Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Unirea din perspectiva noastră”

În săptămâna 22 - 26 octombrie 2018, un concurs de idei şi scenarii

„Unirea din perspectiva noastră”

Stimati colaboratori, cadre didactice şi elevi, Asociaţia Culturală Pro Lirica Oradea, cu sprijinul financiar al Direcţiei Judeţene pentru Sport şi Tineret Bihor, şi în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor şi Biblioteca Judeţeană ,,Gheorghe Şincai", organizează în săptămâna 22 - 26 octombrie 2018 un concurs de idei şi scenarii cu echipaje formate din elevi de liceu, în cadrul Proiectului pentru tineret ,,Unirea din perspectiva noastră".

Înscrierile în concurs se fac în perioada 24 septembrie - 5 octombrie, pe bază de listă de participare, la mailul: proliricaoradea@gmail.com sau mihaeladindelegan@yahoo.com. Fiecare liceu interesat are dreptul să participe cu un singur echipaj, format din 3 - 6 elevi, însoţiţi de un cadru didactic. Concursul este deschis unui număr de maximum 12 echipaje de la liceele din judeţ, singurul criteriu de selecţie fiind ordinea înscrierilor.
Prezentare proiect
Proiectul „Unirea din perspectiva noastră" pune în valoare sărbătoarea Centenarului Marii Uniri, prin implicarea liceenilor într-un concurs de idei şi scenarii prin care tinerii participanţi vor trebui să-şi convingă semenii cu privire la importanţa idealurilor de unire şi de unitate naţională.
Scopul proiectului nostru este să-i transpunem pe elevi din simpli spectatori ai evocării unor momente cu încărcătură istorică naţională în rolul de actori meniţi să găsească soluţii şi idei pentru transmiterea către generaţia lor a idealului de unitate naţională.
Obiectivele acestui proiect
Promovarea valorilor de unitate naţională în rândul tinerilor liceeni din judeţul Bihor
Creşterea gradului de implicare socială şi responsabilizare prin lărgirea sferei interesului social al unui număr de aprox. 60 de tineri de la grupul restrâns de colegi şi prieteni la nivelul tuturor conaţionalilor de vârsta lor
Dezvoltarea spiritului de iniţiativă prin identificarea de soluţii centrate pe nevoile lor concrete
Premierea și promovarea celor mai bune idei şi a celor mai reuşite scenarii
Îmbogăţirea tehnicilor de realizare a unui scenariu prin participarea la un curs pe această temă
Realizarea de schimburi de experienţă şi crearea de legături între cei aproximativ 60 de tineri din echipele participante    
Aceste obiective vor fi realizate prin următoarele activităţi, care constituie de fapt esenţa proiectului
Organizarea unui concurs de idei şi scenarii între licee, în care tinerii să joace rolul unor personaje reale sau fictive (din trecut sau din prezent) despre care ei înşişi consideră că pot influenţa în sens pozitiv concepţia despre patriotism, naţiune, unitate de conştiinţă în rândul tinerilor (concurenţii vor putea să opteze în a-şi folosi propria identitate şi poziţie socială pe care o deţin sau spre care tind).
Fiecare liceu participant va avea o echipă formată din 3-6 tineri, care vor lucra în grup la realizarea scenariului şi la valorificarea ideii de unitate în următoarele condiţii:
1) grupul îşi va crea o identitate menită a evidenţia ideile esenţiale: Cine şi cum ar trebui să fim noi pentru a-i motiva pe cei din jurul nostru înspre unitatea de conştiinţă a românilor? În ce fel ar trebui să acţionăm în viaţa de zi cu zi pentru a promova în mod practic şi real ideea de unitate, respectiv pentru a îmbunătăţi relaţiile dintre noi şi semenii noştri, la nivel de familie, şcoală, comunitate, naţiune?
2) grupul va concepe un mesaj gen Motto, menit să transmită în mod coerent şi esenţializat ideea de unitatea de conştiinţă a tinerilor români din perspectiva identităţii alese
3) grupul va prezenta o scenetă de minimum 3 şi maximum 8 minute, potrivit cu identitatea şi Motto-ul ales, scenetă care să pună în valoare mesajul de unitate.
Concursul se va desfăşura într-o singură zi din săpătămâna 22 - 26 octombrie 2018, în incinta unei săli de festivităţi din Oradea, în prezenţa juriului format din reprezentanţi ai instituţiilor organizatoare şi specialişti. În aceeaşi zi scenetele prezentate vor fi jurizate şi se vor acorda premiile.
De asemenea, în ziua concursului, tinerii vor mai putea participa la :
Un atelier de creaţie hand-made pentru realizarea de suvenituri dedicate sărbătorii Centenarului Marii Uniri
Un curs de două ore de regie şi actorie, cu profesorul de actorie Sebastian Bărbălan, regizor şi actor, în grupe de maximum 25 de participanţi (cursul se poate organiza, opţional, şi în altă zi decât ziua concursului).
Oferta organizatorilor pentru liceele participante
toți elevii din județ, inclusiv cadrele didactice, vor avea transportul decontat dus-întors între Oradea și localitatea în care se află liceul participant
toți elevii participanți la concurs vor primi o carte dedicată Centenarului Marii Uniri
pentru toți participanții se va asigura în ziua concursului protocol (gen: saleuri, cozonaci, suc, apă, cafea)
toți elevii participanți vor primi câte o cocardă
toți elevii din concurs vor putea participa la cursul de actorie și regie cu durata de două ore, susținut de prof. univ. Sebastian Bărbălan (actor și regizor)
toți elevii din concurs vor putea participa la atelierul de creatie hand - made pentru a-și confecționa suveniruri legate de tema Centenarulu
toate echipajele prezente în concurs și, separat, cadrele didactice, vor primi diplome de participare
echipajele clasate pe primele trei locuri vor primi câte un trofeu inscripționat (cupă)
Mihaela Dindelegan,
preşedinte al Asociaţiei Culturale Pro Lirica Oradea

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 02:16:43 Ora de vară a Europei de Est