Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

În vizită la D.A.S. Oradea

Luca Vincenti, scriitor italian, sociolog - criminolog,

În vizită la D.A.S. Oradea

Tinerii din centrele cu destinaţie multifuncţională Dignitas şi Candeo au primit vizita dlui Luca Vincenti sociolog - criminolog italian, care susţine o campanie vastă în România de conştientizare a tinerilor cu privire la pericolele la care sunt expuşi dacă aleg calea drogurilor, a alcoolului sau a aderării la anumite grupuri infracţionale.

Directorul Direcţiei de Asistenţă Socială Oradea, dna Arina Moş, a precizat: „ Sunt onorată de vizita dlui Luca Vincenti, care a venit să ne împărtăşească din vasta lui experienţa, din viaţa de stradă şi dorim ca pe viitor să derulăm împreună ample proiecte, adresate persoanelor care părăsesc sistemul de detenţie şi tinerilor aflaţi în situaţii vulnerabile. Îi mulţumesc pentru deschiderea faţă de problemele comunităţii noastre şi pentru sprijinul acordat în abordarea acestora, modul de abordare fiind esenţial în gestionarea eficientă a diferitelor situaţii cu care ne confruntăm".
Luca Vincenti a devenit cunoscut în România după lansarea cărţii „Bandele de stradă", monografie de criminologie, un studiu la care autorul a lucrat timp de şapte ani, studiind bandele de cartier din Genova, urmărindu-le mişcările şi înfiltrându-se între ele.
Întâlnirea s-a desfăşurat într-un cadru dinamic şi interactiv, tinerii manifestând un real interes pentru subiectele dezbătute. Au fost abordate o serie de teme de interes pentru tinerii cazaţi în cele două centre cu destinaţie multifuncţională  Dignitas şi Candeo.
Unele dintre aspectele abordate au fost valorile, normele, mentalitatea, modul în care sunt „botezaţi" cei noi intraţi în bandă, agresiunile sexuale la care sunt supuse femeile, veteranii în bandă şi modul în care aceştia se comportă în închisoare.
Cei prezenţi la întâlnire au aflat modul în care membrii care fac parte din aceste bande infracţionale se îmbracă dar şi despre gesturile care îi diferenţiază de ceilalţi.
Un alt subiect dezbătut a fost pericolul consumului de droguri, categoriile de droguri noi apărute şi efectele pe care acestea le au asupra psihicului şi implicit a comportamentului consumatorului.
Cu o copilărie devastată de coşmarul abandonului în diferite orfelinate din ţară, aceşti tineri sunt vulnerabili şi sunt ţinte uşoare pentru racolarea în aceste bande.
Sociologul Luca Vincenti le-a explicat tinerilor prezenţi că experienţa trăită de ei în mediul instituţional îşi pune amprenta asupra traiectoriei de viaţă, determină o serie de efecte negative asupra afectului tinerilor, pierderea identităţii şi a sentimentului de apartenenţă, cunoscut fiind faptul că aceştia dobândesc în acea perioadă comportamente mai puţin valorificate social si profesional şi în planul creativităţii fiind mai rigizi si mai greu adaptabili.
S-a accentuat necesitatea cunoaşterii mai aprofundate a problemelor cu care se confruntă aceşti tineri şi a nevoilor lor specifice fiind  importantă opinia tânărului asupra vieţii independente și a domeniului profesional pe care şi-l doreşte, cunoaşterea atitudinii tânărului faţă de eforturile necesare dobândirii independentei, și nu în ultimul rând, a temerilor sale privind dobândirea acesteia.
Mesajul transmis de către dl Vincenti a fost acela că trebuie să se regăsească şi să devină o persoană independentă indiferent de împrejurări, să îşi ia viaţa în propriile mâini, ei având şansa, prin intermediul celor două centre în care sunt găzduiţi, să fie îndrumaţi şi sprijiniţi în acest sens.
Consuella Govor

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 19:58:01 Ora de vară a Europei de Est