Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

S-a încheiat ediţia a XV-a a Concursului naţional „Mesajul meu antidrog”

Câștigătorii ediției

S-a încheiat ediţia a XV-a a Concursului naţional „Mesajul meu antidrog”

Agenţia Naţională Antidrog (ANA), prin cele 47 de centre de prevenire, evaluare şi consiliere antidrog teritoriale, a implementat, în anul școlar 2017-2018, ediţia a XV-a a concursului „Mesajul meu antidrog", având ca temă „#POTALTFEL!".

„Mesajul meu antidrog" este unul dintre proiectele de succes de prevenire a consumului de droguri în rândul populaţiei şcolare din învăţământul gimnazial şi liceal din toate judeţele ţării şi din Bucureşti şi se desfăşoară anual, încă de la înfiinţarea ANA.
Având ca obiectiv specific dezvoltarea unor atitudini şi practici la nivelul întregii populaţii aflate într-o formă de învăţământ, prin intermediul programelor şcolare şi de petrecere a timpului liber, în scopul adoptării unui stil de viaţă sănătos, fără tutun, alcool şi droguri, proiectul reprezintă un concurs naţional în cadrul căruia elevii îşi exprimă, într-o formă de comunicare artistică sau prin sport, opiniile şi atitudinile lor în legătură cu consumul de droguri.
Parteneri în acest proiect, alături de ANA, au fost Ministerul Educaţiei Naţionale, prin inspectoratele şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti, direcţiile judeţene de tineret şi sport, organizaţii neguvernamentale şi autorităţi locale.
Secţiunile ediţiei a XV-a au fost: film scurt metraj, spot, eseu literar, arte vizuale (pictură, grafică, fotografie) şi sport, iar criteriile de evaluare a lucrărilor au urmărit încadrarea în cerinţe (tematică şi dimensiuni), promovarea mesajelor pozitive, originalitatea mesajului şi a subiectului ales, acurateţea stilului, claritatea limbajului.
Din fiecare judeţ/sector au fost selecţionate 10 şcoli (atât din mediul urban, cât şi rural) cu învăţământ gimnazial şi cinci licee (atât din mediul urban, cât şi rural) ce totalizează aproximativ 3.500 de elevi/judeţ.
Beneficiarii indirecţi au fost cadrele didactice, familiile elevilor participanţi, prietenii şi societatea în general.
Ca şi principale rezultate ale acestei ediţii, amintim:
39 de judeţe şi sectoare ale Municipiului Bucureşti participante;
136.500 de elevi din învățământul gimnazial și liceal informați;
3.500 de beneficiari elevi/judeţ;
263 de lucrări evaluate la etapa naţională;
2.420 de elevi finalişti la etapa naţională;
34 de elevi premiaţi naţional.
Recent, s-a desfăşurat activitatea de evaluare a lucrărilor calificate la etapa naţională a proiectului ,,Mesajul meu antidrog", ediţia a XV-a, iar juriul, format din specialiști din cadrul ANA și profesori ai Palatul Național al Copiilor, a desemnat câştigătorii secţiunilor înscrise în concurs.
Festivităţile de premiere se vor organiza cu ocazia lansării ediţiei a XVI-a a concursului, în cursul anului şcolar 2018 - 2019. Cu acelaşi prilej, Agenţia Naţională Antidrog va oferi diplome de excelenţă unităţilor şcolare gimnaziale şi liceale, care s-au remarcat la nivelul fiecărui judeţ în domeniul prevenirii consumului de droguri în mediul şcolar.
Trei elevi câștigători din Bihor
La nivelul judeţului Bihor, s-au evidenţiat trei elevi participanţi, fiind desemnaţi  câştigători, după cum urmează:
Locul I: Rimai Frida Bianka, clasa a XI-a - Liceul de Arte Oradea, jud. Bihor - Secţiunea grafică-gimnaziu.
Locul II: Popa Andreea, clasa a X-a, Liceul de Arte Oradea, jud. Bihor - Secţiunea pictură-liceu.
Locul III: Foncea Răzvan Ionuț - Colegiul Tehnic ,,Ioan Ciordaș" Beiuș, jud. Bihor - Secţiunea eseu literar-liceu.
***
Câştigătorii Concursului naţional „Mesajul meu antidrog", ediţia a XV-a, etapa naţională, cu  tema „Pot altfel"
Secţiunea film de scurtmetraj
Categoria de vârstă: liceu
Locul I: Hulujan Lorena Viorica, Cristuțiu Andreea Anamaria, Bonțe Traian Marian - Liceul Tehnologic „Cserey-Goga" Crasna, jud. Sălaj;
