Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Tinerii din Tabăra de vară de zi, în vizită la Universitatea din Oradea

Asociaţia Culturală Pro Lirica

Tinerii din Tabăra de vară de zi, în vizită la Universitatea din Oradea

Asociaţia Culturală Pro Lirica a organizat în acest an, Tabăra de vară de zi, denumită generic ,,Vreau să ştiu! Ce? "

Intenţia organizării taberei a fost însuşirea de către un număr de 18 tineri a unui volum de cunoştinţe care să contribuie la orientarea lor în carieră, la captivarea interesului de informare continuă şi variată, respectiv, care să susţină dezvoltarea creativităţii individuale sau colective, fiind ancorată în realitatea actuală.
S-a solicitat din partea tinerilor cointeresarea susţinută pentru dragostea de muncă, de studiu şi de autodepăşire prin preluarea şi prelucarea temelor prezentate prin proiect.
Temele dezbătute în cadrul taberei în primele zile au fost foarte bine primite de către participanţi, deoarece au oferit modalităţi practice, coordonate de Mihaela Maria Dindelegan  de confruntare cu problemele vieţii printr-o abordare pozitivă, sub titlul ,,Viaţa ca o poezie".
Educaţia şi formarea  atitudinilor şi a comportamentului individual  şi în colectivitate, au fost  prezentate tinerilor de către comisar şef Ioana Indrieş, din cadrul Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii al Inspectoratului de Poliţie Județean Bihor.
Din partea Direcţiei de Sănătate Publică Bihor, doamna biolog Carmen Dinescu a transmis atenţionări privind prevenirea îmbolnăvirilor şi educaţia pentru sănătate.
În programul taberie s-a fixat o zi specială pentru vizitarea Universităţii din Oradea, a edificiului educaţional, prin care tinerii au avut posibilitatea de a se informa despre multiplele facultăţi care contribuie la insuşirea unui volum de cunoştinţe necesar pentru pregătirea şi definirea  profesiei, printr-o îmbinare a aptitudinilor individuale, a creativităţii şi a dăruirii în domniul ales.
Cu emoţia transmisă de importanţa momentului prin care fiecare participant al taberie a avut prima viziune asupra viitoarei lui profesii, tinerii au intrat cu paşi timizi, dar hotărâţi pentru cunoaşterea tainelor, încă, ascunse ale principalelor elemente şi caracteristici ale profesiilor pe care facultăţile le oferă studenţilor pentru desăvârșirea calităţilor lor profesionale.
Astfel, prima facultate vizitată a fost Facultatea de Inginerie Electrică şi Tehnologia Informaţiei.
În cadrul facultăţii de I.E.T.I. au fost vizitate laboratoarele Departamentului de Calculatoare şi Tehnoligia Informaţiei, prezentate de conf. univ. dr. ing. Alexandrina Mirela Pater, laboratoarele Departamentului de Ingineria Sistemelor Automate și Management, prezentate de conf. univ. dr. ing. Tiberiu Barabaș, laboratoarele Departamentului de Inginerie Electrică, prezentate de conf. univ. dr. habil. Francisc Ioan Hathazi, laboratoarele Departamentului de Electronică și Telecomunicații, prezentate de prof. univ. dr. ing. Daniel Trip.
Tinerii au fost surprinşi şi efectiv impresionaţi de realizările tehnice prezentate de cadrele universitare ale acestei facultăţi.
De asemenea, au admirat cu mare interes dotarea performantă şi foarte utilă a laboratoarelor destinate aplicaţiilor practice ale studenților.
Grupul de participanţi al taberie „Vreau să ştiu! Ce? a intrat apoi la Facultatea de Ştiinţe Economice.
Grupul a fost primit de doamna decan prof. univ. dr. habil. Alina Bădulescu şi domna prodecan prof. univ. dr. habil. Diana Sabău-Popa. Vizita în cadrul facultăţii de Ştiinţe Economice a fost condusă şi îndrumată de doamna lector univ. dr. Diana Petricaş.
