Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

,,Nouă țări - o familie”

Open Minds - Open Hearts- Europe of Youth 2018

,,Nouă țări - o familie”

În perioada 12-18 iunie 2018, elevi din clasa a 9-a și a 10-a (Tomos Adela, Tomos Adrian, Baba Geanin, Kerezsi Casian și Mihuț Iulian) de la Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" din Oradea, au participat la un schimb de experiență și bune practici Ersamus + ,,Open Minds - Open hearts - Europe of Youth 2018" organizat de Regional Youth Council Mecklenburg - Vorpommern, Germania - leaderi de proiect Karin Baresel și Reinhold Uhlmann - în orașul Prora, în insula Rügen, un golf la Marea Baltică din Germania, însoțiți de prof. Kristo Tünde.

Coordonatorul național al acestui proiect international, prof. Mela Delia, a fost invitată să facă parte din staff-ul  de organizare, dar și în calitate de trainer internațional pentru worshop-ul proiectului intitulat  ,,Europe of Youth".  Partenerii internaționali ai acestui schimb de experiență și bune practici Erasmus + au fost  nouă țări europene: România, Germania, Finlanda, Italia, Spania, Ucraina, Slovacia, Polonia, Suedia. O surpriză inedită a acestui schimb de experiență internațional  au fost invitații țării gazde, Germania,   tineri refugiați din țările aflate în război : Siria, Egipt, Cornul Africii, Eritrea, Burghina Fasso, Afganistan.
Elevii de la C.T. ,,Mihai Viteazul" - ambasadori ai României
Dintre activitățile acestui  proiect putem aminti Ziua interculturală  în care organizatorii au inițiat jocuri de   cunoaștere reciprocă, iar tinerii români au desenat conturul României și au scos în evidență detalii importante legate de țara noastră, cum ar fi: Vlad Țepeș (Dracula), gimnasta noastră Nadia Comăneci, dansul tradițional românesc, modele tradiționale reprezentate pe IE și atracții turistice cunoscute, cum ar fi sculpturile lui Brâncuși ( ex. Coloana Infinitului). De  asemenea, prezentările au fost însoțite și de delicii gastronomice  tradiționale specifice fiecărei țări participante, dar  și  de  un dans tradițional românesc prezentat de elevii noștri Tomos Adela și Kerezsi Casian cu tema ,,Familia tradițională românească".
Temele workshop-urilor au fost diverse și interesante, atractive și folositoare pentru educarea tinerilor: Europa tinerilor (trainer internațional-prof Delia Mela), Incluziunea refugiaților, Populism versus Cooperare, Jocuri cooperative, Autoorganizarea tinerilor, Participare creativă și Media team. În aceeași măsură s-au organizat și worshopuri sportive cum ar fi: monociclu, jocuri  despre drepturile constituționale ale cetățeanului european, Dragon boat (o barcă cu vâsle de 40 de persoane, în care trainer-ul îi învață pe participanți diferite tehnici de  sincron și non sincron -subliniind adesea importanța spiritului de echipă). Nu în ultimul rând putem aminti și workshop-ul dedicat muzicii, unde s-a creat și realizat  un mini concert cu tobe tribale africane, tamburină, maracas și chitară ai cărui protagoniști  au fost tineri refugiați din Siria, Egipt, Cornul Africii, Burkina Faso și Asfganistan.
Tema comună a worshop-urilor a fost stoparea discriminării prin diferite modalități,  dar în același timp s-a încercat găsirea unor soluții reale prezentate sub diferite forme în dialogul  politic organizat de către leader-ul de proiect din Germania, cu reprezentanții guvernamentali ai regiunii Mecklenburgului și reprezentanți ai guvernului german.
O altă parte interesantă a acestui schimb de experiență a constat în organizarea unor  excursii la punctele de atracție din zonă, cum ar fi: Treetop Walk (un parc natural suspendat) de unde s-a putut admira panorama Mării Baltice, dar și a zonei Binz-Prora, Muzeul de chihlimbar - unde elevii au învățat cum să  șlefuiască un chihlimbar până să ajungă la  forma dorită și la frumusețea lui adevărată, dar și excursii tematice, precum ,,Arta naturală creativă".
Atracția fiecărei seri  a fost  focul de tabără  în jurul căruia s-a dansat, s-a cântat, s-a râs, s-a plâns,  s-au povestit destine.
,,Împreună putem schimba destinul Europei, împreună putem schimba lumea"
În sufletul elevului Kerezsi Casian va rămâne cu siguranță experiența și încărcătura emoțională a ultimei seri ca fiind una specială: ,,Acea seară a fost una de neuitat deoarece ne-am așezat toți într-un cerc și ne-am luat rămas bun, dându-ne îmbrățișări unul altuia. A fost un moment foarte special. În acel moment am lăsat toate diferențele dintre noi, am dat la o parte ,,etichetele" pe care le are țara noastră și a rămas doar iubirea... un sentiment care distruge tot ce e rău, un sentiment care ne unește și ne face mai buni. A fost unul dintre cele mai frumoase momente la care am luat parte în viața mea și nu-l voi uita niciodată.  În această tabără am învățat multe lucruri: să nu judecăm după aparențe, pentru că, în ziua de azi, se pun mii de ,,etichete" și ne lăsăm conduși de aparențe din ce în ce mai mult, în loc să privim esența. În  această tabără am cunoscut  oameni minunați, simpli, dar deștepți și respectuoși față de valorile europene, cum ar fi multiculturalitatea. Am  învățat că  valorile europene sunt  în mâinile noastre, ale tinerilor. Noi suntem viitorul și trebuie să avem grijă de acest continent pe care îl numim ,,casă". Trebuie să fim uniți, trebuie să ne facem auzite vocile pentru a face din lumea asta un loc mai bun. Toți suntem la fel... germani, italieni, finlandezi, polonezi, români, sirieni, africani, ... toți trebuie să lăsăm conflictele la o parte și să ne unim. Această experiență m-a făcut să văd într-un alt mod viața și oamenii din jurul meu. ,,Împreună putem schimba destinul Europei, împreună putem schimba lumea". Trebuie să împărtășim lumii ceea ce am învățat și să îi facem pe toți să înțeleagă că Europa e a tinerilor și că tot ceea ce trebuie să facem este să ne deschidem mintea și inima pentru a acționa în folosul ei!"
Kerezsi Casian
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Nouă țări - o familie”.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 17:30:13 Ora standard a Europei de Est