Locul II: Dinuț Elena Alexandra, Ghiorghie Matei Gabriel, Păduraru Sabina, Postolache Maria - Colegiul Național „Octavian Goga" Sibiu, jud. Sibiu;
Locul III: Florea Andreea, Deaconeasa Ioana, Mardaloescu Andrei, Strejaru Mihai, Tudor Eduard, Manolea Roberta, Matei Georgiana, Nuță Filofteia, Dumitrașcu Andreea - Colegiul Național „Gib Mihăescu" Drăgășani, jud. Vâlcea.
Secţiunea spot
Categoria de vârstă: liceu
Locul I: Neagu Cristina, Vieru Teodora Marcela, Gulerez Andreea, Condrea Gianina, clasa a X-a - Colegiul Tehnic ,,Paul Dimo" Galați, jud. Galați;
Locul II: Valentin Pleș, Bella Sallcedo, Tămaș Giulia - Colegiul Național ,,George Barițiu", Cluj-Napoca,  jud. Cluj;
Locul III: Scripcariu Anastasia - Colegiul Național Militar ,,Tudor Vladimirescu" Craiova, jud. Dolj.
Secţiunea grafică
Categoria de vârstă: gimnaziu
Locul I: Boncoi Ada-Cristina, clasa a VIII-a - Liceul Teoretic ,,Grigore Moisil" Tulcea, jud. Tulcea;
Locul II: Gogoșanu Andreea Mihaela,clasa a VII-a, Școala Gimnazială ,,Ion Creangă" Craiova, jud. Dolj;
Locul III: Popescu Andreea Diana, clasa a VII-a - Școala Gimnazială ,,Alice Voinescu" Drobeta Turnu Severin, jud. Mehedinți.
Categoria de vârstă: liceu
Locul I: Rimai Frida Bianka, clasa a XI-a - Liceul de Arte Oradea, jud. Bihor;
Locul II: Cristea Ionuț - Colegiul Tehnic ,,Ștefan Bănulescu" Călărași, jud. Călărași;
Locul III: Moldovan Cristiana, clasa a XI-a - Colegiul Național ,,Andrei Mureșanu" Dej, jud. Cluj.
Secţiunea pictură
Categoria de vârstă: gimnaziu 
Locul I: Radu Erika Maria, clasa a VI-a - Școala Gimnazială ,,Sf. Dumitru" Craiova, jud. Dolj;
Locul II: Ene Ionuț, clasa a V-a - Liceul Tehnologic nr.1 Fundulea, jud. Călărași;
Locul III: Mocanu Ania Andreea, clasa a VIII-a -  Școala Gimnazială ,,Cpt. Aviator M.T.  Bădulescu" Buzău, jud. Buzău.
Categoria de vârstă: liceu
Locul I: Gegea Bianca, clasa a IX-a - Colegiul Național de Arte ,,Regina Maria" Constanța, jud. Constanța;
Locul II: Popa Andreea, clasa a X-a, Liceul de Arte Oradea, jud. Bihor;
Locul III: Maier Diana, clasa a XII-a, Colegiul Național ,,Titu Maiorescu" Aiud, jud. Alba.
Secţiunea eseu literar
Categoria de vârstă: gimnaziu  
Locul I: Costaș Teodora, clasa a VII-a - Școala Gimnazială ,,Vlaicu Vodă" Slatina, jud. Olt;
Locul II: Olaru Andra Jenifer, clasa a VI-a - Școala Gimnazială Nr. 7 Giurgiu, jud. Giurgiu;
Locul III: Coman Mara, clasa a VI-a - Școala Gimnazială ,,Ștefan Cel Mare" Bistrița, jud. Bistrița-Năsăud.
Categoria de vârstă: liceu
Locul I: Lovin Teodora, clasa a X-a - Colegiul Dobrogean ,,Spiru Haret" Tulcea, jud. Tulcea;
Locul II: Popa Eduard, clasa a IX-a - Liceul Tehnologic ,,Al. I. Cuza" Slobozia, jud. Ialomița;
Locul III: Foncea Răzvan Ionuț - Colegiul Tehnic ,,Ioan Ciordaș" Beiuș, jud. Bihor.
Categoria de vârstă: gimnaziu limba maghiară
Locul I: Csiki Nikolett, clasa a VIII-a - Liceul Tehnologic Nr.1 Nușfalău, jud. Sălaj;
Locul II: Engsli Izabella, clasa a VIII-a - Școala Gimnazială ,,Gheorghe Bulgăr" Sănislău, jud. Satu Mare;
Categoria de vârstă: liceu limba maghiară
Locul I: Meszaros Botond, clasa a XI-a - Liceul Tehnologic ,,Gheorghe Pop de Băsești" Cehu Silvaniei, jud. Sălaj;
Locul II: Rakosi Gabriella - Liceul Tehnologic ,,Lucian Blaga" Reghin, jud. Mureș.
Secţiunea fotografie
Categoria de vârstă: gimnaziu
Locul I: Dirlescu Delia - Liceul „George Țărnea", Băbeni, jud. Vâlcea;
Locul II: Marcu Anca Veronica, clasa a VIII - a - Școala Gimnazială ,,Miron Costin" Bacău, jud. Bacău;
Locul III: Munteanu Andra Maria - Școala Gimnazială „Ion Băncilă" Brăila, jud. Brăila.
Categoria de vârstă: liceu
Locul I: Handrău Raul Alin - Colegiul Național „Mihai Eminescu" Satu Mare, jud. Satu Mare;
Locul II: Lebădă Patricia - Colegiul Național „C.D. Loga" Timișoara, jud. Timiș;
Locul III: Beze Andrei - Colegiul Național „Traian" Drobeta Turnu Severin, jud. Mehedinți.
Ilinca Șandor

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 08:54:51 Ora de vară a Europei de Est