Complexitatea informaţiilor transmise, la care s-au adăugat multitudinea sfaturilor, diversitatea experienţelor în domeniul economic, optimismul  expunerilor  au lăsat o impresie plăcută tinerilor, dar şi o certitudine că acest domeniul poate fi o obţiune pentru viitor.
Facultatea de Ştiinţe a fost o piatră de încercare pentru tinerii vizitatori pentru că laboratorul  Departamentului de Fizică, specializarea Fizică Medicală, prezentat de lector. univ. dr. Florian Beiuşeanu, a impresionat foarte mult prin performanţele prezentate şi prin contribuţia specifică a experienţelor la progresul ştiinţei.
La Facultatea de Litere, tinerii au fost primiţi de domnul decan, prof. univ. dr. Teodor Mateoc, care a condus şi a oferit  vizitatorilor  informaţii si multe sfaturi pentru a fi atraşi de frumuseţea domeniului dar şi de diversitatea profesiilor pe care le obţin absolvenţii care studiază şi își însuşesc corect şi  limbile de circulaţie internaţională, respectiv franceza și engleza.
Un interes deosebit au manifestat trei tineri, actualmente sportivi la diferite cluburi sportive, pentru a vizita Facultatea de Geografie Turism şi Sport.
Tinerii au primit cele mai bune sfaturi și au fost informați despre cele mai bune practici în domeniul diferitelor ramuri sportive de către domnul lector. univ. dr. Sorin Buhaş. S-a iniţiat un dialog constructiv pentru a susţine necesitatea unui regim sănătos de viaţă prin practicarea sportului. Dar talentul şi aptitudinile native trebuie canalizate spre sportul de performanţă.
Vizitarea Bibliotecii Universităţii a constituit o mare surpriză pentru tinerii noștri, aceasta în primul rând datorită construcţiei şi arhitecturii clădirii care adăposteşte într-o ordine perfectă, computerizată, impunătoare, volumul imens de cărţi, documente şi cărţi ştiinţifice din care studenţii, masteranzii şi doctoranzii pot să-şi obţină informaţii, date şi studiile necesare pregătirii profesionale în toate domeniile.
La solicitarea organizatorilor Taberei de vară de zi pentru tineri ,,Vreau să ştiu! Ce? sprijinul necesar pentru cuprinderea într-o singură zi şi vizitarea facultăţilor prezentate, ne-a fost oferit cu deosebită amabilitate de către domnul prof. univ. dr. Sorin Curilă, preşedintele Senatului universitar, care a precizat: ,,De la început doresc să precizez că fiecare întâlnire cu doamna ing. Mioriţa Săteanu, cetăţean de onoare al municipiului Oradea şi membru al Parlamentului Seniorilor din România, îmi dă încredere şi putere pentru derularea proiectelor pe care urmează să le înfăptuim. În urmă cu câteva zile, m-a sunat pentru a facilita vizita la Universitatea noastră a unor elevi, participanţi la Şcoala de vară coordonată de domnia sa. Am fost imediat de acord să mă implic în derularea acestei activităţi, am contactat decanii care coordonează domeniile solicitate şi în dimineaţa zilei de 19 iulie 2018, i-am primit pe tineri, probabil viitori studenţi ai Universității din Oradea. A fost o adevărată plăcere să îi văd cât sunt de implicaţi, atenţi la explicaţiile oferite de colegi, cadre didactice, asupra activităţilor preponderent practice efectuate în laboratoarele universităţii. Beneficiarii activităţii desfăşurate sunt elevii şi părinţii, care au mai multe repere pentru a decide asupra viitorului profesional al tinerilor, dar şi Universitatea, care se deschide astfel spre societate şi încearcă să îşi adapteze procesul educaţional la transformările rapide din mediul exterior".
Coodonator proiect,
ing. Miorița Săteanu
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Tinerii din Tabăra de vară de zi, în vizită la Universitatea din Oradea.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 07:19:07 Ora de vară a Europei de Est