Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Curs internaţional de vară/ formare şi dezvoltare profesională continuă ,,Profesorul reflexiv”…

Asociaţia pentru Promovarea Cooperării în Educaţie şi Asociaţia pentru Educație şi Formare „TopFormalis” organizează

Curs internaţional de vară/ formare şi dezvoltare profesională continuă ,,Profesorul reflexiv”…

Asociaţia pentru Promovarea Cooperării în Educaţie şi Asociaţia pentru Educație şi Formare „TopFormalis" împreună cu: Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, Departamentul de Ştiinţe ale Educaţiei Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științele Politice și Științele Comunicării, Departamentul de Istorie, Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor, Casa Corpului Didactic Bihor, Muzeul Oraşului Oradea, Asociaţia Naţională a Psihologilor Şcolari, New England College, Henniker, USA organizează în Cetatea Oradea (16-21 iulie 2018) şi la Oradea - Tășad, Bihor (24/25 iulie 2018), Deva, Simeria - Sarmizegetusa Regia, Hunedoara (28/29 iulie 2018), International Summer School of Cooperation & Non-formal Education - Curs internaţional de vară/ formare şi dezvoltare profesională continuă.

Cele trei teme sunt: 1.,,Profesorul reflexiv" (16 - 18 iulie) 2.,,Învăţarea prin cooperare - ABC-ul cooperării" (19 - 21 iulie) 3.,,Educația pentru valori tradiționale în context european (24/25, 28/29 iulie 2018)
Cursurile se adresează studenţilor, cadrelor didactice, specialiştilor care predau în limba română în ţările limitrofe României, respectiv celor din ţară care doresc să îşi dezvolte competenţele psihopedagogice prin însuşirea unor noi cunoştinţe în domeniul ştiinţelor educaţiei, precum şi celor interesaţi de perfecţionarea strategiilor interactive de predare pentru optimizarea interrelaţiilor psihosociale la nivelul grupurilor de elevi.
1.Profesorul reflexiv (16 - 18 iulie)
Activitatea face parte din Proiectul „Şcoala altfel - Campionii", ediţia a V-a, 2018, inclus în Calendarul Activităţilor Educaţionale Regionale al Ministerului Educaţiei Naţionale, cod CAERI 1452.
Locul şi perioada de implementare: Cetatea Oradea, clădirea I, etaj 1, în perioiada 16-18 iulie 2018.
Scopul este acela de ajuta cadrele didactice de a preda utilizând modalităţi eficiente pentru elevii lor. Reflectând asupra observaţiilor proprii, asupra elevilor, asupra datelor colectate de la elevi (de exemplu: teme pentru acasă, teste, activităţi etc.), profesorul poate să îşi îmbunătăţească permanent predarea. Pe măsură ce acest lucru are loc, elevii îşi îmbunătăţesc şi ei performanţele. Profesorul reflexiv ia în considerare toate aspectele ale predării, ale caracteristicilor academice, fizice, emoţionale ale elevilor lor.
Scopul acestui program este reprezentat de formarea şi dezvoltarea competenţelor cadrelor didactice privind recunoaşterea, prevenirea şi depăşirea principalelor probleme critice întâlnite în educaţia contemporană.
Competenţe ale cadrelor didactice anticipate la finalul programului: capacitatea de înțelege modul în care cadrele didactice pot să îşi utilizeze produsele muncii zilnice pentru a-şi îmbunătăţi predarea; capacitatea de a aplica o filosofie de predare centrată pe elev; capacitatea de a înţelege modul în care feedbackul elevilor poate fi utilizat în beneficiul predării; capacitatea de a sprijini elevii în a deveni persoane reflexive.
Grupul-ţintă al programului este constituit din 30 studenţi sau cadre didactice (din ţară sau străinătate) interesaţi de problematicile critice în educaţie şi de găsirea unor soluţii viabile în rezolvarea lor.
Durata programului va fi de 3 zile x 6 ore de formare pe zi.
Modulul I - Ce este profesorul reflexiv? Carlton J. Fitzgerald, New England College
Modulul II - Cum se creează o clasă reflexivă?, Carlton J. Fitzgerald, New England College
Modulul III - Proiectarea lecţiilor centrate pe elev, prof. univ. dr. Carmen Popa, Univ. Oradea
Modulul IV - Evaluarea impactului propriei predări asupra învăţării elevilor, Carlton J. Fitzgerald, New England College
Modulul V - Aplicaţii practice privind profesorul reflexiv, Simona Laurian-Fitzgerald, Univ. Oradea
La evaluare, fiecare cursant va avea de completat o reflexie personală privind profesorul reflexiv.
Taxa de participare va fi de 140 lei care acoperă mapa participanţilor, consumabilele, pauzele de cafea, diplomele etc.
Parteneri: Asociaţia pentru Educaţie şi Formare „TopFormalis", Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, Departamentul de Ştiinţe ale Educaţiei, Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor, Casa Corpului Didactic Bihor, Asociaţia Naţională a Psihologilor Şcolari, Muzeul Oraşului Oradea, New England College, Henniker, USA
Informaţii suplimentare şi înscrieri:    
Conf. univ. dr. Simona Laurian-Fitzgerald
e-mail: mmonalaurian@yahoo.co.uk
www.cooperare.ro

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 20:20:51 Ora standard a Europei de Est