Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Curs internaţional de vară/ formare şi dezvoltare profesională continuă ,,Profesorul reflexiv”…

Asociaţia pentru Promovarea Cooperării în Educaţie şi Asociaţia pentru Educație şi Formare „TopFormalis” organizează

Curs internaţional de vară/ formare şi dezvoltare profesională continuă ,,Profesorul reflexiv”…

Asociaţia pentru Promovarea Cooperării în Educaţie şi Asociaţia pentru Educație şi Formare „TopFormalis" împreună cu: Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, Departamentul de Ştiinţe ale Educaţiei Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științele Politice și Științele Comunicării, Departamentul de Istorie, Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor, Casa Corpului Didactic Bihor, Muzeul Oraşului Oradea, Asociaţia Naţională a Psihologilor Şcolari, New England College, Henniker, USA organizează în Cetatea Oradea (16-21 iulie 2018) şi la Oradea - Tășad, Bihor (24/25 iulie 2018), Deva, Simeria - Sarmizegetusa Regia, Hunedoara (28/29 iulie 2018), International Summer School of Cooperation & Non-formal Education - Curs internaţional de vară/ formare şi dezvoltare profesională continuă.

Cele trei teme sunt: 1.,,Profesorul reflexiv" (16 - 18 iulie) 2.,,Învăţarea prin cooperare - ABC-ul cooperării" (19 - 21 iulie) 3.,,Educația pentru valori tradiționale în context european (24/25, 28/29 iulie 2018)
Cursurile se adresează studenţilor, cadrelor didactice, specialiştilor care predau în limba română în ţările limitrofe României, respectiv celor din ţară care doresc să îşi dezvolte competenţele psihopedagogice prin însuşirea unor noi cunoştinţe în domeniul ştiinţelor educaţiei, precum şi celor interesaţi de perfecţionarea strategiilor interactive de predare pentru optimizarea interrelaţiilor psihosociale la nivelul grupurilor de elevi.
1.Profesorul reflexiv (16 - 18 iulie)
Activitatea face parte din Proiectul „Şcoala altfel - Campionii", ediţia a V-a, 2018, inclus în Calendarul Activităţilor Educaţionale Regionale al Ministerului Educaţiei Naţionale, cod CAERI 1452.
Locul şi perioada de implementare: Cetatea Oradea, clădirea I, etaj 1, în perioiada 16-18 iulie 2018.
Scopul este acela de ajuta cadrele didactice de a preda utilizând modalităţi eficiente pentru elevii lor. Reflectând asupra observaţiilor proprii, asupra elevilor, asupra datelor colectate de la elevi (de exemplu: teme pentru acasă, teste, activităţi etc.), profesorul poate să îşi îmbunătăţească permanent predarea. Pe măsură ce acest lucru are loc, elevii îşi îmbunătăţesc şi ei performanţele. Profesorul reflexiv ia în considerare toate aspectele ale predării, ale caracteristicilor academice, fizice, emoţionale ale elevilor lor.
Scopul acestui program este reprezentat de formarea şi dezvoltarea competenţelor cadrelor didactice privind recunoaşterea, prevenirea şi depăşirea principalelor probleme critice întâlnite în educaţia contemporană.
Competenţe ale cadrelor didactice anticipate la finalul programului: capacitatea de înțelege modul în care cadrele didactice pot să îşi utilizeze produsele muncii zilnice pentru a-şi îmbunătăţi predarea; capacitatea de a aplica o filosofie de predare centrată pe elev; capacitatea de a înţelege modul în care feedbackul elevilor poate fi utilizat în beneficiul predării; capacitatea de a sprijini elevii în a deveni persoane reflexive.
Grupul-ţintă al programului este constituit din 30 studenţi sau cadre didactice (din ţară sau străinătate) interesaţi de problematicile critice în educaţie şi de găsirea unor soluţii viabile în rezolvarea lor.
Durata programului va fi de 3 zile x 6 ore de formare pe zi.
Modulul I - Ce este profesorul reflexiv? Carlton J. Fitzgerald, New England College
Modulul II - Cum se creează o clasă reflexivă?, Carlton J. Fitzgerald, New England College
Modulul III - Proiectarea lecţiilor centrate pe elev, prof. univ. dr. Carmen Popa, Univ. Oradea
Modulul IV - Evaluarea impactului propriei predări asupra învăţării elevilor, Carlton J. Fitzgerald, New England College
Modulul V - Aplicaţii practice privind profesorul reflexiv, Simona Laurian-Fitzgerald, Univ. Oradea
La evaluare, fiecare cursant va avea de completat o reflexie personală privind profesorul reflexiv.
Taxa de participare va fi de 140 lei care acoperă mapa participanţilor, consumabilele, pauzele de cafea, diplomele etc.
Parteneri: Asociaţia pentru Educaţie şi Formare „TopFormalis", Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, Departamentul de Ştiinţe ale Educaţiei, Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor, Casa Corpului Didactic Bihor, Asociaţia Naţională a Psihologilor Şcolari, Muzeul Oraşului Oradea, New England College, Henniker, USA
Informaţii suplimentare şi înscrieri:    
Conf. univ. dr. Simona Laurian-Fitzgerald
e-mail: mmonalaurian@yahoo.co.uk
www.cooperare.ro

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 09:52:08 Ora standard a Europei de Est