Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
25 oct. 2020
1.Numărul cazurilor de infectare la copii și tineri cu vârsta 0-19 ani înregistrate în ultimele 40 de zile, de la începutul școlii până acum, l-a depășit pe cel înregistrat de la începutul pandemiei până la 14 septembrie.
.....
Pe 23 octombrie 2020, vineri, a fost înregistrat un număr de 344 de cazuri de infectare cu Sars-CoV-2 la grupa de vârstă 0-19 ani, potrivit datelazi.ro. Astfel numărul cazurilor înregistrate de la începutul cursurilor în școli și a activităților în grădinițe, adică din data de 14 septembrie până acum, a depășit pentru prima dată pe cel al cazurilor înregistrate de la începutul pandemiei până la începutul anului școlar.
2. Modelul danez de învățământ, prin ochii unei profesoare din România. Cum e școala în Danemarca pe timp de pandemie. Prezență fizică la ore aproape pentru toată lumea și fără mască în sala de clasă
…..
Profesoara Laura Dachin este stabilită de ani de zile în Danemarca, unde a înființat trei școli românești. Aici vin zeci de copii ai comunității de români din Danemarca. Pentru a nu-i rupe complet de România, părinții îi trimit să învețe limba, să studieze obiceiurile, istoria sau geografia României. „E o punte de legătură și pot să facă comparații. Poate că unii se vor întoarce în România”, povestește profesoara.
3. OFICIAL Pentru toți profesorii din preuniversitar anul acesta școlar nu se fac decât cursuri de formare continuă în sistem online, iar evaluarea finală va fi tot on-line pe bază de portofoliu / Furnizorii trebuie să obțină avizul Comisiei Speciale de Acreditare din minister
.....
În anul școlar 2020-2021 nu se desfășoară activități de formare continuă în sistem față-în-față sau blended-learning, ci doar în sistem online, asta prevede ordinul nr. 5.767 din 15 octombrie 2020 privind acreditarea, organizarea și desfășurarea programelor de formare continuă destinate personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2020-2021, publicat vineri în Monitorul Oficial.
4. Răzvan Cherecheș, profesor în sănătate publică: Școlile trebuie să poată funcționa on-site cât mai mult. Ministerul Educației să reducă la 15 numărul de elevi din clasă și să introducă sisteme de ventilație cu schimb mare de aer
…..
Școlile vor funcționa tot anul viitor intermitent când în sistem hibrid, când complet online, pentru că și dacă vaccinul va fi disponibil în primăvară, el va fi distribuit și administrat populației de-a lungul anului. Avertismentul vine de la Răzvan Cherecheș, profesor și cercetător la Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca, unde conduce departamentul de sănătate publică.
5. VIDEO Monica Anisie: Programa va fi adaptată pentru învățarea online și vom anunța cum se va face evaluarea online / În privința olimpiadelor școlare, Ministerul analizează dacă se vor desfășura digital sau dacă se vor anula
.....
Ministerul Educației va modifica programa școlară, ,,pentru învățarea în sistem online”. ,,În curând vom ieși să spunem cum anume se va desfășura activitatea de predare-învățare și evaluare în sistem online. Asta înseamnă de fapt adaptarea programei. Există această posibilitate și am experimentat în primăvară această adaptare a programei pentru examenele naționale, când am modificat programa pentru examen”, a declarat ministrul Educației, Monica Anisie, la emisiunea “Viitor cu clasă” moderată de Roxana Hulpe la Știrile Pro TV.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
1. Remus Pricopie, rectorul SNSPA, un nou atac la universitarii-politiceni: E un ,,Bamboo universitar” în beneficiul educației?
-----------
Rectorul SNSPA, Remus Pricopie, lansează un nou atac la adresa rectorilor-politicieni și a universitarilor influenți și conectați politic. Într-un editorial publicat în Adevărul, intitulat ,,Menirea educației” și în care face…
***
2. EXCLUSIV Op Ed / Copiii trebuie să se întoarcă la școală, dar nu este o opțiune ca lucrurile să rămână neschimbate – comisarul european pentru parteneriate internaţionale, Jutta Urpilainen, şi Henrietta Fore, directoarea UNICEF
-------
Editorial semnat de comisarul pentru parteneriate internaţionale, Jutta Urpilainen, şi de Henrietta Fore, directoarea executivă UNICEF „Un copil, un profesor, o carte, un stilou pot schimba lumea”. Aceste cuvinte rostite…
***
3. Peste 60 de universități din Marea Britanie participă la târgul virtual de studii organizat de British Council pentru studenții europeni
--------
Elevii și studenții vor avea oportunitatea de a intra în legătură cu peste 60 de universități britanice, prin întâlniri online directe cu reprezentanții acestora în cadrul târgului Study UK Europe:…
***
4. Ce se întâmplă cu școlile și after school-urile, dacă Bucureștiul intră în roșu? Monica Anisie: Toate școlile și grădinițele rămân închise pentru 14 zile, cu ore în online
-------
Bucureștiul este la limită să intre în scenariul roșu, după un record de infectări ziua trecută (777) și o rată a incidenței comunicate cu întârziere de 5 ore. Deși încă…

