Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Fonduri în valoare de 400.000 de lei pentru ONG-urile care sunt alături de copii cu nevoi speciale

A 10-a ediție a Programului MOL pentru sănătatea copiilor

Fonduri în valoare de 400.000 de lei pentru ONG-urile care sunt alături de copii cu nevoi speciale

MOL România și Fundația pentru Comunitate au anunțat ediția a 10-a a Programului MOL pentru sănătatea copiilor.

Termenul de înscriere în concursul de proiecte este 12 octombrie 2018.
În cadrul celor nouă ediții anterioare ale programului au fost finanțate 169 de proiecte cu peste 2,7 milioane de lei, numărul beneficiarilor depășind 10.000.
11 septembrie 2018, Cluj - MOL România și Fundația pentru Comunitate au anunțat cea de-a 10-a ediție a Programului MOL pentru sănătatea copiilor, adresat organizațiilor non-guvernamentale care derulează proiecte de terapie prin artă sau terapie emoțională pentru copiii cu nevoi speciale. Înscrierile la concursul de proiecte sunt deschise până la 12 octombrie 2018. Premiul MOL pentru sănătatea copiilor a fost acordat Asociației Inima Copiilor din București.
Evenimentul de lansare a fost organizat la Casino Centru de Cultură Urbană Cluj, unde 20 de organizații care au primit finanțare în cadrul ediției precedente au prezentat rezultatele proiectelor derulate în perioada decembrie 2017 - august 2018.
În decursul celor nouă luni, aproape 800 de copii cu nevoi speciale au beneficiat de activități de terapie prin artă - muzică, desen, pictură, modelare a lutului, fotografie, tehnologie digitală; terapii experiențiale utilizând activități de escaladă și alpinism în aer liber; terapii asistate de animale; terapii emoționale - tehnici ca jocuri de rol, mișcare și joacă, atingere terapeutică; stimulare polisenzorială. Activitățile terapeutice au urmărit îmbunătățirea calității vieții copiilor, precum și a familiilor acestora.
Totodată, în cadrul evenimentului au fost prezentate rezultatele unicului concurs național de călărie terapeutică, Cupa MOL pentru sănătatea copiilor, ajuns în acest an la ediția a 3-a. Organizat de Asociația Hip-Tep din Aiud, acest concurs are un rol important în reintegrarea copiilor cu nevoi speciale.
,,Suntem impresionați de generozitatea, creativitatea și perseverența partenerilor noștri din cadrul organizațiilor non-profit în a genera schimbări în bine atât în viețile copiilor aflați în suferință cât și în viețile familiilor acestora. Am avut ocazia să văd momente ale unor activități din cadrul celor 21 proiecte implementate anul acesta și am observat eforturile depuse de terapeuți, greu de descris în cuvinte. MOL România sprijină de zece ani derularea proiectelor în care crede și ne bucurăm că an de an toate sunt puse în practică de către oameni sufletiști, care își pun toată energia în a aduce speranță în sufletele unor copii și tineri care au cea mai mare nevoie de aceasta", a declarat Camelia Ene, CEO și Country Chairman al MOL România.
Premiul MOL pentru sănătatea copiilor, decernat pentru al cincilea an consecutiv, a fost acordat Asociației „Inima Copiilor", din București, pentru cel mai bun proiect realizat în cadrul ediției a 9-a, 2017. Intitulat „Niciun copil singur în spital", proiectul are ca obiectiv creșterea nivelului de dezvoltare și recuperare medicală a copiilor cu afecțiuni grave, părăsiți sau neînsoțiți de părinți, internați în Secția de Terapie Intensivă Nou Născuți (TINN) din cadrul Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii „Maria Sklodovska Curie", prin implementarea unui program de atingere terapeutică oferită de voluntari instruiți. În urma succesului acestui proiect - s-au înscris peste 3.000 de voluntari - organizatorii pregătesc extinderea lui la Timișoara și la Cluj. Asociația „Inima Copiilor" a obținut finanțare o singură dată în cadrul Programului MOL pentru sănătatea copiilor, în anul 2017.
Câștigătorul Premiului MOL pentru sănătatea copiilor va beneficia la ediția din acest an de finanțarea maximă disponibilă pentru un proiect, 25.000 de lei, fără a se înscrie la concursul de proiecte, și va desemna un specialist al organizației pentru a fi membru al juriului programului.
„Modalitatea de finanțare - prefinanțarea - aplicată în cadrul programului asigură din start suportul material necesar derulării activităților terapeutice planificate. Astfel, sumele propuse de către juriu pentru implementarea proiectelor declarate câștigătoare se acordă încă de la început. Decontul se prezintă împreună cu raportul profesional la sfârșitul perioadei de implementare. Colaboratorii Fundației noastre oferă suport și informațiile necesare atât celor care doresc să se înscrie, cât și celor interesați de program pe tot parcursul anului", a afirmat András Imre, Director Executiv al Fundației pentru Comunitate.
Prin Programul MOL pentru sănătatea copiilor, organizațiile non-guvernamentale pot beneficia de o sumă de maximum 25.000 de lei sub formă de pre-finanțare pentru un proiect ce urmează să fie implementat în perioada decembrie 2018 - august 2019. Termenul-limită pentru depunerea cererilor de finanțare este 12 octombrie 2018, iar fondul total al sponsorizărilor este de 400.000 de lei. De la lansare și până în prezent, prin Programul MOL pentru sănătatea copiilor au fost alocate fonduri totale de 2.778.000 de lei ONG-urilor care au derulat 169 de proiecte de terapie prin artă și terapie emoțională, incluzând peste 10.000 de beneficiari în activitățile lor.
Programul MOL pentru sănătatea copiilor este organizat de Fundația pentru Comunitate din fondurile puse la dispoziție de compania MOL România. Anunțul programului precum și formularul de înscriere pot fi descărcate de pe site-urile www.pentrucomunitate.ro și www.molromania.ro.
András Imre,
director executiv

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 16:50:32 Ora standard a Europei de Est