Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 mai 2021
Ministrul Sorin Cîmpeanu: Sunt universități care se gândesc ca din toamnă să impună anumite condiții: Purtarea de combinezoane de către studenții nevaccinați. Susțin această variantă
Studenții nevaccinați ar putea fi obligați să se prezinte purtând combinezon dacă vor să participe fizic la ore din toamnă, pe când cei vaccinați vor putea să se deplaseze fără astfel de măsuri, iau în calcul unele universități din România, a declarat astăzi ministrul Educației Sorin Cîmpeanu în cadrul unui interviu de la Hotnews.ro. De asemenea, ministrul a adăugat că ar putea exista o prioritizare a studenților vaccinați la cazarea în cămine.
„Sunt unul dintre cei care susțin importanța prezenței fizice pentru derularea stagiilor de practică și activităților directe. Pentru asta, sunt universități care se gândesc ca din toamnă să nu facă rabat de la prezența fizică în cadrul orelor de laborator/lucrări practice și să impună o serie de condiții, spre exemplu participarea studenților vaccinați la aceste ore de laborator și lucrări practice, fără a fi îngrădit participarea studenților care nu sunt vaccinați. Studenții care nu se vor fi vaccinat în toamnă ar putea să aibă la dispoziție, spre exemplu, combinezoane de protecție pe care să le poarte pe tot parcursul programului didactic. Sunt câteva universități și eu personal susțin această variantă”, a declarat Cîmpeanu.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
23 martie 2021
1.*BREAKING
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie 2021 pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației. Sorin Cîmpeanu precizează că, practic, două săptămâni din vacanța de vară se mută în vacanța de primăvară.
„Finalul semestrului al II-lea se decalează două săptămâni. Vacanța de primăvară se prelungește cu două săptămâni. Se mută practic două săptămâni din vacanța de vară în vacanța de primăvară.
În loc să finalizăm semestrul al II-lea pe 18 iunie, se va încheia pe 2 iulie.
• elevii clasei a VIII-a care termină pe 25 iunie (în loc de 11 iunie),
• elevii clasei a XII-a care termină în 18 iunie (în loc de 4 iunie) și
• învățământul profesional și tehnic care termină pe 23 iulie (în loc de 9 iulie)
Dacă nu ar fi fost această variantă a prelungirii vacanței de primăvară cu două săptămâni și a mutării Evaluării Naționale pentru clasa a VIII-a după Bacalaureat, cu tot cu Admiterea la liceu, „ar fi fost destul de clară închiderea școlilor, inclusiv pentru derularea simulărilor”, a declarat ministrul Educației Sorin Cîmpeanu. Oficialul a dat exemplu că în București, școlile s-ar fi închis de mâine, dacă nu accepta această variantă.
Cîmpeanu a spus că dacă nu ar fi acceptat această modificare a structurii anului școlar, nu s-ar fi semnat modificarea ordinului comun de ministru, ordin pe care trebuia să îl semneze Vlad Voiculescu, ministrul Sănătății.

2.*OFICIAL
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare prin publicarea în Monitorul Oficial, marți seara.
Ordinul nou prevede că scenariul de funcționare al unei unități de învățământ se va actualiza săptămânal, cu referința în fiecare zi de vineri, în funcție de evoluția epidemiologică, cu excepția situației în care localitatea intră în carantină”.

Răsare ştiinţa...

Activităţi practice fascinante la Școala Gimnazială ,,Szacsvay Imre” din Oradea

Răsare ştiinţa...

Pasionaţi de ştiinţe, elevii claselor 4-8 de la Școala Gimnazială ,,Szacsvay Imre" din Oradea au desfăşurat activităţi practice fascinante, care le-au oferit ocazia să cunoască mai aprofundat tainele acesteia.