Răsare ştiinţa...

Activităţi practice fascinante la Școala Gimnazială ,,Szacsvay Imre” din Oradea

Răsare ştiinţa...

Pasionaţi de ştiinţe, elevii claselor 4-8 de la Școala Gimnazială ,,Szacsvay Imre" din Oradea au desfăşurat activităţi practice fascinante, care le-au oferit ocazia să cunoască mai aprofundat tainele acesteia.

Proiectul Geosera coordonat la nivel şcolar de doamnele profesoare Tăut Eliza (profesoară de geografie) şi Kincs Grete (profesoară de biologie) a fost finanţat prin ,,Fondul Științescu" cu sprijinul Romanian American Foundation, susținut de Federația Fundațiilor Comunitare din România, implementat la nivel local de Fundaţia Comunitară Oradea, cu sprijinul companiilor locale: Vernicolor, ADLO, Decitex RO, UniCredit Bank, Fundația Elena Neagu, Faist Mekatronic, Raiffeisen Bank, Sykes România, Nidec, Qubiz, Grădina Pădurii, Plexus.
Planul proiectului a avut la bază amenajarea spaţiului verde al şcolii, pentru a deservi un mijloc de cunoaştere / cercetare interdisciplinară a fenomenelor naturii, prin activităţi practice de geografie-biologie.
Ideea înfiinţării unui laborator verde a avut la bază necesitatea reintroducerii în practica pedagogică a experimentării / cercetării, întrucât aceste spaţii s-au restrâns din ce în ce mai mult în ultimele secole, activitatea practică fiind redusă în cadrul orelor de biologie/geografie la simple demonstraţii, ca de exemplu cum germinează un bob de fasole sau recunoaşterea formelor de relief de pe hartă.
Aşadar, în noile condiţii oferite de acest proiect, elevii socializează mai mult, lucrează în echipă, colaborarea profesor - elev devine mai eficientă, se formează aptitudini practice, se dezvoltă interesul pentru cunoaşterea ştiinţifică, se creează un nou stil de viaţă, în care principalul argument este respectul faţă de natură şi faţă de muncă.
Pe lângă aprofundarea cunoştinţelor despre natură,  s-a urmărit practicarea agriculturii  prin tendinţe ecologice ca: utilizarea compostului ca îngrăşământ natural, utilizarea apei de ploaie şi a luminii naturale, elementele de structură a grădinii au fost fabricate din materiale naturale, reciclabile; de asemenea s-a urmărit promovarea alimentaţiei sănătoase (plante bio) prin cultivarea plantelor medicinale, condimentare, alimentare, cunoscând beneficiile lor asupra organismului.
Paşii proiectului au fost: întocmirea schiţei spaţiului, promovarea proiectului în rândul elevilor, strângerea de fonduri din diverse activităţi, achiziţionarea materialelor biologice şi geografice, amenajarea grădinii şi realizarea activităţilor practice.
Elevilor li s-au atribuit diverse responsabilităţi, pe care le-au primit cu mult interes, fiind captivaţi de nişte tehnici, pe care chiar o pot utiliza în viaţa de zi cu zi. Sarcinile s-au împărţit în primul rând şefilor de echipă, selectaţi pe baza intereselor şi rezultatelor obţinute în cadrul concursurilor şi proiectelor ştiinţifice derulate în anii precedenţi. Apoi s-au format grupuri de interese, adică s-au angajat clase de elevi care au fost conduşi de curiozitatea: de cum germinează diverse seminţe, cum cresc şi cum se îngrijesc în grădină; alte clase au participat în colaborare cu părinţii lor la fabricarea lăzilor de compostare; clasele a VI-a au amenajat grădina şcolii cu suporturi pentru  alveole cu răsad şi flori; clasele a VII-a au participat în ateliere de germinat seminţe în vederea preparării salatelor de fructe, legume şi coctailuri; unii dintre elevi au evidenţiat aspectele fiziologice ale plantelor, ca de exemplu desfăşurarea fotosintezei şi a respirației, înmulţirea prin butaşi, polenizarea artificială, iar utilizând microscopul digital şi miniproiectorul finanţat prin Fonduri Știinţescu, s-au putut observa structurile organelor plantelor.
