Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Simbioza educator - manager în contextul paradigmelor educaționale inovative”

Timp de două zile, la Universitatea din Oradea, s-au desfășurat lucrările conferinței științifice

,,Simbioza educator - manager în contextul paradigmelor educaționale inovative”

Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic (D.P.P.D.) din cadrul Universității din Oradea, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Bihor, a organizat vineri și sâmbătă (5-6 octombrie 2018), conferința științifică cu participare internațională ,,Simbioza educator-manager în contextul paradigmelor educaționale inovative".

Conferința a urmărit abordarea unor probleme actuale ale reformei învățământului și ale educației inovative, atât din perspectiva noilor tendințe educaționale, cât și sub auspiciile Centenarului Marii Uniri, după cum avea să sublinieze în cuvântul de deschidere, doamna profesor univ. dr. Florica Orțan, directorul D.P.P.D., moderatorul manifestării.
La eveniment au participat specialiști în științele educației, cadre didactice din învățământul superior și cel preuniversitar, inspectori școlari, manageri de școli, precum și studenți.
,,Această simbioză (...) ar trebui să devină o realitate și o necesitate"
Vineri (5 octombrie), fiind o zi de sărbătoare pentru toate cadrele didactice (Ziua Mondială a Educației), vorbitorii au adresat felicitări tuturor dascălilor, de ziua lor, dar și organizatorilor pentru tema aleasă, fiind subliniat rolul fundamental al dascălilor în educarea tinerei generații, iar tema propusă spre dezbatere, acea simbioză... ,,ar trebui să devină o realitate și o necesitate", după cum avea să aprecieze doamna lector univ. dr. Mirela Cristina Negreanu, reprezentant al Ministerului Educației Naționale (M.E.N.).
De ce educație? De ce acum? De ce această temă?
Au fost întrebări pe care le-a pus directorul D.P.P.D. și la care a răspuns în cuvântul rostit în debutul manifestării, accentuând că ,,în ultimele două decenii, am asistat la o veritabilă revoluție științifică în domeniul pedagogiei, științelor umaniste, managementului educațional. A crescut rolul acestora. S-au amplificat conținuturile, punându-se un accent deosebit asupra metodologiilor, strategiilor, metodelor de învățare. Problematica paradigmelor educaționale inovative se corelează cu procesul spectaculos de dezvoltare explozivă a științelor contemporane", a concluzionat doamna profesor univ. dr. Florica Orțan.
Din partea conducerii Universității din Oradea, dl prorector Eugen-Victor Macocian a salutat distinșii invitați și participanții la manifestarea științifică, prezentând totodată și cartea de vizită a instituției, din perspectiva domeniului de care răspunde, cercetarea științifică, apelând la câteva date statistice, respectiv locurile onorante pe care Universitatea din Oradea le ocupă la nivel mondial și național.
Generalul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, dl prof. Alin Novac-Iuhas, s-a referit și a apreciat transferul de bune practici de cunoaștere, practicile manageriale și interesul legitim, ,,preocuparea cadrelor didactice pentru descoperirea elementelor care pot aduce o plusvaloare atât în domeniul managementului educațional, cât și instituțional".
Doamna profesor univ. dr. Simona Vicaș (reprezentant al Senatului universitar) a subliniat misiunea dascălilor, rolul educației și al actorilor în procesul de învățare (elevi, studenți și cadre didactice).
,,Investiția în om trebuie să înceapă de la naștere"
Distinsul prof. univ. dr. Șerban Iosifescu (președinte al A.R.A.C.I.P.) consideră că ,,educatorul este o profesie care se întinde pe toată durata vieții, iar mesajul meu este că fără a avea o educație de bază de calitate, nu putem avea nici un învățământ superior de calitate. Deci investiția în om trebuie să înceapă de la naștere, să fie foarte consistentă pentru că numai așa vom avea și o societate dezvoltată din toate punctele de vedere".
Referindu-se strict la tema conferinței, doamna lector univ. dr. Mirela Cristina Negreanu (reprezentantul M.E.N.) a spus: ,,Această simbioză, într-adevăr, este nu numai o metaforă, dar ar trebui să devină o realitate și o necesitate".
Celălalt reprezentant al M.E.N., doamna lector univ. dr. Nicoleta Elena Mircea, a transmis mesajul domniei sale și al ministerului de resort de Ziua Mondială a Educației: ,,gânduri bune și realizări, felicitări pentru organizare și implicare, și, în simbioză, pentru educație și pentru mentorat, sperăm să găsim idei, să schimbăm, să continuăm să construim  ceva real, palpabil, cu experiențele dumneavoastră și ale noastre, și împreună să aducem plusvaloare și experiențe frumoase".
Din mesajul inspectorului școlar general al I.S.J. Satu Mare, dl prof. Călin Durla, am aflat că ,,Oradea este o destinație de suflet a sătmărenilor" (domnia sa fiind absolvent al C,N, ,,Samuil Vulcan" din Beiuș).
,,Cu toată smerenia, vă consider pe toți adevărați apostoli"
Pentru Preasfințitul părinte episcop Sofronie Drincec, ziua de vineri a fost o zi specială într-un loc special. ,,Ceea ce faceți dumneavoastră (dascălii - n.n.) este artă. Este o artă care durează pentru eternitate pentru că cei pe care îi creșteți și îi educați, la rândul lor, ajung să fie educatori, chiar dacă nu în domeniul învățământului, dar ca părinți au un rol foarte important în educația propriilor copii. Eu cred că educația este fundamentală pentru orice om și pentru orice societate civilizată (...). Convingerea mea este că toate tulburările, toate reacțiile de tip anarhic se datorează lipsei de educație (...). Cu toată smerenia, vă consider pe toți adevărați apostoli, nu doar simpli dascăli și cei care aveți marea responsabilitate de a forma nu doar elite, ci oameni adevărați care să facă lumea în care trăim mai bună, mai frumoasă, mai senină", a conchis părintele episcop Sofronie Drincec.
Moise-Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (54 de poze), accesați Galeria foto: ,,Simbioza educator - manager în contextul paradigmelor educaționale inovative”.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 20:56:16 Ora de vară a Europei de Est