Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
17 ianuarie 2021
1.*Cum se va face testarea pentru depistarea cazurilor de Covid-19 în școli
.....
Secretarul de stat în Ministerul Sănătății, Andreea Moldovan, a oferit o serie de explicaţii pentru ProTV, privind procedura de testare în şcoli, scrie G4Media.ro.
Autoritățile iau în calcul deschiderea școlilor în 8 februarie și au anunțat o serie de măsuri, astfel ca revenirea copiilor în bănci să nu devină un risc pentru sănătatea lor. Dacă un elev dintr-o clasă este depistat pozitiv, atunci toți colegii săi vor fi testați, a anunțat ministrul Sănătății. Iar dascălii și personalul din școli sunt incluși în etapa a doua a campaniei de vaccinare anti Covid-19.

2.* Concursul pentru inspectori școlari generali și generali adjuncți va avea loc în primăvara aceasta, anunță ministrul Educației, iar cel pentru directori de școli, în vară. „Varianta de concurs din Legea lui Daniel Funeriu era mult mai bună decât ce avem astăzi”.

3.* Toate școlile trebuie să-și creeze conturi pe platforma de vaccinare, ca să-i înscrie și programeze pe profesori și pe ceilalți angajați, potrivit unei adrese către unitățile de învățământ și inspectoratele școlare, semnată de ministrul Educației, obținută de Edupedu.ro
„Fiecare unitate de învățământ va desemna o persoană responsabilă cu înregistrarea unității de învățământ preuniversitar pe platforma alocată campaniei de vaccinare, centralizarea datelor de identitate și programarea la vaccinare a personalului angajat în respectiva unitate. Informațiile cu privire la acțiunea de vaccinare pot fi trebuie să fie accesate pe linkul https://vaccinare-covid.gov.ro/platforma-programare/”, se arată în documentul citat.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
30 decembrie
1.* Școlile trebuie să identifice și să raporteze numărul elevilor în situații de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I. Cîmpeanu: Vom stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar
.....
Ministerul Educației va dispune către toate unitățile de învățământ, prin intermediul inspectoratelor școlare, identificarea și raportarea până la 11 ianuarie 2021, a numărului elevilor aflați în situație de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I, se arată într-un comunicat de presă semnat personal de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
Astfel, se va stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar cauzat de dificultățile derulării procesului de învățământ în sistem online, a comunicat ministrul.

2.* Sondaj Salvați Copiii: 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală în ianuarie 2021, în condițiile în care 47% dintre elevi nu dețin toate resursele ca să învețe on-line
…..
Organizația Salvați Copiii România solicită deschiderea școlilor în luna ianuarie 2021, printr-un apel publicat pe pagina de Facebook. 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală…

3.* Școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, pandemia a limitat progresul școlar al acestora – raport O.F.S.T.E.D.
…..
Izolarea repetată din cauza pandemiei de coronavirus a limitat progresul elevului, impactul primei stări de urgență se resimte și acum, iar școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, se arată într-un raport al inspectoratului școlar britanic O.F.S.T.E.D. (The Office for Standards in Education, Children’s Services and Skills).

Răsare ştiinţa...

Activităţi practice fascinante la Școala Gimnazială ,,Szacsvay Imre” din Oradea

Răsare ştiinţa...

Pasionaţi de ştiinţe, elevii claselor 4-8 de la Școala Gimnazială ,,Szacsvay Imre" din Oradea au desfăşurat activităţi practice fascinante, care le-au oferit ocazia să cunoască mai aprofundat tainele acesteia.

