Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Mutarea temporară a dlui Puia Lucian Călin pe perioada cercetării administrative

,,Hotărâre de consiliu judeţean profund abuzivă şi ilegală”

Mutarea temporară a dlui Puia Lucian Călin pe perioada cercetării administrative

Am primit la redacție acest ,,Comunicat de presă referitor la mutarea temporară a domnului Puia Lucian Călin, director general al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bihor pe perioada cercetării administrative, decisă prin HCJ 154 din 28.08.2018 , hotărâre de consiliu judeţean profund abuzivă şi ilegală.

În vederea clarificării tuturor elementelor şi aspectelor invocate în această HCJ, mai jos voi demonta punctual toate presupusele acuze ce mi se aduc:
1.Referitor la deciziile Curţii de Conturi, nr.37/20.08.2015 şi nr.3/02.03.2016, fac următoarea precizare că în acest moment suntem în termenele legale de rezolvare a aspectelor reţinute în aceste rapoarte şi menţionez că cu privire la decizia nr.3/02.03.2016 DGASPC Bihor a făcut demersuri în instanţă astfel că la acest moment decizia cu privire la aceasta se află la instanţă şi nu poate Consiliul Judeţean Bihor să se substituie acesteia..
Este important de subliniat că pentru această speţă am mai fost obiectul unei cercetări disciplinare anterioare care a fost clasată nefăcându-mă vinovat de nimic contrar legii.
2.Cu privire la raportul de control al Instituţiei Prefectului Bihor cu nr.253/p/22.08.2018, menţionez că nu am luat la cunoştinţă de acesta întrucât nu mi-a fost comunicat, dar totuşi este interesant de observat aşa cum este menţionat în Expunerea de motive a preşedintelui Consiliului Judeţean Bihor cu nr.17378/28.08.2018, că rezultatul acestui raport este de fapt o înştiinţare către ANAF pentru a efectua un control la două entităţi private cu care DGASPC nu are nici un raport contractual sau de altă natură, singura legătură fiind că aceste entităţi private sunt furnizori de produse la un ONG cu care DGASPC are într-adevăr o legătură contractuală.
Deci orice acţiune a acestor entităţi private nu poate fi imputată DGAPSC Bihor sau conducătorului acestei instituţii, acţiunile acestora fiind atributul singular al acestora iar DGASPC Bihor nu are atribuţii legale pentru control sau alte lucruri similare cu privire la acestea, DGAPSC Bihor nu se poate substitui altor instituţii cu atribuţii de control sau similare.
3.Referitor la raportul de control cu nr.10099/CC/snm/ 18.07.2018 şi adresa cu nr.10101/CC/snm/18.07.2018 ale Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţiei din cadrul Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale, în care se reţin anumite aspecte care necesită a fi verificate de către DGASPC Bihor şi preluate în Expunerea de Motive a preşedintelui Consiliului Judeţean Bihor cu nr.17378/28.08.2018, cu privire la ,,colaborarea dintre DGASPC Bihor şi Fundaţia Poarta Bucuriei Oradea, respectiv verificarea împrejurărilor în care familia Moldovan Cornelia şi Daniel, cu reşedinţa obişnuită în SUA, a cunoscut surorile Varga Stela şi Varga Rodica pe care doreşte să le adopte precum şi verificarea împrejurărilor în care acestei familii i-au fost transmise informații despre respectivii copii", menţionez că DGASPC Bihor, în momentul în care a dispus de toate informațiile cu privire la această speță a formulat un denunţ penal la Poliție în luna iulie, prin persoana directorului general care este şi reprezentant legal al acestor copii.
Rezultatul acestui denunț penal, fiind comunicat de Poliție către DGASPC Bihor fără a fi dispuse urmăriri penale ci doar aplicarea unui avertisment președintelui Fundației Poarta Bucuriei, considerând că nu există nici un prejudiciu astfel încât să aducă atingeri care să poată vicia dezvoltarea fizică, psihică sau socio- profesională a acestor copii.
De asemenea, menționez că am pus în aplicare măsurile lăsate prin raportul de control al ANDPCA.
Merită menționat că ANPDCA avea informații referitoare la încălcarea drepturilor la imagine și protecția datelor cu caracter personal pentru surorile Varga Stela și Varga Rodica cu cel puțin 4 luni înainte de controlul efectuat la DGASPC Bihor, deși legea spune că având asemenea informații este necesară sesizarea de îndată a organelor de cercetare penală, dar și a reprezentantului legal, adică directorului DGASPC Bihor, ceea ce ANPDCA nu a făcut.
Această sesizare ajungând la DGASPC Bihor doar în timpul controlului efectuat de ANDPCA, adică la 4 luni distanță față de momentul în care ANDPCA a luat la cunoștință (dacă tot vorbim de gravitatea problemelor constatate).
