Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Facem o treabă normală, cu dascăli normali, cu copii și pentru copii normali!”

Prof. Mircea Gârba, directorul Școlii Nr. 16 Oradea

,,Facem o treabă normală, cu dascăli normali, cu copii și pentru copii normali!”

Pregătirile pentru începerea cursurilor din noul an școlar au intrat în linie dreaptă, având în vedere că luni (10 septembrie 2018) va fi prima zi de școală.

Ieri (marți, 4 septembrie 2018), la Școala Gimnazială Nr. 16 din Oradea, angajații erau la muncă, fiecare cu problemele sale specifice, potrivit fișei postului. Școala e pregătită pentru a-și primi elevii. Pe unii chiar i-am găsit în clasă dând o mână de ajutor doamnei diriginte la aranjarea sălii. În anul școlar 2018/2019, care a început la 1 septembrie, la Școala Gimnazială Nr. 16 vor învăța peste 1.100 de elevi în 41 de clase, 25 la ciclul primar și 16 la ciclul gimnazial (câte cinci clase pregătitoare, patru la secția română și o clasă la secția maghiară, câte cinci clase I, a II-a, a III-a și a IV-a), iar la gimnaziu, câte patru clase (din care câte una la secția maghiară). Școlii îi este arondată Grădinița Nr. 17 (cu program normal), cu două grupe de preșcolari.
Directorul școlii, domnul profesor Mircea Vasile Gârba, un cadru didactic respectat și îndrăgit, cu vechi state de plată în învățământ, din 1974 și manager al unității de la Revoluție, e realist prin formație și optimist prin construcție. ,,Ne purtăm ca niște oameni normali, nu rupem norii; facem o treabă normală, cu dascăli normali, cu copii și pentru copii normali, civilizați care reușesc unde trebuie și sunt niște copii de viitor".
Am discutat cu managerul școlii despre noutățile anului școlar, programe noi, manuale și curricula școlară, ba chiar și despre Legea Nr. 1/2011 a Educației Naționale.
Școala e pregătită și arată bine din toate punctele de vedere, orarul e întocmit, iar domnul director e mulțumit de cum e dotată și cum funcționează, ca un ceasornic, care arată cu exactitate ora (României), cu un colectiv de cadre didactice care își fac datoria cu profesionalism, o familie armonioasă și primitoare, uniți și dăruiți profesiei, în care nu sunt dispute, dușmănii și ,,bisericuțe", ‚ține să ne convingă interlocutorul nostru. La Școala 16 nu sunt polițiști, iar directorul nu a fost nicicând ,,polițist sau jandarm". ,,Ne pliem pe vremurile noi și pe noua tehnologie pentru că nu există alternativă. Avem laptop și videoproiector în toate clasele primare și la grădiniță, avem videoproiectoare la toate clasele a V-a și vom avea și la clasele a VI-a; avem laptop-uri și videoproiectoare la bibliotecă, în regim de bibliotecă. Din această toamnă vom reînnoi calculatoarele din laboratorul de informatică"...
,,Cred că sistemul s-a așezat pe o cale și e greu de întors"
,,Legea Nr. 1 nu știu dacă e bună... pentru toți, dar eu spun că e eficientă, face ordine și ne pune pe noi în ordine, fără să ne bruscheze; sunt cazuri în care termenii se bat cap în cap, se contrazic, se suprapun; o treabă nepotrivită, negândită a fost anul trecut, când Evaluarea Națională s-a desfășurat în timpul anului școlar; ca director nu e multă muncă, dar e dezlânată și încâlcită, dar totul se rezolvă din mers. Cred că sistemul s-a așezat pe o cale și e greu de întors".
,,Eu îmi iubesc extraordinar de mult copiii"
Am trecut și prin câteva săli de clase. Ca întotdeauna, doamna profesor Corina Gârba e pe ,,recepție", vocală, având un cuvânt de spus. Dacă anul trecut făcea referire la auxiliarele interzise (pe moment), acum e deranjată să lucreze pe manuale vechi. Dar ca și cadru didactic care lucrează în învățământ de 31 de ani (de la vârsta de 18 ani, și tot în această școală), are amintiri frumoase și este încântată de copii și de rezultate, de părinți și de școală; de 15 ani este metodist al I.S.J. Bihor, responsabil de cerc pedagogic și de peste 20 de ani, șef al comisiei metodice. Ca pedagog, pune mare preț pe relaționare, pe relațiile cu copiii, colegii și părinții. ,,În învățământ, esențiale sunt relațiile pe care le stabilești și le dezvolți cu copiii. Eu îmi iubesc extraordinar de mult copiii, iar ei îmi răspund cu aceeași monedă. Ca învățător, contează foarte mult iubirea lor necondiționată, încrederea pe care ei o au în tine. Ei te iubesc deși tu ești cel care le dai de lucru, le impui reguli (îi cerți și chiar îi sancționezi). Pentru că ei văd, ei simt că o faci din iubire și pentru binele lor".
Ana și Macrina, absolvenți (numai) de 10
Nu în cele din urmă, i-am solicitat domnului director Mircea Gârba să ne ofere și câteva rezultate de la finele anului școlar trecut. Astfel am descoperit că Ana Iancău și Macrina Popescu, din clasa a VIII-a A, au încheiat toți cei patru ani de gimnaziu cu media generală 10; șapte gimnaziști, elevi ai domnilor profesori Dorina Ursan, Crina Ghergheleș și Oana Fărcuț, s-au întors cu trei premii și patru mențiuni de la etapa județeană a Olimpiadei de limba și literatura română, Ioana Butaru (din a VI-a A) - premiul I, Lorincz Bernadett (a VIII-a D) - premiul II, Higyed Erik (a VIII-a B) - premiul III, Cătălin Chirilă (a V-a B), Denisa Bălaș (a VI-a C), Bianca Urs (a VII-a B) și Szekedi David (a VIII-a D) - mențiuni. Ioana Butaru (eleva doamnei prof. Dorina Ursan) a obținut și o diplomă de participare la etapa națională (de la Baia Mare) a Olimpiadei de română. Tot Ioana Butaru și Bianca Urs (prof. Dorina Ursan) au mai câștigat câte o mențiune și la etapa județeană a Olimpiadei ,,Literatura ca abilitate de viață", nivel I. Gantner Brigitta (a V-a D) și Szekedi David (a VIII-a D), elevii doamnei prof. Megyri Reka, au obținut câte o mențiune la etapa județeană a Olimpiadei de limba și literatura maghiară Mikes Kelemen. Șase elevi pasionați de geografie, elevii doamnei profesor Florina Bîdiliță, după ce au obținut fiecare premiul I la etapa județeană a Concursului național de geografie ,,Terra", s-au întors de la națională cu patru premii și două mențiuni: Cătălin Chirilă (din a V-a B) - premiul II, Carla Sotoc și Victoria Florea (din a V-a A), dar și Raul Domocoș (din a VI-a C) - câte un premiu III fiecare; cele două mențiuni au fost cucerite de Tudor Farcaș și Alex Bilț (din a VI-a C).
Sunt doar câteva din rezultatele reprezentative pe care ni le-a comunicat directorul adjunct, dl prof. Debrenti Attila.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Facem o treabă normală, cu dascăli normali, cu copii și pentru copii normali!”

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 17:21:07 Ora de vară a Europei de Est