Proiectul Geosera coordonat la nivel şcolar de doamnele profesoare Tăut Eliza (profesoară de geografie) şi Kincs Grete (profesoară de biologie) a fost finanţat prin ,,Fondul Științescu" cu sprijinul Romanian American Foundation, susținut de Federația Fundațiilor Comunitare din România, implementat la nivel local de Fundaţia Comunitară Oradea, cu sprijinul companiilor locale: Vernicolor, ADLO, Decitex RO, UniCredit Bank, Fundația Elena Neagu, Faist Mekatronic, Raiffeisen Bank, Sykes România, Nidec, Qubiz, Grădina Pădurii, Plexus.
Planul proiectului a avut la bază amenajarea spaţiului verde al şcolii, pentru a deservi un mijloc de cunoaştere / cercetare interdisciplinară a fenomenelor naturii, prin activităţi practice de geografie-biologie.
Ideea înfiinţării unui laborator verde a avut la bază necesitatea reintroducerii în practica pedagogică a experimentării / cercetării, întrucât aceste spaţii s-au restrâns din ce în ce mai mult în ultimele secole, activitatea practică fiind redusă în cadrul orelor de biologie/geografie la simple demonstraţii, ca de exemplu cum germinează un bob de fasole sau recunoaşterea formelor de relief de pe hartă.
Aşadar, în noile condiţii oferite de acest proiect, elevii socializează mai mult, lucrează în echipă, colaborarea profesor - elev devine mai eficientă, se formează aptitudini practice, se dezvoltă interesul pentru cunoaşterea ştiinţifică, se creează un nou stil de viaţă, în care principalul argument este respectul faţă de natură şi faţă de muncă.
Pe lângă aprofundarea cunoştinţelor despre natură,  s-a urmărit practicarea agriculturii  prin tendinţe ecologice ca: utilizarea compostului ca îngrăşământ natural, utilizarea apei de ploaie şi a luminii naturale, elementele de structură a grădinii au fost fabricate din materiale naturale, reciclabile; de asemenea s-a urmărit promovarea alimentaţiei sănătoase (plante bio) prin cultivarea plantelor medicinale, condimentare, alimentare, cunoscând beneficiile lor asupra organismului.
Paşii proiectului au fost: întocmirea schiţei spaţiului, promovarea proiectului în rândul elevilor, strângerea de fonduri din diverse activităţi, achiziţionarea materialelor biologice şi geografice, amenajarea grădinii şi realizarea activităţilor practice.
Elevilor li s-au atribuit diverse responsabilităţi, pe care le-au primit cu mult interes, fiind captivaţi de nişte tehnici, pe care chiar o pot utiliza în viaţa de zi cu zi. Sarcinile s-au împărţit în primul rând şefilor de echipă, selectaţi pe baza intereselor şi rezultatelor obţinute în cadrul concursurilor şi proiectelor ştiinţifice derulate în anii precedenţi. Apoi s-au format grupuri de interese, adică s-au angajat clase de elevi care au fost conduşi de curiozitatea: de cum germinează diverse seminţe, cum cresc şi cum se îngrijesc în grădină; alte clase au participat în colaborare cu părinţii lor la fabricarea lăzilor de compostare; clasele a VI-a au amenajat grădina şcolii cu suporturi pentru  alveole cu răsad şi flori; clasele a VII-a au participat în ateliere de germinat seminţe în vederea preparării salatelor de fructe, legume şi coctailuri; unii dintre elevi au evidenţiat aspectele fiziologice ale plantelor, ca de exemplu desfăşurarea fotosintezei şi a respirației, înmulţirea prin butaşi, polenizarea artificială, iar utilizând microscopul digital şi miniproiectorul finanţat prin Fonduri Știinţescu, s-au putut observa structurile organelor plantelor.
S-au mai prezentat bune practici, ca de exemplu cum se pot obţine garoafe şi trandafiri în culorile curcubeului,sau cum se pot reînvia trandafiri în grădină din nişte tulpini ofilite şi s-au împărţit idei de cadou pentru cei dragi, ca de exemplu buchete din fructe create din kiwi, căpșuni, cireşe, banane, pepene; elevii claselor a VIII-a au fost fascinaţi de altoirea cactuşilor, de confecţionarea buzduganului din lavandă şi de recoltarea acesteia.
În luna iunie, toate aceste activităţi biologice cu rezultatele obţinute au fost  prezentate sub forma unui simpozion ştiinţific cu masă rotundă, prin participarea şefilor de echipă şi a fost finalizată cu premiere şi cu un moment artistic intitulat ,,Povestea pădurii", interpretat de elevii claselor a VI-a.
În cadrul activităţilor de geografie s-au  prezentat aparatele de măsurare a elementelor climatice. S-a amplasat lângă grădină şi s-a făcut cunoscut cocoşul de vânt şi căsuţa meteorologică, iar membrilor echipei de mini-meteorologi s-a organizat un curs de formare la Debrecen la Centrul Știintific Agora şi o excursie tematică de colecționare a rocilor reprezentative a mediului înconjurător.
S-au efectuat de asemenea simulări ale  diferitelor procese și fenomene geografice în direcția însușirii mai ușoare a noțiunilor specifice disciplinei. Prin monitorizarea zilnică a temperaturii aerului, umidității, vitezei și direcției vântului, s-a efectuat un  studiu asupra condiţiilor de mediu, care va oferi material suport spre demonstrarea procesului de încălzire globală sesizată în ultimii ani și atragerea semnalului de alarmă pentru reducerea poluării în mediul urban și restabilirea atitudinii responsabile față de mediu;
Proiectul a încurajat pasiunea elevilor prin propria implicare şi din motivul aspectului inovativ. A uşurat înţelegerea aprofundată din diverse perspective a fenomenelor mediului înconjurător şi a dezvoltat abilităţi practice creative, abilităţi de documentare şi de comunicare.
În decursul celor șase luni, în proiect au fost implicaţi 200 de elevi. Datorită ambiţiei, a setei de cunoaştere şi a muncii lor, şcoala noastră se bucură acum de noi experienţe, de noi instrumente, de noi parteneriate şi nu în ultimul rând de o grădină ecologică pentru studiu şi relaxare!
Știinţa  ne incită,
Fondul Știinţescu ne îndrumă!
Colectivul se implică,
De la mic la mare împreună,
am făcut şi acum o treabă bună.
 
În natură tot ce mişcă,
Se observă, se măsoară.
Echipamente noi ne ajută
prin invenţii şi cercetare
Să obţinem rezultate cât mai clare.
 
Suntem mândri şi voioşi
Noi, echipa de grădinari şi meteorologi.
Prin proiectul Geosera
De e iarnă, de e vară
Promovăm Practica, Știinţa şi Școala.
Kincs Grete,
profesor de biologie
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Răsare ştiinţa...

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

miercuri, 16 iunie 2021