Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Doi ani de la deschiderea Aquaparkului Nymphaea la Oradea

În 10 septembrie s-au împlinit

Doi ani de la deschiderea Aquaparkului Nymphaea la Oradea

Aquaparkul Nymphaea, cel mai mare complex acvatic din Vestul României, a împlinit în 10 septembrie 2018 doi ani de funcționare, perioadă în care a crescut pe toate planurile, atât din punct de vedere al încasărilor, cât și al numărului de vizitatori.

Astfel, dacă în primul an de funcționare, au fost înregistrate încasări de 16,2 milioane lei și un număr de 318.000 de vizitatori, în cel de-al doilea an, valoarea încasărilor a ajuns la 20,7 milioane lei, în timp ce numărul vizitatorilor a crescut la peste 350.000.
Într-o conferință de presă organizată marți, 11 septembrie 2018, la Aquapark Nymphaea, Liviu Andrica, directorul Administrației Domeniului Public, societate care administrează complexul, a prezentat un bilanț la final de sezon estival, vorbind și despre măsurile ce au fost luate pentru mai buna funcționare a Aquaparkului.
,,Dacă în primul an de funcționare, 10 septembrie 2016 - 9 septembrie 2017, Aquaparkul Nymphaea a înregistrat încasări de 16 milioane de lei și un număr de aproximativ 300.000 de vizitatori, în cel de-al doilea an, 10 septembrie 2017 - 10 septembrie 2018, valoarea încasărilor a crescut cu aproximativ 28%, ajungând la aproape 21 de milioane de lei. De asemenea, în al doilea an, a crescut și numărul de vizitatori cu aproximativ 17%, peste 350.000 de persoane trecându-ne pragul în această perioadă", precizează directorul ADP Oradea, Liviu Andrica.
Din valoarea încasărilor de 20,6 milioane de lei în acest al doilea an, nu mai puțin de 16,5 milioane lei au fost înregistrate începând de la 1 ianuarie 2018, dată de la care Aquaparkul a fost vizitat de peste 293.000 de oameni.
Luna august 2018 este cea mai bună din existența Aquaparkului, fiind înregistrate încasări de 5,1 milioane de lei, prin urmare peste 1 milion de euro, și un număr de peste 80.000 de vizitatori.
,,În luna august, în municipiul Oradea, nu mai erau locuri de cazare la pensiuni, la hoteluri nici atât și nici măcar la apartamentele care se închiriază pe booking.com. Pentru prima dată am avut vizitatori din Diaspora, din alte provincii ale țării, unii veniți special pentru Aquapark. Până acum mai veneau la rude sau cu probleme de serviciu și treceau și pe la Aquapark, însă deja sunt mulți care vin special pentru a ne vizita. Asta pentru că am început să îmbunătățim serviciile oferite", este de părere directorul ADP Oradea, Liviu Andrica.
Biletele online, acces garantat
În toată această perioadă, conducerea Administrației Domeniului Public Oradea a fost preocupată de îmbunătățirea condițiilor și a serviciilor oferite, astfel încât să se ridice la nivelul așteptărilor clienților. Una dintre cele mai mari realizări a fost introducerea achiziționării online de bilete, în urma implementării acestui sistem fiind redus considerabil timpul de așteptare la intrare. Pentru a evita formarea cozilor și odată cu ele crearea de neplăceri vizitatorilor, conducerea ADP Oradea a recomandat pe toate căile de comunicare achiziționarea biletelor online. Prin urmare, mulți dintre vizitatori au apelat la acest mod de procurare a biletelor, în cursul lunii august, peste 30% dintre bilete fiind achiziționate online. Mai mult, în cinci zile din luna august 2018, toate cele 1.700 de bilete online disponibile pentru o zi au fost vândute anticipat.
,,Dacă înainte era nevoie de peste o oră ca să intri în complex, astăzi, în maximum o oră după ce te-ai așezat la rând, chiar dacă sunt 1.700, ai intrat în Aquapark. Pentru îmbunătățirea sistemului de acces am creat încă o casă online. Mai mult, am înființat două puncte de încărcare a brățărilor în interior", consideră Liviu Andrica.
Tot în acest sezon estival au fost deschise un nou punct de alimentație publică și un bar, situate în partea exterioară a complexului. Pentru a satisface cât mai mult posibil numărul mare de cereri, a fost mărită și capacitatea Aquaparkului, de la 1.850 de persoane la 2.100 de persoane pe timpul verii, iar începând de la 1 octombrie până la începerea sezonului estival, de la 600 la 800 de vizitatori.
,,Chiar și așa însă, nu toți cei care ar fi dorit să ne viziteze au putut fi acceptați, motiv pentru care ne cerem scuze, însă nu dorim să cream disconfort clienților noștri, acceptând un număr mai mare de vizitatori decât cel pentru care suntem pregătiți să asigurăm condiții și servicii de foarte bună calitate. Totuși, este îmbucurător faptul că sunt cozi, ceea ce înseamnă că există cerere mare, chiar mai mare decât oferta", menționează directorul ADP Oradea.
Datorită numărului mare de vizitatori, în weekenduri, sărbători legale, vacanțe școlare și minivacanțe, la Aquaparkul Nymphaea nu se eliberează bilete pentru trei ore, ci doar pentru întreaga zi, iar în limita locurilor disponibile, bilete de la ora 17.00.
Pentru a optimiza comunicarea cu vizitatorii complexului, începând din acest sezon estival, la intrarea în Aquapark a fost deschis un birou de informații, aflat la dispoziția clienților minimum 12 ore pe zi, iar un număr de telefon a fost pus la dispoziție pentru facilitarea achiziționării biletelor online, precum și pentru obținerea oricăror altor informații legate de funcționarea Aquaparkului.
Odată încheiat acest sezon estival, Administrația Domeniului Public a început deja pregătirile pentru sezonul viitor, fiind deja achiziționate aproximativ 1.000 de noi șezlonguri și 500 de scaune de plastic. De asemenea, se dorește îmbunătățirea activității de divertisment, și anume organizarea, începând de anul viitor, lunar sau chiar săptămânal, a unor spectacole, precum și aducerea unor animatoare.
Toate acestea, pentru ca vizitatorii să petreacă o zi sau un sejur de neuitat la cel mai mare Aquapark din nord-vestul țării. Pentru asta au la dispoziție cele 15 bazine de înot și relaxare atât în exterior, cât și în interior, 10 tobogane, structuri de joacă speciale pentru copii, șapte saune, saloane de masaj, baie turcească, salon pentru bronzat și terenuri de sport.
Loredana Buz,
consilier Relații Publice ADP Oradea

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 19:38:17 Ora de vară a Europei de Est