Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Campania de combatere a violenței împotriva persoanelor vârstnice

Persoanele vârstnice (pensionarii) nu au pretenţii prea mari,

Campania de combatere a violenței împotriva persoanelor vârstnice

Ziua mondială de conştientizare a abuzului faţă de vârstnici este marcată anual la data de 15 Iunie.

Instituită de Adunarea Generală a Organizaţiei Naţiunilor Unite, prin rezoluţia din 19 decembrie 2011, această zi reprezintă un bun prilej de manifestare în mod deschis împotriva oricăror forme de abuz sau de suferinţă provocate persoanelor vârstnice.
Violenţa împotriva persoanelor vârstnice cuprinde o serie foarte larga de atitudini necorespunzătoare care se manifesta sub forme foarte variate de abuz de la cele fizice, la cele psihologice sau emoţionale, sexuale sau financiare survenite  ca urmare a neglijenţei intenţionate, ocazionale sau permanente
Abuzul faţă de vârstnici a fost considerat un subiect tabu, fiind subestimat şi ignorat de societate, un număr mare de cazuri rămânând neînregistrate. Aceasta reprezintă, însă, o problemă socială globală, care afectează în ţara noastră sănătatea şi drepturile persoanelor vârstnice cu consecinţe evidente, uneori foarte grave. Demersurile pentru definirea, depistarea şi abordarea acestor probleme a fost unul din obiectivele proiectului „Cetăţeni activi la puterea a treia" prin membrii alesi în Parlamentului Seniorilor din România, pentru fiecare zonă a țării. 
În cadrul comisiilor: Comisia pentru drepturile omului, culte și minorități naţionale, a Comisiei pentru sănătate, precum și a Comisiei pentru muncă și protecţie socială, membrii Parlamentului Seniorilor au prezentat  în repetate rânduri problemele cu care se confruntă persoanele vârstnice.
Cu sprijinul Comisiei pentru drepturile omului, culte si minorități naţionale la propunerea membrilor Parlamentului Seniorilor s-a înființat o subcomisie specială pentru problemele persoanelor vârstnice, pentru prezentarea și soluţionarea, în măsura posibilităților, a problemelor vârstnicilor.
Atât din perspectivă socială cât şi medicală, situaţia identificată a vârstnicilor trebuie să fie gestionată corespunzător, pentru a diminua abuzurile comise asupra vârstnicilor. În acest sens membrii Parlamentului Seniorilor au solicitat de urgentă completarea prevederilor legislative existente în Legea  271/2003 privind protecția socială a persoanelor vârstnice împotriva abuzurilor și înăsprirea sancțiunilor în acest sens faţă de persoanele care comit asemenea fapte. De asemenea un punct important de discuţie în comisii a fost  ca Legislaţia aferentă  persoanelor vârstnice să fie cuprinsă în Carta drepturilor persoanelor vârstnice.
Prin constituirea acesteia, se fundamentează drepturile, se asigură informarea şi respectarea unitară și cuprinzătoare a tuturor drepturilor din domeniu, pentru a oferi persoanelor vârstnice un statut de siguranţă, încredere în susţinerea statului și bucuria unei vieţi liniştite.
Membrii Parlamentului Seniorilor au considerat necesară adoptarea unei legislaţii de înființare a Centrelor și adăposturilor pentru persoanelor vârstnice în oraşele reşedinţă de judeţ în cazurile de violenţă împotriva acestora. Exploatarea financiară ca formă de abuz se poate manifesta sub mai multe forme precum: furtul, înşelătoria, folosirea abuzivă a bunurilor ce aparţin persoanelor vârstnice prin obţinerea de împuterniciri, dar şi îngrădirea accesului la propriile fonduri băneşti sau alungarea din locuinţe sau refuzul de a acorda moştenirea cuvenită văduvelor. Pe plan  local  organizăm în centrele sociale multifuncționale pentru persoanele vârstnice, împreună cu Direcția Social Comunitară Oradea și Inspectoratul de Poliție Judeţean Bihor, întâlniri cu persoanele vârstnice pentru a le conştientiza de pericolele abuzului, dar si pentru a le oferi modalităţi de prevenire și metode de combatere a violentei care este îndreptată ocazional sau premeditat împotriva lor. Aceste evenimente sunt programate a se derula,  în organizaţiile persoanelor vârstnice din Asociația Pensionarilor Maghiari din Partium, în Forumul Democrat German și cu membrii  vârstnici din unele partide politice. Protejarea persoanelor vârstnice va fi o temă de actualitate și pentru membrii organizaţiilor de tineret și pentru elevii unităţilor de învăţământ liceal și universitar. În comuna Batăr, satul Tăut, participantele la cursul denumit generic „Dăruieşte ajutor pentru un zâmbet de mulţumire" au în componenţa modului de pregătire şi informaţii privind sprijinul pe care trebuie să-l ofere asistatului pentru a preveni și combatere abuzurile împotriva persoanei vârstnice. În general, persoanele vârstnice, pensionarii, nu au pretenţii prea mari, ceea ce se vrea este: un strop de recunoştinţă, dragoste și preţuire şi un cadru legislativ care să apere demnitatea și viața tuturor celor care au acumulat un număr mare de ani.
Miorița Săteanu,
cetățean de onoare al Municipiului Oradea,
membru în Parlamentul Seniorilor din România

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 12:26:10 Ora de vară a Europei de Est