Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Vicecampioni europeni la simulare economică și managerială pe calculator

Economiștii orădeni

Vicecampioni europeni la simulare economică și managerială pe calculator

În perioada 11 decembrie 2006 -30 martie 2007, Junior Achievement – Young Enterprise Europe a organizat o nouă ediție a concursului european de simulare economică și managerială pe calculator, European Challenge.

Competiția, ajunsă la a 6-a ediție, își propune dezvoltarea abilităților antreprenoriale și manageriale ale elevilor cu ajutorul unui simulator realizat de către Junior Achievement International (MESE – Management and Economic Simulation Exercise). Acest simulator se bucură, deopotrivă, de aprecierea profesorilor și elevilor care văd în el un excelent instrument de învățare prin descoperire și de testare a cunoștințelor astfel dobândite.

 

Competiția a fost deschisă elevilor, studenților și cadrelor didactice care pe parcursul a mai bine de patru luni și-au asumat rolul unor echipe manageriale angajate într-o competiție acerba pe o piață de tip oligopol. Prin promovarea unor strategii și decizii cu privire la preț, producție, marketing, investiții, cercetare și dezvoltare, pe baza unor analize bine fundamentate ale rapoartelor economico-financiare, a mediului economic și de afaceri, s-a urmărit obținerea unei poziției de leader pe piața unui produs IT& C «hologenerator» .

Competiția din acest an s-a desfășurat pe trei categorii: EXPERTS – elevi, născuți în 1988 sau mai tineri; ALUMNI – studenți născuți între 1981-1987; EDUCATORS and staff – profesori, voluntari coordonatori de programe JA-YE, precum și angajați JA-YE.

În primele trei runde, s-a concurat pe divizii naționale. Runda a 3-a fiind Finala națională în cadrul căreia s-a decis campioana națională, reprezentanta fiecărei țări în semifinalele desfășurate la nivel internațional.
Colegiul Economic “Partenie Cosma” din Oradea a participat la ediția din acest an a European Challenge cu 12 companii (11 la categoria experți și una la educators and staff). Toate  cele 11 companii formate din elevi ai claselor a XI-a B și D, și a XII-a A și C au trecut de turul întâi (național), iar șapte s-au calificat în finala națională care a fost câștigată de compania DROPS, formată din Dragoș Dan Titus, Oros Greta și Moțoc Adela. În paralel, compania M8GHOST formată din profesorii Blage Virgil, Scarlat Alice și Bălan Lia s-a calificat în finala EUROPEAN CHALLENGE la categoria educators and staff, ocupând locul al II-lea, și devenind astfel vicecampioni europeni. La ediția de anul trecut, cei trei profesori orădeni au ocupat treapta a treia a podiumului european.
Pentru Dragoș Dan Titus, Oros Greta și Moțoc Adela a urmat semifinala internațională on-line pe care au dominat-o cu autoritate. Ei s-au calificat de pe locul I în finala face to face organizată în România, la București, în cadrul unui eveniment mai larg EUROPEAN STUDENT TRADE FAIR – BUCHAREST BIZZ 2007, la care au participat peste 500 de elevi din 30 de țări ale Europei .
Finala European Challenge 2007 a fost găzduită în condiții deosebite  de către Grand Hotel Phoenicia din București (patru stele). Una dintre surprizele ediției din acest an a fost utilizarea celei mai noi variante a simulatorului JA TITAN realizat de către o echipă mixtă de informaticieni și economiști americani care a beneficiat în acest scop de un buget consistent de aproximativ cinci milioane de dolari.
După o întrecere dificilă și epuizantă (peste opt ore), demonstrând solide cunoștințe economice și certe abilități antreprenoriale, Dragoș Dan Titus și Moțoc Adela au ocupat locul II, devenind vicecampioni ai Europei.
Festivitatea de premiere s-a desfășurat în sala de conferințe a Hotelului Crowne Plazza, cu participarea unor importante personalități din bordul J.A-YE, J.A. World, din lumea afacerilor, reprezentanți ai sponsorilor.
Locul II câștigat în acest an reprezintă un pas înainte față de locul III obținut la Paris, anul trecut, tot de către elevii orădeni, și o frumoasă promisiune pentru viitor.
Ovidiu MARC

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 19:07:40 Ora de vară a Europei de Est