Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cartea tactilă pentru învățământul special

Rezultat al unui proiect internațional

Cartea tactilă pentru învățământul special

Miercuri, 13 iunie 2018, a avut loc Conferința finală de diseminare şi exploatare a rezultatelor Parteneriatului Strategic Erasmus+ Thinking Globally, Learning Together, găzduită de sala de conferinţe a Hotelului Maxim Oradea.

În deschidere, coordonatorul proiectului, prof. Ramona Vesa, a adus mulțumiri participanților, printre care inspector Alina Vese (Inspectorarul Şcolar Judeţean Bihor), profesor decan Karla Barth și profesor Marcu Vasile (Universitatea din Oradea), inspector Elena Sferlea (Consiliul Judeţean Bihor), Teodora Pantazi, directoarea CSEI Nr. 1 Oradea, Delia Iova, director al Liceului Teoretic ,,Lucian Blaga", cu toții apreciind iniţiativa coordonatoarei proiectului, munca şi rezultatele obţinute în urma acestui proiect, reprezentanţii DGASPC Bihor, ai CJRAE Bihor, respectiv directorii de învăţământ special și din cadrul învăţământului de masă.
Prof. Ramona Vesa a prezentat aspecte din Parteneriatul Strategic Erasmus+ Thinking Globally, Learning Together, derulat în perioada 2015-2018, de CSEI Cristal, împreună cu partenerii din străinătate, Marea Britanie Spania, Turcia, Bulgaria, Polonia și Belgia. Metodele noi și inovatoare învățate în cadrul proiectului au fost diseminate și implementate la nivel local, un produs final rezultat în urma proiectului fiind cartea tactilă Thinking Globally, Learning Together creată după un prototip realizat în comun cu partenerii prezenți la activitatea de predare-învățare/formare găzduită de CSEI Cristal Oradea. O altă realizare în cadrul proiectului este reprezentată de aplicarea tehnicilor de înot senzorial însușite în cadrul activității de formare din Anglia, activitate -pilot în iunie 2017 continuată cu activități bilunare pe parcursul anului școlar 2017/2018 (în parteneriat cu studenți ai Universității din Oradea, specializarea kinetoterapie).
Copiii grupei mici, Prichindeii Soarelui, au prezentat un scurt program artistic de dans, iar grupul vocal Spiriduşii Verii a interpretat cântece în limba română, franceză şi engleză. Tot în cadrul programului artistic, a avut loc un mini concert de flaut oferit de partenerii de la Liceul  de Arte Oradea.
În încheiere, participanții au formulat concluzii, iar conferinţa s-a încheiat cu o expoziţie de poze, prezentând rezultatele intelectuale şi produse ale activităţilor din cadrul proiectului, ca formă de evaluare finală. (P.B.)

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 05:20:46 Ora de vară a Europei de Est