găzduită de CSEI Cristal Oradea. O altă realizare în cadrul proiectului este reprezentată de aplicarea tehnicilor de înot senzorial însușite în cadrul activității de formare din Anglia, activitate -pilot în iunie 2017 continuată cu activități bilunare pe parcursul anului școlar 2017/2018 (în parteneriat cu studenți ai Universității din Oradea, specializarea kinetoterapie).
Copiii grupei mici, Prichindeii Soarelui, au prezentat un scurt program artistic de dans, iar grupul vocal Spiriduşii Verii a interpretat cântece în limba română, franceză şi engleză. Tot în cadrul programului artistic, a avut loc un mini concert de flaut oferit de partenerii de la Liceul  de Arte Oradea.
În încheiere, participanții au formulat concluzii, iar conferinţa s-a încheiat cu o expoziţie de poze, prezentând rezultatele intelectuale şi produse ale activităţilor din cadrul proiectului, ca formă de evaluare finală. (P.B.)

Trimite email
marți, 19 martie 2024, 08:43:37 Ora standard a Europei de Est