S-au mai prezentat bune practici, ca de exemplu cum se pot obţine garoafe şi trandafiri în culorile curcubeului,sau cum se pot reînvia trandafiri în grădină din nişte tulpini ofilite şi s-au împărţit idei de cadou pentru cei dragi, ca de exemplu buchete din fructe create din kiwi, căpșuni, cireşe, banane, pepene; elevii claselor a VIII-a au fost fascinaţi de altoirea cactuşilor, de confecţionarea buzduganului din lavandă şi de recoltarea acesteia.
În luna iunie, toate aceste activităţi biologice cu rezultatele obţinute au fost  prezentate sub forma unui simpozion ştiinţific cu masă rotundă, prin participarea şefilor de echipă şi a fost finalizată cu premiere şi cu un moment artistic intitulat ,,Povestea pădurii", interpretat de elevii claselor a VI-a.
În cadrul activităţilor de geografie s-au  prezentat aparatele de măsurare a elementelor climatice. S-a amplasat lângă grădină şi s-a făcut cunoscut cocoşul de vânt şi căsuţa meteorologică, iar membrilor echipei de mini-meteorologi s-a organizat un curs de formare la Debrecen la Centrul Știintific Agora şi o excursie tematică de colecționare a rocilor reprezentative a mediului înconjurător.
S-au efectuat de asemenea simulări ale  diferitelor procese și fenomene geografice în direcția însușirii mai ușoare a noțiunilor specifice disciplinei. Prin monitorizarea zilnică a temperaturii aerului, umidității, vitezei și direcției vântului, s-a efectuat un  studiu asupra condiţiilor de mediu, care va oferi material suport spre demonstrarea procesului de încălzire globală sesizată în ultimii ani și atragerea semnalului de alarmă pentru reducerea poluării în mediul urban și restabilirea atitudinii responsabile față de mediu;
Proiectul a încurajat pasiunea elevilor prin propria implicare şi din motivul aspectului inovativ. A uşurat înţelegerea aprofundată din diverse perspective a fenomenelor mediului înconjurător şi a dezvoltat abilităţi practice creative, abilităţi de documentare şi de comunicare.
În decursul celor șase luni, în proiect au fost implicaţi 200 de elevi. Datorită ambiţiei, a setei de cunoaştere şi a muncii lor, şcoala noastră se bucură acum de noi experienţe, de noi instrumente, de noi parteneriate şi nu în ultimul rând de o grădină ecologică pentru studiu şi relaxare!
Știinţa  ne incită,
Fondul Știinţescu ne îndrumă!
Colectivul se implică,
De la mic la mare împreună,
am făcut şi acum o treabă bună.
 
În natură tot ce mişcă,
Se observă, se măsoară.
Echipamente noi ne ajută
prin invenţii şi cercetare
Să obţinem rezultate cât mai clare.
 
Suntem mândri şi voioşi
Noi, echipa de grădinari şi meteorologi.
Prin proiectul Geosera
De e iarnă, de e vară
Promovăm Practica, Știinţa şi Școala.
Kincs Grete,
profesor de biologie
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Răsare ştiinţa...

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

miercuri, 28 octombrie 2020

Poza zilei

Câștigă o tabletă Smart!

La împlinirea a 20 de ani de activitate,
Universitatea Agora din Oradea organizează un concurs pentru elevii claselor a XII-a
Dacă ești elev în clasa a XII-a și dorești să câștigi o tabletă Smart, urmează cei trei pași:
1. Cere o recomandare dirigintelui tău.
2. Redactează un eseu-prezentare cu titlul ,,Dăruiește învățătură"!
3. Scanează sau fotografiază recomandarea și eseul și trimite-le pe adresa de email: agora20@univagora.ro.
Fii conectat! Fii învățat!
Și tu ai dreptul la educație!