Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Comunicat de presă referitor la Referendum

Coaliția pentru Familie Bihor

Comunicat de presă referitor la Referendum

Coaliția pentru Familie Bihor apreciază faptul că Biroului Electoral de Circumscripție Județeană nr. 5 Bihor a respins cele 5 sesizări ale oponenților referendumului constatând că aceste sunt neîntemeiate.

Coaliția pentru Familie Bihor a contestat Hotărârea nr. 2 Art. 1.  a Biroului Electoral de Circumscripție Județeană nr. 5 Bihor,  de admitere parțială, la Biroul Electoral Central și a explicat temeiul de drept cerând îndreptățirea cetățenilor României care participă la campania pentru Referendumul din 6-7 Octombrie 2018.
Până la soluționarea definitivă de către Biroul Electoral Central distribuirea pliantelor pentru promovare Referendumului din 6-7 octombrie 2018 se poate face fără nici o îngrădire așa cum arată Legea 208, Art. 80, Al. 6.
Oprirea distribuirii de pliante dispusă prin Hotărârea Biroului Electoral de Circumscripție Județeană nr. 5 Bihor este în opinia noastră neîntemeiată juridic pe motiv că pliantele (flyerele) menționate în Art. 1 din Hotărârea Biroului Electoral de circumscripție Județeană nr. 5 Bihor nr.2 din 2.10.2018 ora 16.30  nu intră sub incidența art. 79 din Legea nr. 208/2015. Textul de Lege se referă strict la afișele electorale (Legea 208 Art. 79 Al.7.). Cuvântul pliante  sau flyere nu se găsește în nici un loc în Legea nr. 208/2015.
Campania pentru Referendum nu este un proces electoral în sensul luptei dintre partide pentru câștigarea voturilor. Demersul de revizuire a Constituției în acest caz este inițiat de cetățeni și nu de partidele politice.  Așa cum arată Legea 3/2000 Art. 30 Al. 2, este și dreptul cetățenilor neimplicați politic să-și exprime opiniile în mod liber prin mijloacele de informare în masă. Mijloacele de informare în masă sunt definite de Codul Fiscal Art. 477 care citează din Codul CAEN.
Folosirea de către cetățenii români a însemnelor naționale, a culorilor cu încărcătură simbolică nu este interzisă de lege, ba mai mult, potrivit disp. art. 20 din Legea 75/1994 „cetățenii sunt datori să manifeste respect față de drapelul și imnul național al României". Pe site-ul Biroului Electoral Central pentru referendumul din 6-7 Octombrie 2018, în antet, găsim o combinație de culori într-o succesiune care reproduce drapelul României. Dacă nu e legal ca în timpul campaniei pentru referendum, cetățenii să folosească o combinație de culori într-o succesiune care reproduce drapelul României, atunci nici cetățenii de la Biroului Electoral Central pentru referendumul din 6-7 Octombrie 2018 nu au dreptul legal de a folosi această combinație de culori. În viața de zi cu zi, în sfera economică sunt multiple exemple dintre care indicăm ciocolata cu ROM unde găsim o combinație de culori într-o succesiune care reproduce drapelul României. Nu se pot aplica cetățenilor români dispozițiile electorale obligatorii pentru partidele politice. Referendumul din 6-7 octombrie nu cade sub incidența Legii 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniei electorale pentru alegeri.
Potrivit art. 2 din Legea 3/2000, referendumul național privind revizuirea Constituției constituie forma și mijlocul de consultare directă și de exprimare a voinței suverane a poporului român.
Cerem ca libertatea de exprimare și suveranitatea poporului garantată de Constituția și Legile României să nu fie îngrădită prin tertipuri procedurale rezultate din interpretări subiective.
Biroul de presă al Coaliției pentru Familie Bihor

 

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 01:15:57 Ora standard a Europei de Est