Proiectul Geosera coordonat la nivel şcolar de doamnele profesoare Tăut Eliza (profesoară de geografie) şi Kincs Grete (profesoară de biologie) a fost finanţat prin ,,Fondul Științescu" cu sprijinul Romanian American Foundation, susținut de Federația Fundațiilor Comunitare din România, implementat la nivel local de Fundaţia Comunitară Oradea, cu sprijinul companiilor locale: Vernicolor, ADLO, Decitex RO, UniCredit Bank, Fundația Elena Neagu, Faist Mekatronic, Raiffeisen Bank, Sykes România, Nidec, Qubiz, Grădina Pădurii, Plexus.
Planul proiectului a avut la bază amenajarea spaţiului verde al şcolii, pentru a deservi un mijloc de cunoaştere / cercetare interdisciplinară a fenomenelor naturii, prin activităţi practice de geografie-biologie.
Ideea înfiinţării unui laborator verde a avut la bază necesitatea reintroducerii în practica pedagogică a experimentării / cercetării, întrucât aceste spaţii s-au restrâns din ce în ce mai mult în ultimele secole, activitatea practică fiind redusă în cadrul orelor de biologie/geografie la simple demonstraţii, ca de exemplu cum germinează un bob de fasole sau recunoaşterea formelor de relief de pe hartă.
Aşadar, în noile condiţii oferite de acest proiect, elevii socializează mai mult, lucrează în echipă, colaborarea profesor - elev devine mai eficientă, se formează aptitudini practice, se dezvoltă interesul pentru cunoaşterea ştiinţifică, se creează un nou stil de viaţă, în care principalul argument este respectul faţă de natură şi faţă de muncă.
Pe lângă aprofundarea cunoştinţelor despre natură,  s-a urmărit practicarea agriculturii  prin tendinţe ecologice ca: utilizarea compostului ca îngrăşământ natural, utilizarea apei de ploaie şi a luminii naturale, elementele de structură a grădinii au fost fabricate din materiale naturale, reciclabile; de asemenea s-a urmărit promovarea alimentaţiei sănătoase (plante bio) prin cultivarea plantelor medicinale, condimentare, alimentare, cunoscând beneficiile lor asupra organismului.
Paşii proiectului au fost: întocmirea schiţei spaţiului, promovarea proiectului în rândul elevilor, strângerea de fonduri din diverse activităţi, achiziţionarea materialelor biologice şi geografice, amenajarea grădinii şi realizarea activităţilor practice.
Elevilor li s-au atribuit diverse responsabilităţi, pe care le-au primit cu mult interes, fiind captivaţi de nişte tehnici, pe care chiar o pot utiliza în viaţa de zi cu zi. Sarcinile s-au împărţit în primul rând şefilor de echipă, selectaţi pe baza intereselor şi rezultatelor obţinute în cadrul concursurilor şi proiectelor ştiinţifice derulate în anii precedenţi. Apoi s-au format grupuri de interese, adică s-au angajat clase de elevi care au fost conduşi de curiozitatea: de cum germinează diverse seminţe, cum cresc şi cum se îngrijesc în grădină; alte clase au participat în colaborare cu părinţii lor la fabricarea lăzilor de compostare; clasele a VI-a au amenajat grădina şcolii cu suporturi pentru  alveole cu răsad şi flori; clasele a VII-a au participat în ateliere de germinat seminţe în vederea preparării salatelor de fructe, legume şi coctailuri; unii dintre elevi au evidenţiat aspectele fiziologice ale plantelor, ca de exemplu desfăşurarea fotosintezei şi a respirației, înmulţirea prin butaşi, polenizarea artificială, iar utilizând microscopul digital şi miniproiectorul finanţat prin Fonduri Știinţescu, s-au putut observa structurile organelor plantelor.
S-au mai prezentat bune practici, ca de exemplu cum se pot obţine garoafe şi trandafiri în culorile curcubeului,sau cum se pot reînvia trandafiri în grădină din nişte tulpini ofilite şi s-au împărţit idei de cadou pentru cei dragi, ca de exemplu buchete din fructe create din kiwi, căpșuni, cireşe, banane, pepene; elevii claselor a VIII-a au fost fascinaţi de altoirea cactuşilor, de confecţionarea buzduganului din lavandă şi de recoltarea acesteia.
În luna iunie, toate aceste activităţi biologice cu rezultatele obţinute au fost  prezentate sub forma unui simpozion ştiinţific cu masă rotundă, prin participarea şefilor de echipă şi a fost finalizată cu premiere şi cu un moment artistic intitulat ,,Povestea pădurii", interpretat de elevii claselor a VI-a.
În cadrul activităţilor de geografie s-au  prezentat aparatele de măsurare a elementelor climatice. S-a amplasat lângă grădină şi s-a făcut cunoscut cocoşul de vânt şi căsuţa meteorologică, iar membrilor echipei de mini-meteorologi s-a organizat un curs de formare la Debrecen la Centrul Știintific Agora şi o excursie tematică de colecționare a rocilor reprezentative a mediului înconjurător.
S-au efectuat de asemenea simulări ale  diferitelor procese și fenomene geografice în direcția însușirii mai ușoare a noțiunilor specifice disciplinei. Prin monitorizarea zilnică a temperaturii aerului, umidității, vitezei și direcției vântului, s-a efectuat un  studiu asupra condiţiilor de mediu, care va oferi material suport spre demonstrarea procesului de încălzire globală sesizată în ultimii ani și atragerea semnalului de alarmă pentru reducerea poluării în mediul urban și restabilirea atitudinii responsabile față de mediu;
Proiectul a încurajat pasiunea elevilor prin propria implicare şi din motivul aspectului inovativ. A uşurat înţelegerea aprofundată din diverse perspective a fenomenelor mediului înconjurător şi a dezvoltat abilităţi practice creative, abilităţi de documentare şi de comunicare.
În decursul celor șase luni, în proiect au fost implicaţi 200 de elevi. Datorită ambiţiei, a setei de cunoaştere şi a muncii lor, şcoala noastră se bucură acum de noi experienţe, de noi instrumente, de noi parteneriate şi nu în ultimul rând de o grădină ecologică pentru studiu şi relaxare!
Știinţa  ne incită,
Fondul Știinţescu ne îndrumă!
Colectivul se implică,
De la mic la mare împreună,
am făcut şi acum o treabă bună.
 
În natură tot ce mişcă,
Se observă, se măsoară.
Echipamente noi ne ajută
prin invenţii şi cercetare
Să obţinem rezultate cât mai clare.
 
Suntem mândri şi voioşi
Noi, echipa de grădinari şi meteorologi.
Prin proiectul Geosera
De e iarnă, de e vară
Promovăm Practica, Știinţa şi Școala.
Kincs Grete,
profesor de biologie
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Răsare ştiinţa...

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

marţi, 19 ianuarie 2021