Și cu toate acestea Agenţia Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţiei din cadrul Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale (ANDPCA) în adresa cu nr. 10101/CC/snm/18.07.2018 transmisă Consiliului Județean Bihor, opinează cu privire la analizarea oportunității demarării în cadrul Consiliului Județean Bihor a procedurilor pentru realizarea cercetării disciplinare a directorului general al DGASPC Bihor, ceea ce nu a făcut, ci a dispus direct cercetarea administrativă a mea.
Ori dacă vorbim de oportunitate, înseamnă că Consiliul Județean Bihor ar fi trebuit să verifice toate informațiile și dovezile înainte de a emite această HCJ, lucru pe care astăzi vedem că nu l-a făcut defel.
4.Cu privire la Comisia de disciplină constituită de către Consiliul Județean Bihor pot să vă spun următoarele:
Nu mi-a fost comunicată dispoziția cu privire la constituirea acesteia.
Nu mi-a fost comunicat defel faptul că persoana mea face obiectul unei cercetări disciplinare eu aflând doar din presă că există o nouă comisie și că voi face obiectul unei noi cercetări disciplinare.
Nu am fost convocat defel de către conducerea Consiliului Județean Bihor pe această speță.
Am mari dubii cu privire la legalitatea constituirii acesteia.
5.Cu privire la raportul comisiei de disciplină nr.61/27.08.2018 prin care se propune mutarea temporară a directorului general al DGASPC Bihor indicând ca temei legal articolul 44 din HG 1344 /2007
Vă redau mai jos conținutul acestuia:
,,Art. 44. -
(1) În cazul în care sunt indicii că funcționarul public a cărui faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară poate influența cercetarea administrativă, comisia de disciplină are obligația de a întocmi un raport de propunere de mutare temporară a acestuia în cadrul altui compartiment sau altei structuri a instituției ori autorității publice și/sau de interzicere a accesului acestuia la documentele care pot influența cercetarea sau, după caz, de suspendare a raportului de serviciu al acestuia.
Jurisprudență (1), Reviste (2)
(2) Raportul se înaintează persoanei competente să aplice sancțiunea disciplinară funcționarului public a cărui faptă este cercetată, care are obligația de a înștiința comisia de disciplină, în termen de 10 zile de la data primirii raportului, asupra măsurilor dispuse".
Ori așa cum reiese din Expunerea de Motive a preşedintelui Consiliului Judeţean Bihor cu nr.17378/28.08.2018 raportul acestei comisii nu indică și nu reține nici un indiciu decât ,,suspiciunea rezonabilă".
Prin urmare, îmi este greu să identific real baza legală invocată câtă vreme această speță nu intră sub incidența acestui articol de HG.
Menționez încă odată că nu mi-a fost comunicată dispoziția cu privire la această nouă comisie de disciplină, am aflat că componența acesteia este schimbată față de precedentele două comisii, prin urmare afirmația sau concluzia trecută de această ultimă comisie în raportul acesteia că
„desfășurarea ultimei cercetări disciplinare fiind foarte greoaie și anevoioasă" nu se susține având în vedere că nu există nici un document sau frază trecută în rapoartele ultimelor două comisii de disciplină, aceste două rapoarte fiind încheiate cu clasare.
Referitor la activitatea mea în cadrul DGASPC Bihor în perioada iunie 2016- august 2018 , instituția funcționează și în acest moment cu un deficit de personal de 18% ceea ce încalcă grav drepturile beneficiarilor dar și ale angajaților. Acest lucru se îndatorează în totalitate refuzului actualei conduceri de a aproba organigrama instituției și de a scoate posturile la concurs sub o presupusă alegație politică uitând că legea prevede expres atât modalitatea de angajare cât și criteriile de selecție astfel că nu putem vorbi de norme de selecție pe criterii politice, etnice, confesionale etc.
Această încălcare a legii de către actuala conducere a Consiliului Județean Bihor a dus la suspendarea unor  servicii sociale iar altele sunt pe cale să fie suspendate. Această situație fiind constată de către AJPIS Bihor lăsând măsuri clare în acest sens, rezultatul fiind închiderea unor centre de copii și adulți.
Din aceste considerente singura concluzie care poate fi trasă este că tot acest demers al conducerii Consiliului Judeţean Bihor este unul abuziv și ilegal și mă voi adresa tuturor instanțelor competente de judecată în care am deplină încredere pentru aflarea adevărului și tragerea la răspundere a celor vinovați și voi cere daune morale într-un cuantum însemnat pe care le voi dona în proporție de 90% caselor de copii și adulți, restul de 10% probabil îmi va asigura cheltuielile de judecată.
Cu considerație și respect pentru toți cetățenii Bihorului în serviciul cărora m-am aflat în ultimii 7 ani și jumătate,
Încă director general al DGASPC Bihor
Călin Puia

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 03:27:25 Ora de vară a Europei de Est