Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Să ne iubim bunicii!

Ziua mondială de conştientizare a abuzului faţă de vârstnici

Să ne iubim bunicii!

Direcţia de Asistenţă Socială Oradea şi dna Mioriţa Săteanu, cetăţean de onoare al municipiului Oradea şi membru al Parlamentului Seniorilor din România, conform proiectului internaţional „Cetăţeni activi la puterea a III-a", au marcat Ziua mondială de conştientizare a abuzului faţă de vârstnici.

Astfel, la Centrul  Social Multifuncţional Nufărul, din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Oradea, a avut loc o întâlnire, la care au participat directorul DAS Oradea, dna Arina Moş, dna comisar-şef de poliție Indrieş Ioana din cadrul Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Bihor, dna Carmen Dinescu, biolog în cadrul Direcţiei de Sănătate Publică Bihor, dna Ileana Puşcaş, reprezentant al Fundaţiei Lampas şi dna Delia Pantea, reprezentant al Fundaţiei Culturale de pe lângă Biblioteca Județeană ,,Gheorghe Şincai".
În cadrul evenimentului au fost prezentate efectele abuzului de orice fel faţă de vârstnici, acesta putându-se manifesta sub diverse forme, de la cele fizice, la cele psihologice sau emoţionale şi poate interveni şi ca urmare a neglijenţei aparţinătorilor.
Abuzul faţă de vârstnici este o problemă socială a întregii comunităţi internaţionale, care afectează sănătatea şi drepturile a milioane de persoane din lume şi este un subiect tabu, ignorat de societate.
Au fost prezentaţi o serie de factori care cresc riscul ca persoanele în vârstă să cadă victime a acestor abuzuri, cum ar fi izolarea socială şi afecţiunile cognitive, sărăcia, lipsa oricărui sprijin din afară etc.
Marcarea zilei are ca obiectiv identificarea situaţiilor de abuz şi a mijloacelor prin care poate fi consolidată protejarea vârstnicilor şi adoptarea de măsuri împotriva exploatării financiare sau materiale a acestora, prin conştientizarea comunităţii locale asupra acestui fenomen. Scopul acestei întâlniri este promovarea unei mai bune înțelegeri în ceea ce privește aceste abuzuri, gestionarea acestor situaţii şi conştientizarea faptului că există, şi doar împreună, cei care înţelegem fenomenul, putem fi aproape de bunicii şi părinţii noştri şi să găsim soluţii concrete, pentru a putea interveni cât mai repede în situaţii problematice. Suntem aici pentru că vrem să ajutăm, să sensibilizăm comunitatea, să tragem un semnal de alarmă şi să oferim suport familiei", a spus Arina Moş, directorul DAS Oradea.
Mesajul transmis de către dna Mioriţa Săteanu: ,,Persoanele vârstnice nu au pretenţii prea mari, ei doresc un strop de recunoştinţă, dragoste şi preţuire şi trebuie să-i lăsăm să povestească, să-i lăsăm să trăiască între lucrurile pe care le îndrăgesc, să-i lăsăm să-şi spună părerea, concluzionând, să-i lăsăm să îmbătrânească frumos".
Doamna comisar-şef de poliție Indrieş Ioana a mulţumit organizatorilor pentru invitaţie şi a felicitat Direcţia de Asistenţă Socială Oradea pentru iniţiativa revitalizării acestor centre, pentru posibilitatea ca generaţiile între ele să conlucreze şi a adus în atenţia celor prezenţi rolul prevenţiei în diferite forme de infracţiuni, predilecte persoanelor vârstnice.
Evenimentul s-a încheiat cu un moment artistic, susţinut de dna profesor Maria Matei, Lorena şi Denisa Ghib, eleve ale Şcolii Gimnaziale Nr.11 şi Sebastian Lupucz, elev al Colegiului Economic „Partenie Cosma".
Consuella Govor

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 15:18:17 Ora de vară a Europei de Est